[Rando] Gott nytt år!

Peth

Aktiv medlem
[Rando] Gott nytt år!
NotReallyGunde sa:
heffe sa:
Peth sa:
Ny startort Umeå – kul!
Mycket roligt!
Nu kan en skriva i tråden med gott samvete :D
Tänker satsa på att ta mig igenom hela västerbotten-serien.

Den 60 milarn ser ju smuff ut

Backen från blå vägen och upp till Flakaträsk är en höjdare! Inte många km därifrån har jag spenderat många somrar tillsammans med mina farföräldrar, och på senare år tillsammans med mina barn. Får se till att planera in den rundan nåt år, blir perfekt att smita ”hem” och sova i egen säng.

Peth

Aktiv medlem
[Rando] Gott nytt år!
GoranS sa:
Peth sa:
GoranS sa:
Kan denna bunt räcka för att sätta svenskt rekord i antal homologerade brevetkort på en helg?

#adventspyssel

Backlog från 2018?
Ja, det är huvuddelen av korten från Randonneur Stockholms lopp under 2018 och 2019. Ca 750 kort i bunten. Väntar på ankomsten för ytterligare runt 130 stycken.

Bra jobbat! Jag vaktar brevlådan som en hök i ivrig förväntan, lite som att vänta på tomten.

Hasse#7

Aktiv medlem
[Rando] Gott nytt år!
Peth sa:
GoranS sa:
Peth sa:
GoranS sa:
Kan denna bunt räcka för att sätta svenskt rekord i antal homologerade brevetkort på en helg?

#adventspyssel

Backlog från 2018?
Ja, det är huvuddelen av korten från Randonneur Stockholms lopp under 2018 och 2019. Ca 750 kort i bunten. Väntar på ankomsten för ytterligare runt 130 stycken.

Bra jobbat! Jag vaktar brevlådan som en hök i ivrig förväntan, lite som att vänta på tomten.

Betyder det här att man tänkas få förvärvade och betalade medaljer retroaktivt så småningom? Eller är det något annat pyssel?

GoranS

Aktiv medlem
[Rando] Gott nytt år!
Hasse#7 sa:
Peth sa:
GoranS sa:
Peth sa:
GoranS sa:

#adventspyssel

Backlog från 2018?

Betyder det här att man tänkas få förvärvade och betalade medaljer retroaktivt så småningom? Eller är det något annat pyssel?
Jag har medaljer (inkl. SR-medaljer) och dessa kommer att skickas ut tillsammans med korten.

Att fixa till närmare 900 kort och 12 kg medaljer kommer dock att ta en liten stund. Som sagt är det också en del kort som jag inte fått ännu och jag kommer inte att börja skicka ut kort och medaljer innan jag har alla korten. Förhoppningen är att jag ska kunna få resterande kort under kommande vecka. När jag väl har alla kort kommer jag att skicka ut vartefter jag blir klar med det. Om inget knasigt inträffar ska det vara ute s.a. alla har fått sina kort och medaljer innan jul.

Peth

Aktiv medlem
[Rando] Gott nytt år!
GoranS sa:
Hasse#7 sa:
Peth sa:
GoranS sa:
Peth sa:
GoranS sa:

#adventspyssel

Backlog från 2018?

Jag har medaljer (inkl. SR-medaljer) och dessa kommer att skickas ut tillsammans med korten.

Att fixa till närmare 900 kort och 12 kg medaljer kommer dock att ta en liten stund. Som sagt är det också en del kort som jag inte fått ännu och jag kommer inte att börja skicka ut kort och medaljer innan jag har alla korten. Förhoppningen är att jag ska kunna få resterande kort under kommande vecka. När jag väl har alla kort kommer jag att skicka ut vartefter jag blir klar med det. Om inget knasigt inträffar ska det vara ute s.a. alla har fått sina kort och medaljer innan jul.

Avundas dig (er?) verkligen inte, men gott nytt randoår, verkligen!

GoranS

Aktiv medlem
[Rando] Gott nytt år!
Peth sa:
GoranS sa:
Hasse#7 sa:
Peth sa:
GoranS sa:
Peth sa:
GoranS sa:

#adventspyssel

Backlog från 2018?

