Racercleats på MTB-sko?

Falk1n

Aktiv medlem
Racercleats på MTB-sko?
Tjena!
Inför årets innesäsong tänkte jag ersätta smart-trainern med en dum spinningcykel så att även sambon kan cykla med minimal omställningstid oss emellan. Hon äger ett par MTB-skor idag som hon är nöjd men då jag tänkte montera Vectorpedaler på spinningjonnen undrar jag om någon känner till om det finns adapters att köpa som tillåter SPD-SL/Look Keo cleats att monteras på en MTB-sko? Det omvända problemet verkar lätt att lösa och det finns adapters att tillgå. Jag förstår att vår sökta lösning kommer att bygga mycket höjd och vara svårt att gå i men då detta bara gäller under vinterhalvåret inomhus är det inget problem. Självklart har jag försökt googla men utan några vidare resultat. Vet ej om jag använder fel söktermer? Jag har även sökt på forumet men de korta sökorden (spd, spd-sl, keo osv) tillåts inte så resultaten blir inte relevanta. Tacksam om någon har input. Det "värsta" utfallet är ju att vi får köpa henne ett par racerskor och det är helt okej, men vill iaf ställa frågan då hon är så nöjd med sina befintliga skor. :)
Befintlig typ av sko:
sko.JPG
Önskad typ av kloss att sätta på befintlig sko:
cleats.JPG
Cykla lugnt!

Racercleats på MTB-sko?
Enklare att köpa ett par till skor tänker jag. Det kommer att bli högt och konstigt med en adapter om det nu finns att köpa.

Racercleats på MTB-sko?
Tjena!
Wow, forumet var på hugget idag! Då verkar det inte vara bristande google-fu från min sida som är problemet iaf. Har redan spanat in ett par Bont åt damen så klickar hem dessa nu. Stort tack för hjälpen hörrni :)

Racercleats på MTB-sko?
Tillbaka
Topp