Radon slide carbon 160 8.0

Slide E1 har bättre bromsar och roch shox dämpare. Är lite tveksam till Fox efter allt skitsnack om dom. Så jag funderar på att välja en cykel med Rock Shox i stället.

hmm, märkligt att priset verkar variera kraftigt. Igår var den uppe i 3350 euro samtidigt som det står i den beskrivande texten att den ligger under 3000...

3350- € var ju konstigt men i texten anges ju under 3000- € , den texten ligger ju fast i produktinfon medan däremot slutpriset omräknat med svensk momsnivå blir de nu angivna 3150- €.

Tyskland 19 % moms och Sverige 25 % .

Har nu beställt en Radon slide 150 E1. Om jag har tur dyker den upp innan helgen. Ganska så spännande när det är ett helt "nytt kort". Har inte fått någon vidare respons på mina funderingar så jag förmodar att den inte är så vanlig i Sverige. Så, jag gjorde en chansning... Hoppas bara att jag kommer att bli nöjd. Den som lever får veta...;-)

Men jag är fortfarande nyfiken på om någon har något att säga om cykeln.

vill med ha Radon slide carbon 160 8.0, toknära att beställa men har lugnat mig. Var inne på en Canyon spectral 9.0 först men TROR att 32 rör och 140 slag kanske kanske kanske blir lite klent och vingligt. Antagligen räcker den med råge men ändå...
Krav:
Lätt
650B
Minst 140/140
under 33000.
Vilken det än blir så ska det bytas till kina carbon fälgar och carbon styre, det kapar vikten med ca 0,5kg, kommer så lätt under 13kg, kanske ner mot 12.5 på en L vilket i sammanhanget får anses vara lätt. Hojjen jag har nu väger 15,2 så det är en skaplig skillnad

Jag hade valt Canyonen. Radonen har snikversionen av gaffeln och det är en dyr grej att uppgradera. Sen är ju piggybackdämparen på Canyonen lite häftigare (visuellt om inte annat ;) ) också. Sen lockar inte 2x10 mig men det är väl en smaksak.

vad innebär det med "snikversionen" har läst lite tester och den verkar kanon (kanske inte var snikvarianten då eller?)

Har bara kört 3x9 så 2x10 känns iaf bra för mig, är det inte bra att kunna kasta ner till superlätt ibland

Mild-nerd skrev:
-------------------------------------------------------
> vad innebär det med "snikversionen" har läst
> lite tester och den verkar kanon (kanske inte var
> snikvarianten då eller?)
>
> Har bara kört 3x9 så 2x10 känns iaf bra för
> mig, är det inte bra att kunna kasta ner till
> superlätt ibland

Snikversion på så sätt att den har en mindre avancerad dämparenhet med färre inställningsmöjligheter, RC istället för RCT3. Detsamma gäller förövrigt bakdämparen.

Ang 2x10 vs 1x11 så skulle jag föredra den tekniska enkelheten i att slippa framväxel. Jag ska gå över till 1x10 när jag kommer loss att beställa grejer. Dock medför det ju att en kvaddad bakväxel blir avsevärt dyrare så det blir väl en avvägning.

Dessutom verkar 2x10 ha en sämre utväxling om man cyklar långsamt på teknisk stig. Det verkar bli en hel del växlande mellan klingorna. Tar man bort storklingan på ett 3x10 så får man 32/22 så att man kan ligga på mellan nästan hela tiden utom när det blir apbrant eller benen är slut. Med 36/24 eller vad det kan vara blir det inte lika självklart vilken klinga som passar bäst.

Har nu provkört min!

Vill bara meddela att denna hoj är sjukt fin att köra!!! Riktigt grym. Hade ju en Enduro S-works innan och denna är minst lika bra, kanske t.o.m bättre :-)
Nya Piken är en för jäkla bra gaffel också :-)

Supernöjd!

Bilagor

• _1080518b.jpg
    _1080518b.jpg
    117.5 KB · Besök: 30
Tillbaka
Topp