Radon Skeen 29 8.0

Radon Skeen 29 8.0
Jag undrar om det är några här som har en Radon Skeen, och kan dela med sig lite erfarenheter?
Jag åker idag på en Radon 26" ht, men börjar bli lite sugen på att köpa en 29:a fs. Jag tycker om att åka fort på stökiga stigar men vill även att det ska fungera på grusväg typ vasan utan att upplevas som gungig.
För priset så känns det som en väldigt bra cykel, men det finns ju massor med alternativ...

Så har du en eller har provcyklat någon Skeen så skulle jag bli glad om du kunde skriva några rader om hur du upplever den och vad du har jämfört mot.

/Kallesprätt

Radon Skeen 29 8.0
Har en slide 130 från förra året som jag lättat lite, tycker inte att den känns slö eller gungig alls så har svårt att tro att skeen skulle vara det. Gillar du däremot stökiga stigar så varför inte välja slide istället. Köp ett extra lättare hjulset med xc däck att ha när det är lättåkt.

Radon Skeen 29 8.0
Inte provat en själv men några i min cykelkrets kör på Skeen 29. De är mkt nöjda och sett till priset är den ju riktigt bra kan man tycka.

Radon Skeen 29 8.0
Valde mellan skeen och slide 130. Blev slide, Inget o klaga på, mycket cykel för pengarna! Skeen säkert inte dum heller. Reverben säckade dock ihop relativt snabbt, är väl standard

Tillbaka
Topp