Ramskada Garantiärende?

Mathias B

Aktiv medlem
Ramskada Garantiärende?
Tjenixen, jag är fullt medveten om att det finns 4 249 158st trådar med denna fråga. Det är bara det att jag hittar en enda, gissa vilken(!), och den känner jag att det är lite fel att posta i just nu. Så jag slänger upp denna tråd mot bättre vetande och bristande arkeologidisciplin.

Följande bilder är mailade till både Jaguarverken och den lbs jag köpte hojen av för ca 5 min sedan, men jag vill att fler än lbs och jaguarverken kastar sina ögon på cykeln. Vad tror ni? Cykeln är köpt 8 september, visst borde någon form av garanti gälla?
IMG_0621.JPG
IMG_0627.JPG

Jag vet att det är svårt att uttala sig om något utifrån dessa bilder.

Edit. Rubriken

Senast ändrad:
Ramskada Garantiärende?
Bilderna är usla. Det är jag medveten om. Eftersom cykeln är en fd demohoj, glömde skriva det här men det står i mailet till lbs och jaguarverken, och jag inte har kört mer än 15-20 mil på den så kan de mycket väl ha varit där när jag köpte den. Fan vad jag ångrar att jag inte tittade ännu närmare på hojen innan jag betalade just nu...

Ramskada Garantiärende?
varför vill du reklamera repor?

På 15-20 mil är väl inga problem att repa en ram. Tror knappast det räknas som en reklamation, hindrar det funktionen?

Ramskada Garantiärende?
Om det är repor ja, svårt att avgöra på bilden. Sväng förbi lbs där du köpte den så får han kika på den, är väl klokast om du är osäker.

Ramskada Garantiärende?
Har en likadan ram (XTC composite antar jag). En sådan repa som är på den understa bilden gjorde jag på min första gången jag skulle sätta i bakhjulet. Det är lite tight mellan bakgaffeln och bromsskivan och kanten på bromsskivan är rätt vass, så där åkte lacken av på min. Ser ut som att din har råkat ut för samma sak. Jag bättrade och satte lite copter-tape för att förhindra fler misstag i det området.

Senast ändrad:
Ramskada Garantiärende?
ingalls skrev:
-------------------------------------------------------
> och satte lite copter-tape för att
> förhindra fler misstag i det området.

Tack, varför har jag inte tänk på det? :-)

Ramskada Garantiärende?
På riktigt?

Det är ju så där det ska se ut, cyklar är väl gjorda för att användas och visst är de kanske snygga att titta på när de är rena men det är ju t.ex tjejer oxå. Har du hittat rätt tjej försöker du väl inte lämna tillbax henne för att hon skrynklat till sig lite?? eller va f*n? det vore kanske smart...

Kör hårt och hoppas på många fler repor så att du kan skryta med att du använt den istället för att nojja över att den ska implodera för att lacken släppt/repats.

Ramskada Garantiärende?
Jag är bara väldigt osäker, första hojen i kolfiberrymdplast. Jag har inte ens det i framgaffeln på racern så mina personliga erfarenheter är lika med noll och jag har pajat ett par aluramar när jag körde seriöst i ungdomsklasserna och som junis så jag blir lite nojig. Men skyddsfilm är beställd och kommer förhoppningsvis sitta på innan snösmältningen om posten inte gör något misstag.

Ramskada Garantiärende?
Jag tycker du ska låta butiken där du köpte cykeln titta på skadan - inte för att kräva någon åtgärd men för att du ska slippa vara orolig.

Ramskada Garantiärende?
I mina ögon ser det ut som en ytlig skada, om ens det, färg är mjukare än kolfiber.
Inte speciellt kul att få en ny hoj repad men man fördröjer gärna det oundvikliga så länge som möjligt.

Kontakta gärna någon lackerare som kan åta sig det där och skär gärna ut dekaler innan.

Tillbaka
Topp