Avundas dig (er?) verkligen inte, men gott nytt randoår, verkligen!
Jobbet med att avsluta randoåren 2018 och 2019 för Randonneur Stockholms räkning fortgår. Korten för de med efternamn som börjar på A-D är nu utskickade vilket innebär att runt 150 kort (+tillhörande medaljer och i några fall SR-medaljer) postats medan ca 770 kort återstår. Hoppas kunna ha huvuddelen av detta jobb gjord innan veckan är slut.

En liten uppmaning/upplysning kan kanske vara på sin plats. Med nämnda mängd kort och medaljer är det inte otänkbart att det blir fel någonstans. Om någon här kört något/några av Randonneur Stockholms lopp under 2018 eller 2019 och får ett kuvert med felaktigt innehåll får ni gärna dra iväg ett PM till mig och förklara vad som blivit fel så ska jag undersöka det hela.

Senast ändrad:

GoranS

Aktiv medlem
[Rando] Gott nytt år!
Ca 100 kort och tillhörande medaljer postas imorgon bitti. Denna gång är det de där cyklistens efternamn börjar på E, F eller G (minus ett problemfall som kommer att få avvakta till slutet).

Hasse#7

Aktiv medlem
[Rando] Gott nytt år!
NotReallyGunde sa:
GoranS sa:
Ca 100 kort och tillhörande medaljer postas imorgon bitti. Denna gång är det de där cyklistens efternamn börjar på E, F eller G (minus ett problemfall som kommer att få avvakta till slutet).

Vilket beundransvärt jobb du lägger ned. Man skäms ju nästan

+1, en viktig happyprofil med många strängar på sin lyra.

NotReallyGunde

Aktiv medlem
[Rando] Gott nytt år!

GoranS

Aktiv medlem
[Rando] Gott nytt år!
Hasse#7 sa:
NotReallyGunde sa:
Hasse#7 sa:

Inte många trådar i sin lycra?
Eller är lyra-rando det nya? Spela lyra i 20 mil är ju lite udda

Rando är snarare få strängar på sin lycra. Genomskinligt och slitet.
Försöker undvika genomskinliga brallor men så håller jag ju mig till sprintdistanserna så jag hinner väl inte slita dem tillräckligt.

IngvarW

Aktiv medlem
[Rando] Gott nytt år!
Nu har jag också lyssnat på P1s eminenta reportage om randonneurcykling med två av våra superduperrandonneurer - herrskapet Hittig.

Kul och grattis till en bra insats i etern!

GoranS

Aktiv medlem
[Rando] Gott nytt år!
NotReallyGunde sa:
Hasse#7 sa:
NotReallyGunde sa:
Hasse#7 sa:

Inte många trådar i sin lycra?
Eller är lyra-rando det nya? Spela lyra i 20 mil är ju lite udda

Rando är snarare få strängar på sin lycra. Genomskinligt och slitet.

Finns ju Banjobrothers.. nästan som lyra :) https://banjobrothers.com/
Ibland blir man överrraskad. Av namnet att döma hade jag gissat att det skulle dyka upp några banjospelande rednecks.

GoranS

Aktiv medlem
[Rando] Gott nytt år!
Nästa bunt postad. Totalt knappt 100 kort hanterades igår kväll. Totalt: ca 350 av 925 kort färdigbehandlade. Nästan alla med efternamn som börjar på A-I ska nu ha fått sina kort och medaljer postade. F.ö. förvånansvärt många nitiska långcyklare med efternamn som börjar på H.

GoranS

Aktiv medlem
[Rando] Gott nytt år!
emilh sa:
Heja heja och tack för jobbet du gör! Min bättre hälft fick hem sitt kort igår :)
Bra! Då funkar i alla fall brevlådan jag postar i. Hade i och för sig varit förvånande om den inte gjorde det med tanke på placering. Din bunt borde (om jag inte helt missat att koppla happy-nick till verkligt namn) komma imorgon eller på måndag beroende på hur raska posten är.

Senast ändrad:

GoranS

Aktiv medlem
[Rando] Gott nytt år!
Diogenes sa:
Återupplever grundskolans trauma med att alltid hamna bland de sista pga efternamnet.

😂

Bra jobbat!
Jo, helt rättvist är det väl inte. Om jag inte väggar (eller posten klantar sig) bör alla hinna få sina kort och medaljer innan jul.

Lyckades komma till ”ungefär halvtid” igår (eller snarare tidigt idag) då jag hunnit halvvägs genom bokstaven L på efternamnen och 463 kort behandlats.

