Råd om storlek på ram.

MIMC

Medlem
Råd om storlek på ram.
Skulle behöva lite råd här. Fastnat för denna ramen men behöver lite tips från de kloka. Är 183 cm med 87 i benlängd. Tror ni en xl skulle passa i storlek? Kanske behövs något armmått också för att kunna ge ett vettigt råd? Tacksam för all hjälp.

Bilagor

d_anders

Aktiv medlem
Råd om storlek på ram.
Jag med. Jag hade nog valt large även till mig själv och jag har både längre ben och kropp än dig. Jag gillar dock ganska små ramar.

MIMC

Medlem
Råd om storlek på ram.
Tack för input, jaha så ni tror på L. Då får jag fundera lite till då, hade ju nästan bestämt att det var XL som var rätt :)

Jensen

Aktiv medlem
Råd om storlek på ram.
Är själv 182 cm lång och 86 inseam, sitter på en 56a, alltså large i den där tabellen. Det är vad jag hade tagit. Sen är det så klart lite tyckte o smak. Hade jag inte fått ta large hade jag själv inte gått upp i storlek. Snarare tvärt om i så fall. Bäst hade ju varit om du haft möjlighet att pröva.

bellasoda

Aktiv medlem
Råd om storlek på ram.
Skulle behöva lite råd här. Fastnat för denna ramen men behöver lite tips från de kloka. Är 183 cm med 87 i benlängd. Tror ni en xl skulle passa i storlek? Kanske behövs något armmått också för att kunna ge ett vettigt råd? Tacksam för all hjälp.
Ska du ha det som en fixie? Vad för styre har du tänkt använda?

Jag är 6cm kortare än dig och cyklar runt med storlek small. Medium hade säkert funkat för mig också. XL ser väldigt stor ut. Så då passar säkert large eller medium, beroende på hur du tänkt använda cykeln.

Ett tips är att prova lite cyklar och välja den storlek som bäst motsvarar det du gillar.

Senast ändrad:

MIMC

Medlem
Råd om storlek på ram.
Ska du ha det som en fixie? Vad för styre har du tänkt använda?

Jag är 6cm kortare än dig och cyklar runt med storlek small. Medium hade säkert funkat för mig också. XL ser väldigt stor ut. Så jag säker large eller medium, beroende på hur du tänkt använda cykeln.

Ett tips är att prova lite cyklar och välja den storlek som bäst motsvarar det du gillar.
Japp, tänkte som fixie. Har inte exakt bestämt styre men tänker mig ett typ riserstyre, vill hitta lite mer upprätt sittställning.

bellasoda

Aktiv medlem
Råd om storlek på ram.
Japp, tänkte som fixie. Har inte exakt bestämt styre men tänker mig ett typ riserstyre, vill hitta lite mer upprätt sittställning.
Ett rakt styre alltså? Det påverkar ju geometrin skapligt mycket, att använda en ram avsedd för bockstyre med ett rakt styre istället. Då kan du bortse från det jag tidigare skrev, jag har ingen aning om vilken storlek som passar då.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer