Radon-zr-team 8.0 29

senator

Medlem
Radon-zr-team 8.0 29
Som den gamla lvg-åkare jag är, börjar jag nu snegla mot mtb. Jag kommer cykla på fjäll, stigar, traktorspår och små grusvägar samt ge mig på cykelvasan med mtb, istället för med pendlar-hybriden som jag gjort hittills. Jag kommer inte att köra tekniskt svår cykling. Jag är 195 lång o tänker mig en 22".

Åsikter om denna? Jag kan som sagt inte mycket, ännu när det handlar om mtb.
http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-zr-team-29-8.0-237621 för pengarna vs utrustning?

Mvh

Senast ändrad:
Radon-zr-team 8.0 29
Det är väl benchmark för "mest för pengarna" med allmänt solida grejer.

Ett lättare hjulset är det som skulle kunna ta cykeln ett steg framåt, för runt 4000 plus/minus några hundra kanske är en framtida investering - och om det är realistiskt beror delvis på hur tung du är.

Radon-zr-team 8.0 29
Ingen aning hur dom är men det sitter ju rätt bra komponenter på den. Rtt par saker som jag reflekterade över är att det hellre skulle ha varit 2x10 och att styret verkar sitta tokhögt på den.

Radon-zr-team 8.0 29
Ok. Så utrustningsmässigt är det en cykel jag bör vara nöjd med, när jag bara ska cykla för att hålla igång kropp o hjärna. Höga styret, vad är nackdelen med det? Varför är det högt på den modellen? På lvg fattar jag men inte på mtb.

Mvh

Tillbaka
Topp