GoranS

Aktiv medlem
[Rando] Gott nytt år!
Var precis nere och postade ett 70-tal brev. Är nu knappt 200 kort kvar. Upptagen en stor del av morgondagen så i bästa fall kan jag göra klart det på måndag kväll och posta de sista korten på tisdag morgon men troligare är nog att jag blir klar på tisdag kväll.

Highscore hittills:

Antal kort i ett brev: 19 st.
Tyngsta brevet(!): 435 gram.

GoranS

Aktiv medlem
[Rando] Gott nytt år!
Peth sa:
Fick mina kort och medaljer igår, blev glad. Tack GoranS!
Fint!

Är lite nyfiken på om allt kommer att komma fram. Är ju posten vi snackar om. Dessutom kan ju människor ha hunnit flytta sen det senaste loppet de körde så adresserna är ju inte 100%-igt tillförlitliga. Har skrivit returadress på de brev som innehåller medaljer så i bästa fall skulle jag kunna få tillbaka de brev som inte går att leverera.

Kan säga att det var lite onödigt att lagra 2018 års kort ett år extra. Ett års skörd hade räckt gott som tristessträning inför kommande års misärrundor. Å andra sidan, när jag tagit mig igenom detta så kommer nog 20 mil i motvind där man ligger och sliter hund för att hålla 15 km/h att kännas som en hanterbar misärmängd. ;-)

Hasse#7

Aktiv medlem
[Rando] Gott nytt år!
GoranS sa:
Peth sa:
Fick mina kort och medaljer igår, blev glad. Tack GoranS!
Fint!

Är lite nyfiken på om allt kommer att komma fram. Är ju posten vi snackar om. Dessutom kan ju människor ha hunnit flytta sen det senaste loppet de körde så adresserna är ju inte 100%-igt tillförlitliga. Har skrivit returadress på de brev som innehåller medaljer så i bästa fall skulle jag kunna få tillbaka de brev som inte går att leverera.

Kan säga att det var lite onödigt att lagra 2018 års kort ett år extra. Ett års skörd hade räckt gott som tristessträning inför kommande års misärrundor. Å andra sidan, när jag tagit mig igenom detta så kommer nog 20 mil i motvind där man ligger och sliter hund för att hålla 15 km/h att kännas som en hanterbar misärmängd. ;-)

Som en råbonk i Gimo och 100km kvar av 300km. :)

GoranS

Aktiv medlem
[Rando] Gott nytt år!
Bengt-re sa:
Fick mina kort och medaljer idag, trevligt i det eviga vinterregnet!
Bra.

Har nu sista större laddningen brev förberedda och de kommer att postas i morgon bitti. Sen återstår en handfull brev som är lite problematiska av olika skäl. Kan dröja några dagar innan de kommer iväg.

GoranS

Aktiv medlem
[Rando] Gott nytt år!
Highscore på vikt krossades i kväll: 654 gram är det nya rekordet som kommer att stå sig åtminstone till nästa år och troligen längre än så.

MarcusS

Aktiv medlem
[Rando] Gott nytt år!
Många fina av minnen dyker upp från bl.a upptining i Bålsta, kaffe i Gimo, medvind från Gnesta, pizza i Grisslehamn, gryning i Gävle, snabbstopp i Hälleforsnäs, drickyoghurt i Kjula, trekantsmacka i Knutby, trötta ben i Norsholm, ska vi redan stämpla i Nykvarn, inget öppet - var finns det vatten i Rejmyre, dubbel kaffe i Sandviken, dubbel varmkorv med räksallad i Sillekrog, glass innan spurten över Vikbolandet i Stegeborg, kallt och vita fingrar i Strängnäs, snabbcykling till Torö, wienerbröd i Trosa och mjukglassen i Östervåla.

Tack för att ni ordnar dessa härliga lopp så att jag har fått se en massa mysiga ställen jag annars missat.

Havoc 5

Aktiv medlem
[Rando] Gott nytt år!
Jag fick en jättebunt med gula lappar ihop med ett par medaljer.
Stort tack till avsändaren.

Vet inte om det gör livet enklare för någon,
men jag behöver verkligen inte dessa lappar.
Vill någon spara en portoslant kan denne hoppa över mej i fortsättningen.

