Radon Jab och cragger. 2018 års modeller.

JLindh

Medlem
För mindre än en timme sedan släppte Radon en bild på Facebook på sin nya FS Jab.

Tror ni den blir en succé?
Bilden hade texten "JAB - Ring frei, bald gibt es wieder einen auf die .......!"
sdsd.jpg

*edit: Uppdaterade ämnesbeskrivningen för att inkludera Cragger.

Senast ändrad:
"Radon ger en första översikt över vad du kan förvänta dig 2018: Succesen Enduro Slide blir en efterträdare: Jab. Dessutom kommer det att finnas Race-Hardtail jalous i aluminium. Boost kommer för smuts och pumptrack fraktionen. Dessutom kan vi förvänta oss en trail-hardtail - Cragger. Dessutom tillkännager Radon en ombyggnad av alla berg. E-mountainbikarna kan också se fram emot nya cyklar för 2018."

Det är översatt från tyska till svenska av Google. Det låter onekligen intressant med en ny trail-HT...

Men varför vill de erbjuda Jealous i alu?

Do you like our new Allmountain 140mm "Cragger" its incredible.
Coming spring 2018 in your collection, if you desire her.
www.radon-bikes.com
#cragger #radonbikes #allmountain #140mm #champion

cragger01.jpg

cragger02.jpg

Mer info om Cragger:

Det här är den ultimata roliga cykeln:
Radon "Cragger", i orättlig mening av ordet: crag - den kuperade klippan - cragger: Dess erövare!
(AM + Enduro + Freerider i 27,5 plus och 29 "-teknik !!!)
Durable hardcore aluminiumram, förstärkta gjutgods, tredubbelt, t6 värmebehandlade, inbyggda kablar, 27,5 plus-teknik, freeride geo med platt styrrörsvinkel, 140mm fjädringsgaffel. Vapnet för varje cykelpark - om du kan. Och för den ultimata Enduro-användningen kan Cragger uppgraderas till 29 "däck.
Finns på våren för 1598, - i Heavy Duty-versionen och för 1998, - fullpackad med allt som gourmeten vill ha.

Alltså på ren svenska:
Ram: Aluminium
Däckstorlek: 27,5+ / 29 tum
Kablage: internt draget
Geometri: "Modern" ?
Fjädring: 140mm
Pris 1598 - 1998 €

Cragger ser väl jättefin ut, vettiga mått och genomgående väl vald och fin utrustning, prisvärda, både Cragger 7 och 8. Färdiga att cykla på, inga missar som jag har hittat. Hade gärna sett 34T klinga som std på Cragger 8, men det är det enda.
Saknar ramstorlek XL dock (konstigt för att vara en 29:a), så den passar inte alla.
2 cm högre BB än Scout 290 och 1 cm högre än Sentier 29, alltså snällare mot pedalerna som trampcykel på stigar med rötter/stenar, medan andra som rullar utför mer än de trampar föredrar lägre BB har jag hört.

Tack för inputen.
Vilar min FS ibland under leriga eller riktigt snöiga turer. Tycker den gamla HT:en från 2015 (Radon ZR Team) med 70 graders gaffelvinkel känns som att sitta på framhjulet så därför har suget efter en annan HT har ökat lite. :-)

Jag får hem en Radon Cragger 7.0 i veckan. Jag återkommer med en recension när jag hunnit testa den, förhoppningsvis i helgen eller i början av nästa vecka.

Tillbaka
Topp