racer hjul

bollen

Ny medlem
racer hjul
ska uppgradera min cx med hjul

handbyggda med 105 nav och openpro

mavic cosmos

mavic equipe ksyrium

eller de som som min lbs föreslog
bontrager select

alla ligger i samma prisklass
men enligt lbs så är bontrager (rolf) de bästa

vad sägs
åsikter är ocks å välkomna från de som tjatar att dom är nere vid kontinenten;)

racer hjul
Själv skulle jag tagit 105+OpenPro, för att de är lättmekade ifall något händer. Om du ska köra hårt med cykelcrossen så kommer det förr eller senare hända något, men om du rullar enbart på landsväg är det ingen större skaderisk.

Annars finns ju även Mavic CXP-33 fälgen, lite högre profil på fälgen.

/Leo

racer hjul
Ett till förslag: 105 och CXP 33. Högprofil är tufft säger Bart och Sven.

Rent instinktivt skulle jag dock passa mig för ksyriumvarianten och bontyhjulen mest pga av det sparsamma ekerantalet.

racer hjul
jag hade valt ett par handbyggda hjul om jag hade haft en CX

detta förutsätter att du har kontakt med en bra hjulbyggare:-)
Mavic Open eller CXP33 är mycket en smaksak.

CXP 33orna blir antagligen lite stötigare att köra med . Jag säger antagligen eftersom jag ännu inte har haft några CXP33 fälgar.

Kör du med Mavic Open Pro får du en hållbar komfortabel fälg som dessutom finns i lager på de flesta orter om du skulle köra och krascha.

ha det
Jan

racer hjul
tanken är ju att jag ska en uppsättning för racer och en uppsättnig för cx (de som kom på köpet)
eci torde väl vara hyfsade på att göra hjul

hela världen
det hoppas jag inte
då har ju mitt resande i asien usa europa australien varit förgäves annars
tänk så mkt pengar jag hade kunnat spara
och istället frossat i cyklar och tillbehör;-)

racer hjul
Jag har viss erfarenhet av Bontragerhjul. Har ett par (Race lite anno 99) på en MTB o ett par på en racer. I huvudsak har de varit helt problemfria, trots få ekrar. De är lätta, styva, o kul att hoja på.

Skriver i huvudsak för jag hade nämligen problem med MTB-bakhjulet. Det fick i skogen en gren mellan ekrarna och blev sig aldrig likt, fälgen började spricka runt ekerhålen, och det blev dyrt att ersätta den eftersom den måste importeras från USA. Lät bygga det nya hjulet korsekrat istället för radialekrat. Efter det har alla våra nya MTB-hjul blivit handbyggda med 32h.

ekolnrunt3.jpg

Racerhjulen, Bontrager Race Lite, har gått perfekt i snart 400 mil, utan att bli det allra minsta vinda. Kan jag varmt rekommendera.

Per

Tillbaka
Topp