racer på vintern

racer på vintern
Ungf, ja. Dessutom brukar det vara blött blött blött och för det mesta kan man itne sätta stänkskärmar på en racer.

racer på vintern
Cykla racer under +5C kräver för mkt kläder, skor, handskar för att vara roligt (mitt skäl iaf, även om tuffingar inte håller med).

racer på vintern
Fick inte tillåtelse av frun att köpa en CX så jag kommer hoppa upp på räsern så fort lappmöglet försvunnit. Med ett par SPD-pedaler och 28mm Conti 4-season så funkar det utmärkt.

racer på vintern
Mr Orange skrev:
-------------------------------------------------------
> Fick inte tillåtelse av frun att köpa en CX

Var det färgen hon inte gillade?

racer på vintern
Mr Orange skrev:
> Fick inte tillåtelse av frun att köpa en CX

Varför inte börja med att köpa en åt henne?
Sedan så måste ju även du ha en så att ni kan cykla tillsammans.

/Håkan

racer på vintern
Flytta söderut då! I skåne brukar det vara racer-bart från slutet av feb/början av mars. Har man tur snöar det dessutom inte förrän i januari. Men blött och grusit är det och stänkor kan vara trevligt för att slippa se ut som en skitgubbe.

racer på vintern
nypan skrev:
> Mr Orange skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Fick inte tillåtelse av frun att köpa en CX
>
> Var det färgen hon inte gillade?
>
Nä, det var nått om prioriteringar - nytt kök, nytt badrum, bla, bla... Jag lyssnade inte så noga.

racer på vintern
rusty_120 skrev:
> varför cyklar man inte racer på vintern när
> snön försvunnit
? är det
> gruset,punkarisk/saltet?

När snön försvunnit är det inte vinter längre! :)

racer på vintern
Jag har problem med att smuts från landsvägen är väldigt svårt att få bort. Är cykeln smutsig efter en tur i skogen så spolar man av den så är den ren sen, men har man kört lansväg är det väldigt svårt att få den ren. När det byggs på sådan där fet smuts så fungerar cykeln sämre och sämre. Finns det några bra knep som ni landsvägscyklister har för att hjålla en racer fin under den skitiga våren?

racer på vintern
Här nere i södraste skåne har det varit snöfritt i stort sätt hela vintern. Däremot är det blött och blåser halvstorm var/varannan dag... Så, för att inte skita ner racern kör jag på hybriden istället.

racer på vintern
Jag kör racer året runt, förutsatt att det inte är snö eller blankis, vilket det vanligtvis inte är så ofta i skåne.

Gammelracern med stänkskärmar är det jag kör med på vintern. Finracern sparas till vår/sommar/höst.

Eddy.jpg

Tillbaka
Topp