Rallarvägen Norge, nu med bilder

Jag körde hela Rallarvägen på en dag, tog det ganska lungt och fotade mycket osv. Inga problem. Men jag startade tidigt och kom imål när det började bli skymning :)
Episk cykling där! (FS är väldigt overkill, en HT är perfekt, görbart på gravel också om det kniper)
Hej! Vi vill göra något liknande, cykla hela Rallarvägen på en dag, sova över på slutmålet och dagen efter vända och cykla tillbaka. Frågan är om det är overkill. Vi är bara amatörcyklister och vill njuta av naturen. 8 mil på en dag borde man fixa? Eller är det vettigare att dela upp sträckan? Gjorde en tur i Norge för 1 år sen som var 80 km tur och retur över fjället.

Hej! Vi vill göra något liknande, cykla hela Rallarvägen på en dag, sova över på slutmålet och dagen efter vända och cykla tillbaka. Frågan är om det är overkill. Vi är bara amatörcyklister och vill njuta av naturen. 8 mil på en dag borde man fixa? Eller är det vettigare att dela upp sträckan? Gjorde en tur i Norge för 1 år sen som var 80 km tur och retur över fjället.
Kolla in höjdprofilen, det är väl förutom distansen det viktigaste. Underlaget är ok grus större delen av vägen.

Jag cyklade hela sträckan på en dag, tog det ganska lugnt och njöt mycket av naturen. Tog väl kanske 5-6 h sammanlagt med foto, fika och en glass/öl på slutet vid hotellet. Mot slutet vid Flåm var det mycket nerför och att cykla tillbaka den vägen hade nog varit ganska tufft. Vart vill ni starta ifrån?

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp