[Racer] - Hisingen Runt, söndagen den 11:e maj - Nu med bilder! :-)

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum
Träningen flyter på fint på bortaplan. 150kr för ett spinningpass på SATS är banne mig inte fel. Inge blyga på att ta betalt dom inte. Jösses!

Tar och kompletterar listan med startnummer.

Hisingen runt, non-stop +34km/h
1. Leo, startnummer 1
2. UduDirkscheider
3. Hgrd
4. Stisse
5. Martin, nr 3
6. Alex
7. Floda-janne
8. Ismael/Sven
9. MathiasG
10. JT
11. Jonas
12. Stefan
osv.

Sköj att vi blivit så många, juh fler desto roligare! Kul att du beslutade dig för att köra Sven, å att du fick med dig Mathias! Hörde att ni tog en tur idag med riktig trevlig fart vilket bådar gott inför helgen :)

1. Leo, startnummer 1
2. UduDirkscheider
3. Hgrd
4. Stisse, nr 4
5. Martin, nr 3
6. Alex
7. Floda-janne
8. Ismael/Sven
9. MathiasG
10. JT
11. Jonas
12. Stefan

1. Leo, startnummer 1
2. UduDirkscheider, nr 7
3. Hgrd
4. Stisse, nr 4
5. Martin, nr 3
6. Alex , nr 16
7. Floda-janne, nr 2
8. Ismael/Sven
9. MathiasG
10. JT
11. Jonas
12. Stefan

Förkylningen känns rätt bra nu så det verkar som jag blir med. Kommer nog ner fredag kväll (från Oslo). Det verkar ju bli grymt bra väder så jag skulle kunna tänka mig att sticka ut och rulla lite lugnt en eller ett par timmar på Lördag också. Någon fler som är intresserad? Vore just med lite guiding i Götet!

/Fredrik

Senast redigerad av en moderator:
Fredrik L: Låter bra, kul att du kommer! Vet inte om några ska köra nåt på lördag, men själv vilar jag mig i form. :-) Är upptagen på lördag också, men lägg ut en tråd om "Racer på lördag i Göteborg" så tror jag säkert det finns nån som hänger med. Vi ses på söndag!

/Leo

1. Leo, startnummer 1
2. UduDirkscheider, nr 7
3. Hgrd
4. Stisse, nr 4
5. Martin, nr 3
6. Alex , nr 16
7. Floda-janne, nr 2
8. Ismael/Sven
9. MathiasG
10. JT
11. Jonas
12. Stefan
13. Fredrik L

Det verkar som om de inte vill släppa in de efteranmälda i startgrupp ett. :(

Roger Nilsson
Hisingens Cykelklubb

jaha.... dom har ju inte haft snor koll innan vilka som startar å inte i fållan.
vad gör vi andra nu då? skäms å äter chips hela söndagen?

Inoffiellt går det säkert att rulla iväg i fel startgrupp. Så många fler blir vi nog ändå inte. Men det är bara mina spekulationer. :-)

/Leo

Fredrik L skrev:
-------------------------------------------------------
> Förkylningen känns rätt bra nu så det verkar
> som jag blir med. Kommer nog ner fredag kväll
> (från Oslo). Det verkar ju bli grymt bra väder
> så jag skulle kunna tänka mig att sticka ut och
> rulla lite lugnt en eller ett par timmar på
> Lördag också. Någon fler som är intresserad?
> Vore just med lite guiding i Götet!
>
> /Fredrik

Inte omöjligt att det blir en lugn runda på lördag eftermiddag/kväll.
typ 2h i lungt fixietempo (25-30kmh)

Hur långt är det mellan varje grupp? Det kanske går att köra in ett par minuter i början om man hjälps åt och inte Leo har full gas i början (vilket kanske är svårt :-)

/Fredrik

26 minuter bara... det är lugnt. På dom 26 minuterna skulle ju drub smälta sin frukost, eller hur var det? :)

/Sven

heheh.. exakt! Det passar juh gör bra med lite "frukostkörning" i början tills alla är samlade ;)
Eller varför inte släppa iväg en utbrytar trupp typ 08:58 som happy peloton jagar ikapp. Måste juh funka om dom nu inte vill stoppa in fler människor i grupp 1.

Vad frustrerande det är att inte få cykla när det är såhär fint väder! Hoppas verkligen vädret håller i sig över helgen. Nu blir de spinning ala 150kr!

2,5 dag kvar till start!
//Martin

Ja då är det bara att slå på blinkersen och ligga i omkörningsfilen ;-)

Hur ser höjdprofilen ut? Är det backigt?

