Raketdriven cykel

Wallraffer

Ny medlem
Raketdriven cykel
Titta vad jag hittade när jag surfade runt lite... Verkar rätt grym :) Funderar lite på att haka på en sån raketmotor på racern, då kanske man kan "cykla" runt vättern under 7 timmar utan problem, hehe :P

faiyatorikkubobu.jpg

Artikeln om cykeln: http://www.crunchgear.com/2009/07/16/rocket-bike-faiyatorikkubobu-for-you-one-million-yen/

Raketdriven cykel
Nope, bra tips! :)

Jag tycker cykeln ovan ser så jäkla rolig ut, man får liksom känslan av att när man väl drar igång motorn så kommer allt att gå i tusen bitar...

Raketdriven cykel
boooooOOOOOOOOOOOOshKsssssssssssssssssssshhhhhh PANG!

edit: så låter det när den startar turbinen för att sedan gå sönder.

Senast redigerad av en moderator:
Raketdriven cykel
Far min som var FN-soldat i Sinai en vända -76 brukar berätta om nån dåre som, i brist på annan sysselsättning i öknen, utrustade en av Kronans cyklar med raketmotor i form av ett pansarskott (eller nåt). Kommer inte ihåg hur berättelsen slutade, men han slog sig säkert.

Raketdriven cykel
Graj skrev:
-------------------------------------------------------
> Blir inte en sådan motor rätt varm. Den har ju
> en ganska obehaglig placering om något skulle
> hända...

Äsch, vad kan gå fel...? Den är säkert jättepraktisk att köra med där det saknas liftar, det är ju uppenbart att den ska användas som DH-hoj. Rocket assisted pushbike for the piiipel!

Raketdriven cykel
Har för mig att ett Darwin Award (utdelas årligen till den som bidrar till den mänskliga genpoolen genom att ta sig själv av daga på dummast möjliga sätt. Rått men kul.) för många år sedan gick till en officer i amerikanska flygvapnet. Han hade kommit över en liten raketmotor som används som hjälpmotor när tunga transportflygplan ska lyfta från egentligen för korta startbanor.
Han bultade glatt på den på bagageluckan på sin Ford Fairlane, körde ut i öknen och tryckte på knappen. Problemet var att det inte fanns en av-knapp, utan den brann tills bränslet var slut.
Han krashade in i en bergvägg på 20 m höjd i ca 400 km/tim. Han identifierades med hjälp av tandavtryck i resterna av ratten...

Raketdriven cykel
Då kan du ha denna raketdrivna bussen som följebil :-)

sgm12.jpg ht=300

Enligt sägen skall några nyblivna Drakenpiloter på F10 i Ängelholm surrat fast en sidewinder drivmotor på en gammal militärcykel under Drakencermonin (den kvällen som drakenpiloterna "får sina vingar"). Cykelpiloten skall ha skadat sig så illa så han aldrig kunde arbeta som Drakenpilot.

/Jerka

Senast redigerad av en moderator:
Raketdriven cykel
rekrej skrev:
-------------------------------------------------------
> Då kan du ha denna raketdrivna bussen som
> följebil :-)
>
>
>
> Enligt sägen skall några nyblivna Drakenpiloter
> på F10 i Ängelholm surrat fast en sidewinder
> drivmotor på en gammal militärcykel under
> Drakencermonin (den kvällen som drakenpiloterna
> "får sina vingar"). Cykelpiloten skall ha skadat
> sig så illa så han aldrig kunde arbeta som
> Drakenpilot.
>
> /Jerka

Det är nog en sägen! =)
En sidewinder (RB24 på svenskan) gör över mach 3.
Idén är ju strålande dock.

Tillbaka
Topp