Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
GoranS sa:Tycker det är lite förvånande att trackleaders rapporterar 8.08.40 medan resultattavlan säger 8.06.51 på Strasser, Jag väljer dock att gå på resultattavlan då det bättre matchar min ursprungliga gissning - https://happyride.se/forum/read.php/1/3559706/3567962#msg-3567962
Har krympt ytterligare: 24 min vid TS40 och 19 min TS41.GoranS sa:Vid TS38 var det 34 min och vid TS39 30 min.GoranS sa:Krympt till 25 min vid TS37.GoranS sa:I kampen mot det österrikiska fyramannalaget tappade Bäckstedts gäng ordentligt till TS36 och är nu 44 min efter.
Jag ledsnade på resultatsidans totalt orealistiska siffror. Kändes som att trackingsiffrorna var mindre galna i alla fall. Framför allt Goldsteins siffror var som jag skrev i https://happyride.se/forum/read.php/1/3559706/3567162#msg-3567162 larvigt inkorrekta.Petert sa:Enligt tiderna som borde bygga på de obligatoriska av teamen inringda passagetiderna är det 17 minuters diff.
Jag måste fråga dig Göran, varför väljer du att titta på trackerns uppgifter? Den tekniken har inte visat sig tillförlitlig i andra lopp, inte minst de senaste veckorna, och dessutom används inte de tidsuppgifterna av arrangören.
Nu har det växt till 30 miles ...GoranS sa:Håller på att bli fajt om andraplatsen bland herrarna. Baloh hade en tretimmar lång paus vid TS46 och är nu bara 9 miles framför danske Olsen!
GoranS sa:Du skriver att det ffa de senaste veckorna varit problem med tracking-siffrorna. Menar du då att det inte kommer uppdateringar alls (typ spökfinnen i TABR) eller är det något annat du syftar på? #nyfiken
GoranS sa:20 eller 24 min back för Bäckstedt vid TS45.
Petert sa:Seana Hogan TS30, hastighet 10.03 mph.
Den försiktige generalen helgarderar gärna.Hasse#7 sa:GoranS sa:20 eller 24 min back för Bäckstedt vid TS45.
Välj den tid du vill följa och strunta i det andra. Det är bara konstigt om du måste ange två tider hela tiden. Blir det fel är det upp till var och en att göra det bättre.......
GoranS sa:Enligt trackingen 4 min vid TS46. Ser på kartan utvann det borde vara met. Österrikarnas tid är inte uppe på resultattavlan ännu medan tiden för Bäckstedts lag är det. Tror inte det finns ngt riktigt brasystem utan man väljer mellan två system, vart och ett med sina brister.
Och vid TS50 35 min efter för Bäckstedts.GoranS sa:Trackingen ger 32 min försprång för österrikarna vid TS49. Känns som tiden börjar rinna ut för Bäckstedts gäng om de ska lyckad vända på steken.
Ja, nu är Baloh passerad av österrikarna.GoranS sa:Baloh har runt 300 miles kvar och har täten i lagtävlingen 180 miles bakom. Lutar väl åt att det bara är Strasser av soloåkarna som kommer i mål före första laget, eller ...?
Dessa damer har nu nått TS33 och det på en tid av 5.10.14. De har ett rep vid TS35 på 6 dygn, d.v.s. de behöver cykla dit på knappt 14 timmar. Borde funka då det är 215 km.GoranS sa:Apropå lite äldre personer som inte viker ner sig för en utmaning så finns det brittiska fyra damer starka laget Serpentine Golden Girls med fyra damer som uppnått åldrarna 66, 69, 72 och 76 år. Enligt https://www.serpentinegoldengirls.co.uk/why-raam så körde de RAAM för 11 år sen och fullföljde då.