Edit: Hittade profilen här: http://www.bikely.com/maps/bike-path/Hisingen-Runt

Klicka på show->Elevation Profile. Verkar vara en ganska tuff backe vid ca 33 km och ganska backigt hela vägen.

/F

Lite om backarna på rundan (jag kan dock inte hela rundan).

1. Första backarna, förbi skogomeanstallten och albatross golfbana. Mycket backar men inget extremt.
2. Halleröd, tror detta är tuffaste backavsnittet, har dock bara kört åt "fel håll".
3. Kungälv, bakom fars hatt. Har för mig det är en liten kort backe här.
4. Förbi kungälvs sjukhus. Inte särskilt brant, bara långt.
5. Kungälv->Säve på tillbakavägen. Två backpartier som tillsammans är näst tuffast efter 2'an.
6. Hyffsat lång inte så brant.

Har inte kört vägen västerut mellan Kareby - Solberg - Jörlanda så jag har ingen aning om dessa. Däremot är det långa svepande kullar mellan kungälv och kareby som är tuffa. Förbi säve flygplats är det också långa svepande kullar.

Över motorvägen förbi Rollsbo - Ytterby har jag också dålig koll på.

Bilagor

• hckrunt_backar.PNG
    hckrunt_backar.PNG
    65.8 KB · Besök: 44
Hej,

Cyklar gärna med i denna grupp om det fortfarande finns plats? Vore skoj om vi kunde körde belgisk eller tvåpar i bra tempo. Tänkte anmäla mig direkt på plats, söndag morgon.

Hls
/Robert

Saxat från Susanne Ljungskokgs Hemsida
"Fick frågan av en kompis om jag ville köra Hisingen Runt, 120km på söndag. Det passar bra in i programmet så varför inte! "

Hon får vara med i vår grupp va?....

/Stefan (#6)

VeloLink skrev:
> Lite om backarna på rundan (jag kan dock inte
> hela rundan).

Lite mer info om backarna: det finns inga backar på hisingen runt.

Det som kan vara jobbigt med HR är att det i princip alltid är motvind sista två milen.

SMHI lovar sol och 2 m/s SV. Det kommer bli tidernas goaste runda! Om någon i svetto gruppen 9.00 blir för trött är det bara att ta det lungt på en depå så kommer jag så småningom (9.14...) så kan vi ha en sloppy klunga i lite lugnare tempo än snitt 34 :)

Ses imon!
// Lisa

Lisis skrev:
> SMHI lovar sol och 2 m/s SV. Det kommer bli
> tidernas goaste runda! Om någon i svetto gruppen
> 9.00 blir för trött är det bara att ta det
> lungt på en depå så kommer jag så småningom
> (9.14...) så kan vi ha en sloppy klunga i lite
> lugnare tempo än snitt 34 :)
>
> Ses imon!
> // Lisa

Jag kommer också starta 9.14. Vilken snitthastighet har du tänkt dig?

Nån som vet om det kan finnas möjlighet att köpa gel eller energibars innan starten månne?
Eller om jag ska plocka med mig endast banan och torkad frukt. Har ju druvsocker i pulverform, så nån form av sportdryck ska jag nog kunna veva ihop i alla fall.

Har inte hunnit förbereda mycket idag. Varit på stan med familjen samt haft två besök hemma under dagen och nu på kvällen, med grillning och hela faderullan. Först nu ska jag börja plocka ihop cykelkläderna och gå ut och checka cykeln...
Men ska inte röra en skruv, bara göra en funktionscheck och lite rengöring. För börjar man pilla nu så kan jag lova att en eker går av, eller nåt annat liknande.

Ses imorrn!

Kört för lite i år för att ha koll på vilken snitthastighet jag borde kunna hålla. Har laddat med grillning och rödvin...

Kommer inte ihåg vad jag körde på sist och min cykeldator har sjungit på sista versen och idag blivit utbytt, så efter imon har jag nog bättre koll på vad jag borde snitta... men nog lite saktare än snitt 27km/H.

// Lisa

Sådär. Sista kolhydratladdningen med lite sushi och bayersk öl. Blir nog bra det här....

Ok, här kommer en rapport redan innan målgång. För mig blev HR i år ca 9 km lång, sen kom jag ungefär 5 cm för långt ut i en sväng med framhjulssläpp och gick i diket i 35 km/h. Tyvärr gick bakväxelreglaget åt helvete så jag kunde inte fortsätta. Jäkligt synd för inledningen såg riktigt bra ut i stor klunga med starka cyklister (bla en dubbel världsmästarinna). Jag hade 38 km/h i snitt på datorn innan kraschen på de slingriga första vägarna. Kan nog bli en bit över 40 i mål för övriga.

