Råd tack - ny i gamet

Råd tack - ny i gamet
Båda cyklarna funkar utmärkt som bojsänke!

Om du vill ha ett mindre drygt svar (antagligen av nån annan än mig) så hjälper det med en kort beskrivning vad du vill använda cykeln till.

I all välmening.

Råd tack - ny i gamet
Fattar absolut vinken... e de knas och köpa en cykel ens?

Hur som, det kommer att pendlas till kneget 25 km t/r. Sedan köra lite terräng runt omkring när tillfälle ges.

Laters

Råd tack - ny i gamet
Ska man ha samma hoj till tvååenhalv mil pendling och till att köra skogssmåstig så blir det ju inte bättre än så - men den är inget vidare alls för pendlingen så fundera på vilket som är prioritet egentligen...

Råd tack - ny i gamet
Om du är ny ska du ut och prova cyklar, i butik/showroom. Köpa på nätet då man inte vet vad man vill/ska ha kan bli väldigt fel.

Råd tack - ny i gamet
Jag vill ha en MTB, oldschool tänk där. Kanske inte är optimalt för pendling men med min körglädje så kommer ja inte ligga och trycka asfalt utan skutta runt lite.

Låter smart att testa lite, va i en butik idag där de rekommenderade scott aspect...

Om man satsar på ovan länkar, kommer det rasa ihop och paja, helt obekvämt och man kommer ångra att man inte la 25 brak istället för 5000-6000?

Råd tack - ny i gamet
Cykel är som att köpa kläder eller skor. Det måste kännas bra. Prova i butik, och om du inte har kompisar som kan meka är det smart att även köpa i butik så du lätt får hjälp med service.

Ang. pengar så är det (som det står i typ alla nybörjar-vilken-cykel-ska-jag-köpa-trådar) mest en fråga om nivå på komponenter och till viss del vilket märke det står på ramen. I lägre prisklasser och enklare bruk (alltså inte DH/AM/Enduro) så är det viktigaste att cykeln känns bra och att det inte sitter dåliga komponenter på.
Köp inte för dyrt förrän du vet vad du vill ha och vet att du kommer använda den.

Tillbaka
Topp