Raid Uppsala

Emman

Ny medlem
Raid Uppsala
Hallå! Någon som ska till Raid Uppsala i Oktober? Eller var ni med förra året? Behöver lite tips! Hur avancerad är cykelorienteringen respektive fotorienteringen? Är det många backar som ska bestigas till cykel? överiga tips?

//Emman

Raid Uppsala
Cyklingen brukar var ganska lätt på de här tävlingarna. Se till att ha ngn sorts kartställ på hojjen bara.

Fot-O brukar gå att springa runt på stig.

Det finns mycket bra tips på Raid Uppsala och KFUM-multisports hemsidor.

Vi skall köra korta klassen i år precis som ifjol. Det brukar vara en riktigt bra organiserad tävling.

Öva kanot innan!

Erik, Multisportlaget Multisportlaget.

Raid Uppsala
Jag ska tälva med erol, den filuren. Vad jag minns från ifjol så var mtb-orienteringen mest på grusvägar men vi råkade välja en genväg längs en sjö, och där var det nästintill "o-cyklingsbart". Dessutom tappade jag alla mina powerbars där och blev duktigt kolhdyratlåg (gnällig) på den avslutande fot-orienteringen. Paddlingsträning är som sagt bra eftersom väldigt många är kassa på att paddla. Tyvärr är det sjuukt tråkigt att paddla canadensare.....

Raid Uppsala
är även paddlingen orientering? hur funkar det?

- team saltgurka multisport (tyvärr är inte saltgurkan med, men han kanske kan vara markservice..?)

Raid Uppsala
tja, ingen aning om det är orientering i paddlingen men se till och ta med dig sjökort över mälaren eller vilken sjö det nu är så går det säkert bra ;).

Raid Uppsala
cykelbud Skrev:

> det var det där med orienteringen som var frågan..
> på vattnet alltså...

På en 6 km paddelsträcka brukar det vara säg 3 kontroller. De ligger oftast i samma sjö (ibland är det lyft - fy fan) längs strandkanten. Det blir ju ganska lite orientering, det är ju inte så svårt att ta rygg på sjön. Kontroller är inte alls gömda heller, utan helt synliga, ibland på en ställning som gör att man kan sitta kvar i kanoten och stämpla (det är lätt bäst att den som sitter fram har sportident-pinnen). Ibland kan arrangörer få för sig att slänga upp kontroller på en höjd längs stranden så att man måste böka och gå iland och ha sig.

Kul är det dock! Kör i uppsala!

Erik

Raid Uppsala
Så! Hur har vi det nu då med deltagandet på Rajden? Blev det några fler Happy-lag? Måste ju se vilka vi skall försöka undvika att få stryk av...

Tillbaka
Topp