Ramjig ,garage å skit

• Trådstartare Trådstartare EST
  • Start datum Start datum
Ramjig ,garage å skit

Bilagor

• IMG_20210329_065249.jpg
    IMG_20210329_065249.jpg
    711.3 KB · Besök: 418
Ramjig ,garage å skit
Gillar helt klar mera Ministry, Revolting Cocks å de banden han plagierade på den tiden fast han har gjort mycket bra med. Såg nån spelning från den tiden var rätt monotont å trist..
Nu finns film på insta går ju inte ladda upp här...

Ramjig ,garage å skit
Jag tycker nog att den gamle
Gillar helt klar mera Ministry, Revolting Cocks å de banden han plagierade på den tiden fast han har gjort mycket bra med. Såg nån spelning från den tiden var rätt monotont å trist..
Nu finns film på insta går ju inte ladda upp här...
Jag tycker nog att den gamle Thåström tillför tillräckligt mycket nytt för att åtminstone inte anses vara ett plagiat!

Jag gillar iaf de två första skivorna skarpt, texterna är i många fall underbara och jag tycker helt klart att skivorna är i klass med ”the mind is a terrible thing to taste” (enligt mig ministrys bästa album) och ”psalm 69”!

Ramjig ,garage å skit
Okej såg du det live nångång på den tiden? Jag tyckte det var rätt kasst faktiskt å just sånt uppenbart plagiat bara. Nä plp smällde inne högt enligt mig....

Ramjig ,garage å skit
Okej såg du det live nångång på den tiden? Jag tyckte det var rätt kasst faktiskt å just sånt uppenbart plagiat bara. Nä plp smällde inne högt enligt mig....
Jag har aldrig sett Thåström live i någon konstellation. Men det är väl som de säger, proffs lånar, genier stjäl! ;p Och på tal om det så hade psalm 69 förmodligen låtit annorlunda om det inte vore för Pantera!

Ministry har jag dessvärre bara sett live en gång (under deras avskedsturné) och det är en av de bästa spelningarna som jag varit på!

Senast ändrad:
Ramjig ,garage å skit
Jag har aldrig sett Thåström live i någon konstellation. Men det är väl som de säger, proffs lånar, genier stjäl! ;p Och på tal om det så hade psalm 69 förmodligen låtit annorlunda om det inte vore för Pantera!

Ministry har jag dessvärre bara sett live en gång (under deras avskedsturné) och det är en av de bästa spelningarna som jag varit på!

Såg Ministry på Hultsfred -96 och det var enormt mäktigt. Kanske en av de bättre spelningar jag sett.

Thåström har jag sett live ett dussintal gånger, bland annat -92 (eller var det 93?) när han turnerade efter första PLP-plattan. Även om det tar emot att säga det, då han varit och är en av mina absolut största idoler, så var det enligt min åsikt inte höjdpunkten i hans karriär. Men smaken är som baken och huruvida han stulit, lånat eller bara influerats av andra artister låter jag vara osagt. Han gjorde ju dock inget hemlighet att han i stort sett bara lyssnade på bl.a. Ministry och KFMDM när han flyttat till Amsterdam i början av 90-talet.

Nåja, tillbaka till ämnet. Nya cykeln ser ut att bli riktigt fin Dan, Jag måste svänga förbi och kika på den live någon dag. Är du fortfarande sjukskriven eller har du blivit insläppt på jobbet igen?

Ramjig ,garage å skit
Hallå, stäng av musiken och bygg klart ramen! ??
Meh, det är väl ett bevisat faktum att ramen blir bättre om man spelar musik för den under tillblivelsen!? På samma sätt som man stimulerar hjärnan på bäbisen om man spelar musik för den när den ligger i magen (jag är inte lika säker på hur välbelagt det påståendet är, men som blivande förälder uppmuntras man till det vill jag minnas)!

Ramjig ,garage å skit
Meh, det är väl ett bevisat faktum att ramen blir bättre om man spelar musik för den under tillblivelsen!? På samma sätt som man stimulerar hjärnan på bäbisen om man spelar musik för den när den ligger i magen (jag är inte lika säker på hur välbelagt det påståendet är, men som blivande förälder uppmuntras man till det vill jag minnas)!
Kommer ihåg att jag skrattade när jag läste ”Mats kamp” och han sjöng Internationalen för sin frus mage.

Ramjig ,garage å skit
Att Dan kan bygga ramar till musik och med alkohol i blodet är vi sett goda resultat på tidigare, så det är jag inte orolig för. Vill bara se det färdiga resultatet ?

Alla mina fyra ungar fick lyssna på punk/hårdrock under sin tid i magen men ingen av dom tål musiken sedan dom fick komma ut i friska luften. Så mitt tips är att spela den musik du minst tycker om….

Ramjig ,garage å skit
Att Dan kan bygga ramar till musik och med alkohol i blodet är vi sett goda resultat på tidigare, så det är jag inte orolig för. Vill bara se det färdiga resultatet ?

Alla mina fyra ungar fick lyssna på punk/hårdrock under sin tid i magen men ingen av dom tål musiken sedan dom fick komma ut i friska luften. Så mitt tips är att spela den musik du minst tycker om….
Mina ungar är ute ur magen sedan flera år men jag tror inte att det spelades någon särskilt musik för dem under graviditeten. Jag tror dock att din tes (om att spela musik som man inte gillar) stämmer för jag brukade prata med dem när de låg i magen men inte fan lyssnar de på vad jag säger för det!

Ramjig ,garage å skit
Vilken av dom är trotjänaren? Och hur många procent av levern önskas? ?
Hehe den som hållt 3 gånger så länge som nån annan ram jag haft.
Så idag testade jag ramen fick dock åka hem å byta växelreglage då det inte gick att växla till tyngre. Förutom det så fick den väldigt fint å tyst. Måste ställa in dämparna lite mera dock men det är svårt i snön att få till.
Annars så väldigt mycket lättare att trampa än den med pinion å riktigt stabil!
IMG_20211225_161342_813.jpg
IMG_20211225_161342_621.jpg
IMG_20211225_161342_375.jpg

Tillbaka
Topp