Ramen trasig?1?

inzani

Ny medlem
Ramen trasig?1?
Nu är jag tillbaka från min dagliga cykeltur. Slutade med något väldigt dåligt. tror jag =(

När jag for ut så började ramen gnisla. Just under sadeln. Ungefär i mitten av röret där sadelstolpen går ner. Börja gnissla mera å mera.. Har jag en spricka i ramen eller vad kan det vara? får hoppas inte det är nå sånt. Köpte ju cykeln för en vecka sen! =(

Ramen trasig?1?
Ta loss sadelstolpen, smörj in den med fett, stoppa dit den igen. Slut på gnisslet, förhoppningsvis. Sprickor ser man om man kollar noga, på en såpass ny ram borde det inte vara en spricka om du inte misshandlar cykeln med hopp och dropp utan dess like?

/Leo

Ramen trasig?1?
Använd inte för mycket fett bara.

När grus och skit fastnar i fettet där
stolpen går ner i ramen kan du annars
lätt få otrevliga knäpp och knakljud.

Fetta in och torka av så mycket du kan
är mitt tips.

Det tog 3 månader för mig att lokalisera
det ständiga knäppandet i min cykel till
skit som fastnat i fettet.

Senast redigerad av en moderator:
Ramen trasig?1?
Leo Skrev:
-------------------------------------------------------
> Ta loss sadelstolpen, smörj in den med fett,
> stoppa dit den igen. Slut på gnisslet,
> förhoppningsvis. Sprickor ser man om man kollar
> noga, på en såpass ny ram borde det inte vara en
> spricka om du inte misshandlar cykeln med hopp och
> dropp utan dess like?
>
> /Leo
>
>
> -----------------------------------
> ...man lever bara en gång...

Tyvärr behöver inte sprickor synas, men gammla ram som gick av åkte in på rönken och där hittade man 7 sprickor till som inte syntes.

Tur att det inte var en spricka ivf, :)

Ramen trasig?1?
Började knacka lite idag igen. Måste nog ta och fixa mig lite fett!

Hur har ni lyckats rengöra innuti ramen? Lixom där själva sadelstolpen går ner. För där är det hyffsat skitigt för mig.

Ramen trasig?1?
Vicky:

min åkte till kuwaharas fabrik i finland, det var en ganska speciell deal. så det är nog inget de gör kostnadsfritt åt dig,...tyvärr.

tror bara du har problemet om det är en aluminiumram som strular, och gör den det och du inte har garanti kavr så brukar det nästan aldrig vara värt att göra nått åt, är ju lite speciellt material.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp