[Racer]Paris-Nice

Rock

Aktiv medlem
[Racer]Paris-Nice
Nu drar racer säsongen igång på riktigt(titta inte ut genom fönstret). Imorgon går prologen av den 64 upplagan av Paris-Nice. Det här är årets första etapplopp som kommer att visa lite av vad man kan förvänta sig under vårklassikerna. Många intressanta cyklister ställer upp på startlinjen, bland annat Floyd Landis, Dario Cioni, Andrey Kashechkin, José Azevedo, Jens Voigt och fjolårs vinnaren Bobby Julich.

Flera av de stora spurtarna finns också med, Tom Boonen, Allan Davis, Robert Hunter, Robert Förster och Bradley Mcgee.

Nu får vi bara hoppas att det inte snöar under etapperna så att de får kortas som förra året.

Och så den stora frågan, vem vinner?

Själv tror jag att Bobby Julich tar det igen, han har sett stark ut den senaste tiden med fina placeringar i tex Tour of California och han är som vanligt uppbackad av ett av de absolut starkaste lagen, Team CSC.

Självklart så sänder Eurosport alla etapper live.

[Racer]Paris-Nice
Vilken suveränt inspirerande presentation. Nu ser jag ännu mer fram mot morgondagens tävling. CSC tar hem bucklan bara för att Bjarne Riis ser ut som Markus F.
/J

[Racer]Paris-Nice
GummiAnkan skrev:
-------------------------------------------------------
> Eurosport börjar sända imorgon kl. 15.30.

Bra, då hinner man med ett skidpass mellan målgången på Vasaloppet och starten av P->N.

Är det ngn mer som är säsongsförvirrad?

/Håkan

[Racer]Paris-Nice
Ja man vet varken ut eller in.... ska det bli långfärdskridskor -nä för mycket snö på isarna, längdskidor - check bra förhållanden.... , cykel - för mycket snö för min smak... men det går ju att fiffa i ordning inför stundande säsong, titta på andra som cyklar - check!

Förvirring, skall det inte bli vår snart?????

[Racer]Paris-Nice
Löken LÖÖÖÖKEN!!!!!!

Bilagor

• lovkvist.jpg
    lovkvist.jpg
    18.2 KB · Besök: 27
[Racer]Paris-Nice
ÄNTERLIGEN!!!!!!!!!!!!!!!!
Börja dagen med ett hårt spinning pass o avslutade den med en flaska rödtjut o tittande på cykling kan de bli bättre än så..

GO löken!

[Racer]Paris-Nice
blgs skrev:
> ÄNTERLIGEN!!!!!!!!!!!!!!!!
> Börja dagen med ett hårt spinning pass o avslutade
> den med en flaska rödtjut o tittande på cykling
> kan de bli bättre än så..
>
>
>
> GO löken!

Alternativt bearbeta bakfyllan i soffan tittandes på Vasaloppet för att sen köra Trainer fram TV'n kl.15:30

[Racer]Paris-Nice
cerberos skrev:
> Ja man vet varken ut eller in.... ska det bli
> långfärdskridskor -nä för mycket snö på isarna,
> längdskidor - check bra förhållanden.... , cykel -
> för mycket snö för min smak... men det går ju att
> fiffa i ordning inför stundande säsong, titta på
> andra som cyklar - check!
>
> Förvirring, skall det inte bli vår snart?????

För mig blev det både långfärdskridskor och cykling
..på samma is
..fast uppdelat på för- & eftermiddag.

Det tråkiga är ju att det är bara prologen imorgon som jag skulle kunna ha möjlighet att se. Resten visas på vardagseftermiddagar, när jag och de flesta andra som jobbar, jobbar.

Senast redigerad av en moderator:
[Racer]Paris-Nice
Kikade lite på startlistan och det ser bar ut för Thomas han har en god möjlighet till en bra placering.
Sitter här och kollar på vasaloppen men längtar till i eftermiddag mär cykelsäsongen är igång. Blir dock sur när man kollar på termometern -14 grader i Ytterby två mil norr om Göteborg och en jävla massa snö............Jag vill ju ut och cykla.............

[Racer]Paris-Nice
Visst vill man ta ut racern o dra en rundan men kollade in på aftonbladet o dom räknar med att snön ligger i minst 10-14 dar till.......

Ja hoppas att Lövkvist vinner men blir lika glad om han tar en pallplats.

