Radon Skeen trail.

Radon Skeen trail.
Åfan, har iofs inte gått jättelång tid ser jag nu.
Men ändå, borde vara på väg iaf kan man tycka.

Men vad tros om cykeln för stigåkning? Känns väl som helt ok allrounder?

Radon Skeen trail.
Tror den ska bli helt ok.
Kommer bygga om till singelklinga direkt. Han som ska ha den vill ha det enkelt.

B-d uppger 5-8dagar för att skicka kompletta cyklar.

Radon Skeen trail.
J-CO sa:
Åfan, har iofs inte gått jättelång tid ser jag nu.
Men ändå, borde vara på väg iaf kan man tycka.

Men vad tros om cykeln för stigåkning? Känns väl som helt ok allrounder?

Så lite mer vaken nu.
Tycker cykeln känns som en väldigt bra allrounder för stig där det inte ska eldas på en massa utför. Gillar att där sitter en slx/xt grupp, och rs dämperi. Det passar mig bra som ska serva den. Köpte med ett 32t drev och 11-46 sunrace kasett direkt.
Bromsarna är oprövade för mig, men verkar riktigt bra. Har jag förstått det rätt så är det fyrkolvsok fram och tvåkolvs bak.
Vi valde 29an förresten ja. Den finns ju i både och.

Morsans gubbe som ska ha den. Vill ha fs för att spara på slitna leder och småkrämpor. Cyklar fina enkla stigar och grusväg typ. Kanske lite överbyggd för detta, men det ska vara bekvämt hellre än snabbt.

Radon Skeen trail.
Ja då har jag hämtat cykeln. Körde glad i hågen bort till DHL terminalen, tänkte att den får jag lätt in i bilen.
Hahhaa, inte en snöbollschansihelvete! Cykeln stod förfan färdigmonterad i lådan som var helt enorm.

Men truckföraren hjälpte mig att lyfta upp den ur lådan, skära itu lådan och jag lastade på taket och körde hem.

20170831_085835.jpg

Tyvärr var stammen skavd, b-d kompenserade med voucher på 50euro direkt. För inköp av valfri stam.

20170831_094232.jpg

Nu skulle ändå stammen vändas, så det syns inte ens :) får se om de blir stam, eller annat för den pengen.

Här hänger hon i väntan på kolli 2 som skickas med annan speditör inom landet.

20170831_101753.jpg

Radon Skeen trail.
Sixten Fors sa:
Ser fin ut. 1x-ifierad? Hur stor klinga får plats? Är det boost fram och/eller bak? Någon som känns konstigt/dåligt med cykeln?

Precis, 1xad med 32t fram. Ingen boos på denna.
20170902_083715.jpg

Tycker den känns väl avvägd. Istället för en ren bakväxel trimning så har den xt reglage med. Framväxeln var en slx.
Magura bromsarna verkar fina och växelreglaget sitter med deras typ av ispec. Känns bra monterad, de skruvar jag haft av har alla haft anti seize och så.
Ergon handtag är trevligt.

Radon Skeen trail.
Funderar på en Skeen 8.0 27.5", men hur är det med bakdämparen, har den riktig lock out? Har en Monarch RT och där märker man ingen skillnad på lägena.

Radon Skeen trail.
peter233 sa:
Funderar på en Skeen 8.0 27.5", men hur är det med bakdämparen, har den riktig lock out? Har en Monarch RT och där märker man ingen skillnad på lägena.

Vet inte hur bra den låser, kan inte tänka mig att den låser helt. Har jag inte sett en enda rs dämpare göra.

Radon Skeen trail.
marr sa:
peter233 sa:

Vet inte hur bra den låser, kan inte tänka mig att den låser helt. Har jag inte sett en enda rs dämpare göra.

Den ska inte heller låsa helt, det är ett pedalläge där visst gung tillåts. Min har dock en tydlig skillnad mellan öppen och pedal, så Peter233 kanske har nått fel på sin.

Radon Skeen trail.
Den första piloten var nöjd med sin. Så nu har jag beställt nästa. En storlek mindre denna gången i övrigt blir det likasamma.
1x fiering med shimano klinga och sunrace kasett. Till en kompis denna gången.

Snart bara morsan kvar som behöver en FS :P

Tillbaka
Topp