Surt som fan.

Halloj!

Jag blev först i mål, hurra!

Första gången jag rullat över mållinjen som etta i Hisingen Runt.

Tid: 56:55 inklusive en depå och kisspaus.

Lågflyga skrev:
> Halloj!
>
> Jag blev först i mål, hurra!
>
> Första gången jag rullat över mållinjen som
> etta i Hisingen Runt.
>
> Tid: 56:55 inklusive en depå och kisspaus.

snyggt Peter! Grattis!

medelfart på 18km/h mao... varför tror jag att Moa inte var med? (antingen det eller så var hon imponerande snabb)

Ja målsättningen att hålla ihop happygruppen visade sig bli svårare än väntat:) Men det var ett mycket roligt lopp. Tror en grupp på tre eller fyra med bland annat Mathias Lundquist gick i mål först. Det bestående minnet av dagen blir utan tvekan att ha legat på rulle bakom SUSANNE LJUNGSKOG!! Vilken grej! Själv rullade jag in på ungefär 2.50 eller nåt. Trött som ett as, men ganska glad ändå:)

Frostyfog skrev:
> medelfart på 18km/h mao... varför tror jag att
> Moa inte var med? (antingen det eller så var hon
> imponerande snabb)

Tusan också, Dmitriy, du kom på mig!

(:-{)

I och med att liggisterna startade i klump i en tidig startgrupp så kom jag iväg nästan trekvart innan de andra på 25 Km. Det betydde också att jag kom i mål innan dom ens hunnit få fram lunchen.

Rullande medelhastighet 23,5 Km/h, jag var både trött och förkyld och tog det rätt lugnt...

En mkt komisk händelse var förresten när hela stora startgruppen ett blåste rakt igenom en korsning medan flagvakterna viftade att vi skulle köra till väster. Så alla vände, men då ändrade sig flagvakterna och vi vände igen:)

Vilka var snabbast av Happycyklisterna då? Jag mötte er i en jättekunga i Kareby den biten av sträckan som man möts på, hoppas ni hördde mina hejarop!! Leo och Martin tror jag låg längst fram och drog.

Själv hade jag en riktigt fin tur. 3h 33 min blev tiden och rullsnittet 31.3 km/h, snittpuls 178 (ja jag var trött, men har oxå hög maxpuls). David slog mig med 30sek lite surt men jag tappade kedjan i backen upp från kungälv, och då tappade jag även klungan men lyckades komma ikapp, aptrött.

Viperi hur gick det för dig? Jag hamnade i lite olika klungor, med varierande cykeldiciplin var du med där?

/ Lisa

Lisis: Tur att du inte fick punka iaf nu när 0range inte var i närheten och kunde rädda dig ;-)

Härligt lopp även om vår Happy klunga upplöstes efter typ 2 km...
Jag tror att Leo var i mål först (tillsammans med Ljungskog som fick ligga på rulle efter Leo) på ca 2:45 och ~38 i snitt.
Själv tog jag mig runt på ca 3:14 och ~31 i snitt, det får man väl vara nöjd med i sitt första lopp.

Ojoj, första turen på racern för året, det kändes ;)

Sammanfattningsvis ryckigt tempo, långa sträckor ensam jagandes klungor 200m fram. Hittade ett gäng att köra sista 20km med, där hittade jag oxå Lisis som drog gubbpacket (inkl mig). Sluttid 3:32, på köpet blev det solbränna, kramp och andnöd, en bra dag helt enkelt :)

SteffoN: Dags att kalibrera mätaren? ;) (108/3.25 = 33.2km/h)

Hejhopp vilket lopp!

Otroligt bra väder och massor med pigga cyklister var det idag. Och många av dem var snabba happycyklister. Såg JT's vurpa i början och det var en rejäl smäll, tur att du inte bröt nåt! Vägen var slingrig och i en högersväng, fick JT framhjulssläpp. Farten var hög redan från början, som planerat. Vi var nog en klunga på 15-20st rätt länge. Floda-janne gjorde en spektakulär vurpa också, flög ner i diket med cykel och allt, men klarade sig så gott som oskadd och fortsatte. Först i slutet blev det mer utsträckt i leden och vi var två tre småklungor som låg rätt nära, ibland ihop och sen loss från varann. Sista milen var vi fyra, en tempocyklist, Susanne Ljungskog, drub/Martin och jag. Lite motvind var det i slutet så man fick slita lite längst fram, vilket jag gillar. :-) 2.45 tog det, snitt på 37.9km/h. Snittpuls på 166 och maxpuls 183 blev det också. Bra kört alla, det här lovar gott inför Vätternrundan Team8 och sub9! Tack för idag, vi ses på tisdag i skogen.