[Racer]Paris-Nice
Japp videon kommer att gå varm. Speciellt bergsetapperna kommer att bli intresanta även om backarna inte är så långa så finns det några förstakategoriare med.

[Racer]Paris-Nice
Ska bli intressant att se vad Kashechkin kan göra, tvåa på prologen och förra årets Tour de France-resultat gör att jag tror lite på honom. Kul att Julich hänger med även om det verkar vara lite taktik och rävspel med tanke på hans kommentarer efter etappen:

His racing program altered to fit with new objectives this season, Julich's goal wasn't set on the
overall lead in Paris-Nice. "My aims were to help Ivan [Basso] in the Giro and the Tour," the 34
year-old explained. "This was basically training. Now we have the jersey - maybe we'll try again.
Like I said, I won last year, the pressure's not on me.

Jag gissar att det där sista är mest snack för att försöka slippa försvara ledartröjan idag.

[Racer]Paris-Nice
En sak e säker, det ser inte sådär överjäkligt skönt ut på dagens sträcka... Blött å kallt. Det kanske är därför som det går lite sakta, bara runt 45km/h.

[Racer]Paris-Nice
Nyss hemkommen från Paris. Var och tittade på söndagens prolog i kallt väder och regnet hängande i luften. Träffade Thomas Lövkvist när han värmde upp innan start. Mycket slit för 6 minuters körning tyckte han. Efteråt var han rätt nöjd och tyckte det kändes bra. Var förhoppningsfull inför fortsättningen.

Bilagor

• Paris 2006 044.jpg
    Paris 2006 044.jpg
    61.5 KB · Besök: 24
[Racer]Paris-Nice
Landis verkar vara i superform. Vinst i Tour of California och nu ledningen i Paris-Nice. Lövqvist verkade också lida i kylan igår (tillsammans med många andra typ Julich, Kasheschkin, Popovych, etc), 30:e plats och totalt 4 minuter efter Landis.

[Racer]Paris-Nice
sådär ja, då var Vacci tillbaka o komenterade cykel, efter att ha komenterat skidor. skönt o höra hans röst nu under paris-nice. gör mycket av programmet.

[Racer]Paris-Nice
ok, nu vet jag: Gotland ligger på 30:e i GC och 10:e i young rider. Ja det är skönt med Vacci tillbaka, Adamsson är aldrig bra ensam (men riktigt bra som side-kick).

[Racer]Paris-Nice
Vad är det för hjälm som phonak kör med? Snygg är den ialla fall.

Sen måste vi väl ta en disskution om vilket lag som har snyggaste tröja min top 3

1) PHONAK HEARING SYSTEMS
2) LAMPRE-FONDITAL
3) FRANCAISE DES JEUX

[Racer]Paris-Nice
Phonak kör med Catlike hjälmar.

Det ser mer och mer ut som om den här mannen kommer att vinna ännu en stor seger i år. I går var han väl den enda av förhandsfavoriterna som levde upp till förväntningarna.

Bilagor

• landis.jpg
    landis.jpg
    45.5 KB · Besök: 27
Senast redigerad av en moderator:
[Racer]Paris-Nice
Det är gulligt att alla har slutspelsstubb tycker jag... Ahhh, även om våren inte är här i Sverige än kan man nu drömma sig bort i trevligt sällskap med Roberto...

[Racer]Paris-Nice
bigmollo skrev:
Bjarne Riis ser ut
> som Markus F.
> /J

Word! Jag tror att han har plastikopererat sig.

[Racer]Paris-Nice
Jag tycker det är roligt att Gustav Larsson har fått en så bra start på året, efter alla problem med blodvärden förra året. Inte dåligt att köra så pass bar som han gjorde igår!! Jag håller inte med om att Cat-Like hjälmarna är snygga.

Kan det inte det bli VÅR snart.
Frös fötterna av mig i 2,5 timme på cykelcrossen igår!!!!

[Racer]Paris-Nice
Wasabi skrev:
-------------------
>> bigmollo skrev:
-------------------
> > Bjarne Riis ser ut
> > som Markus F.

> Word! Jag tror att han har plastikopererat sig.

Ja, Bjarne är en härmapa.

[Racer]Paris-Nice
.. och vilken spurt Boonen bjöd på i etapp 4!!! Först låser sej kedjan (antar att det var det som strejkade när han växlade under full belastning), har tappar spurten! och sedan kommer han tilbaka! Vilken underhållning!!!!

Tillbaka
Topp