Jag lurade Erik/UdoDirkschneider lite med att det skulle var 5-6 mil gemensamt. Det fina vädret och tilskottet av ytterligare en ryttare (Erik alltså) gjorde att det blev några mil längre och dessutom fortare än tidigare turer. Den här gången körde vi som vanligt cykelbanan utmed Kvilleån, tog oss upp mot Björlandavägen bara för att få möjlighet att köra på Allebyvägen. Vidare ut mot Björlanda kile och sedan via Hjälmavägen ut på mot Säve och Kornhall. Förbi Harestad och sedan extrasvängen ut mot Gloseby. Vid Kärna körde vi norrut bara för att få nöjet att köra på den fina vägen ut mot Tjuvkil. Tyvärr visade den sig nu vara mer eller mindre förstörd med ny ojämn beläggning full med sten som gjorde cyklingen riktigt jobbig. Floda-Janne kommer antagligen med den riktiga benämningen på denna beläggning. Här får vi sällskap med ytterligare en cyklist som hjälpte till att hålla tempo. Efter välförtjänt fika vid Preem-macken i Ytterby körde vi mot Angeredsbron och där tog benen slut för mig. Efter 8,3 mil och 32,7 i snitt körde Janne in mot stan och jag och Erik avslutade gemensamt västerut. Totalt blev det 10,7 mil. En ganska trivsamt efterjobbet tur får man allt säga. Nu känns det fint inför Hisingen runt på söndag.
Tack för sällskapet