/Leo

Här kommer lite bilder som min flickvän Natasja tog både vid starten och målgången:

IMG_1893.jpg ht=588

IMG_1895.jpg ht=495

IMG_1896.jpg ht=605

IMG_1898.jpg ht=725

IMG_1899.jpg ht=596

IMG_1901.jpg ht=725

IMG_1904.jpg ht=725

IMG_1908.jpg ht=495

IMG_1910.jpg ht=447

IMG_1911.JPG ht=553

IMG_1913.jpg ht=571

IMG_1915.jpg ht=611

IMG_1917.jpg ht=549

IMG_1919.jpg ht=544

IMG_1921.jpg ht=566

IMG_1928.jpg ht=635

IMG_1929.jpg ht=585

IMG_1930.jpg ht=725

Dags att räkna rätt kanske..... :-)

Jag fick släppa första snabbklungan med Leo vid golfbanan, sen hamnade jag i ett vacuum med en kille till...inte en klunga kom ifatt som hade räknat med.
Flaggvakten som pekade upp mot angeredsbron hade dirigerat nästkommande snabbgrupper fel så de cyklade bara 100km ungefär...
Lyckade ändå rulla runt på ett snitt strax under 33kmh...

Stort grattis. Ska bli kul att se de övriga happyiternas sluttider oxså.
/Peter

Sicken tur de blev! Tusen gånger bättre än fjolårts då det var fruktansvärt blött å kallt. Idag var de rena motsattsen, soligt å varmt å GÖTT :) Precis de rätta vädret för att man ska trivas som bäst i sadeln. M. Lundqvist med några till bröt sig loss å lämnade den stora gruppen efter ca 5-6 mil. I klungan var vi kanske 15-20 st kvar, om alla hade hjälpts åt så kanske, kanske, kanske vi hade kommit ikapp men vi fick aldrig riktigt något bra flyt på klung körningen. Leo gled aldrig längre ned i klungan än ett par cyklister så han var absolut den mest aktive cyklisten! Starkt kört Leo!! I höjd med Kungälv var de helt plötsligt Leo, Sussanne, + en svart klädd cyklist, en tempo cyklist och jag som var själva. Här började motvinden göra sitt och jag fick krampkänningar i båda låren. De sista milen tog jag på mig rollen att agera wheel sucker och rullade glatt imål tillsammans med Leo, Susanne och tempo killen på 2h 45m å ett snitt på 37,9km/h. Bättre träning än så här blir de knappast inför vättern!
Lisa ditt "Hejja Happy" piggade upp en och man fick lite extra energi :) David väntar du inte in tösen utan spurtar ifrån henne? :P Dags å börja hänga med på happy racer turerna nu när du invigt din racer.

JT, skönt å höra att du klarade dig bra å att de bara var bakäxeln som havererade.

HR 2008 blev ett riktigt kanon lopp, de kommer man leva länge på! :)
//Martin

Leo skrev:
> Såg JT's vurpa i början och det var en rejäl smäll, tur att du inte bröt nåt!

Bröt som tur var inget i kroppen. Cykeln blev dock svårkörd.

Själv hade jag Susanne Ljungskog bakom mig hela loppet... :-) Fick fövisso inte reda på att hon låg i vår klunga förrän efteråt.

Bra kört Leo, Marin och andra på snabbklungan!

Var med jag också, startade vid 9:25 och kom till mål runt kl 13 tror jag, glömde kolla tiden, lite över 3:30 blev det iaf.

Hade riktig kul, hittade smågrupper att åka med, efter Kungälv splittrade våran grupp på uppförsbacke, samtidigt kom en 4-5 mans grupp och jag hakade på. Åkte med dom nästan till slutet, tempot var skapligt, hastighetmätaren visade 32-40 mestadels. Grymt bra klungkörning, funkade kalas att åka med dom. Fick en kramp just före sista depån och fick rulla lite saktare till mål. Fina vägar och trevlig lopp tycker jag! Har inte kört alla dom småvägarna innan.

Fick ihop ca. 19 mil, lämnade bilen hemma:)

Ola

Ja, idag var cykling ingen plåga. Tog det lugnt i 8 mil och tryckte sen på för att göra av med alla bananerna. 3:45 var minst en kvart bättre än jag hoppats (min racer-erfarenhet är fortfarande en god bit under 100 mil).
Sista milen var ju dock inte jättekul, plågsam motvind och lite för mkt gasande bilar. Apropå det så tror jag jag såg en kille få en backspegel i ryggen. Den bilen fick några rejäla dunkningar... (verkade inte bry sig nämnvärt dock).

Tillbaka
Topp