Det måste vara ett jä...la knog med den här pappershanteringen ju!

Förövrigt börjar det suga liite i cykelbenet igen.
Det ska bli kul när det drar igång igen.

Gott nytt år på er!

Jocke77

Aktiv medlem
[Rando] Gott nytt år!
Hur funkar det med SR-medaljen?

Fick 600km-medaljen från Täby 600 men körde 200,300 och 400 på Mallorca för danska rando-förbundet. Var tvunget till det för att hinna med PBP-kvalet.

Steel is Real

Aktiv medlem
[Rando] Gott nytt år!
Havoc 5 sa:

Gott nytt år på er!

Jag tänker tvärtom. Vill inte ha medaljer, men väntar med spänning på brevet korten. Härliga minnen kommer väckas.

Och +1 på att minnen väcks från grundskolan som nån skrev när man är sist på klasslistan😃

#hejaGoranS

GoranS

Aktiv medlem
[Rando] Gott nytt år!
Steel is Real sa:
Havoc 5 sa:

Gott nytt år på er!

Jag tänker tvärtom. Vill inte ha medaljer, men väntar med spänning på brevet korten. Härliga minnen kommer väckas.

Och +1 på att minnen väcks från grundskolan som nån skrev när man är sist på klasslistan😃

#hejaGoranS
Med mindre än att du har ett efternamn som inleds med Öy så är du dock inte sist på denna lista.

Som sagt, jag postade i morse majoriteten av breven för de med efternamn som hamnar i slutet vid sortering i bokstavsordning. Sen är det en handfull personer som jag inte postat breven för ännu då det av någon anledning uppstod medaljbrist (ffa 30-milsmedaljer). Denna brist ska dock vara på väg att lösas men det kommer att dröja lite innan jag har medaljerna. Så snart jag har dem ser jag dock till att posta, men realistiskt sett kan det bli tajt att hinna så de är framme innan jul.

GoranS

Aktiv medlem
[Rando] Gott nytt år!
Jocke77 sa:
Hur funkar det med SR-medaljen?

Fick 600km-medaljen från Täby 600 men körde 200,300 och 400 på Mallorca för danska rando-förbundet. Var tvunget till det för att hinna med PBP-kvalet.
Har tyvärr inget bra svar. Det jag kan säga är att ditt namn fanns inte med på listan som jag fick vad gäller SR-medaljer som Randonneur Stockholm (RS) skulle skicka ut och de SR-medaljer jag fick matchade i antal precis de som fanns på den listan så RS har i alla fall ingen SR-medalj som är din. Frågan är om Randonneurs Sverige (RsS) kan ha någon för jag tror att det är de som ska göra beställningen även om du kört tre lopp i Danmark. Jag skulle nästan råda dig till att ta kontakt med RsS och höra. Fram till nu har det ju varit Bengt som bossat för RsS. Han har dock slutat/kommer att sluta men hans namn står fortfarande som kontaktperson/ansvarig på https://www.randonneurs.se/

Om du får något besked kring hur denna hantering är tänkt att ske får du gärna skriva ett par rader i tråden. Kan vara bra att veta om/när situationen uppstår igen.

GoranS

Aktiv medlem
[Rando] Gott nytt år!
Havoc 5 sa:

Gott nytt år på er!
Om jag inte helt blandat ihop nick och verkliga namn så räckte antalet kort i din bunt till en delad seger i kategorin "flest lopp". Grattis!

Jag är personligen också ointresserad av korten (och medaljer) då poängen med loppen för mig är att få till bra långpass och med stor sannolikhet ha trevligt sällskap under åtminstone en skaplig del av turen (tills min hybris lett till att jag ligger i något dike och förbannar mig själv). När jag började inse omfattningen av jobbet med korten framförde jag faktiskt frågan om man inte vid anmälan skulle kunna få välja mellan att få tillbaka korten eller om godkände att de kastades. Dock är tydligen reglementet att korten med klisterlapp ska återbördas till deltagare som fullföljt loppet som ett intyg/diplom.

GoranS

Aktiv medlem
[Rando] Gott nytt år!
welovewei sa:
Är det inte Bengts hög genom alla åren. ;)

GoranS sa:

#adventspyssel
Ha ha!

Menade förvisso snarare antalet kort som gått från icke-homologerad till homologerad status, d.v.s. fått ett klistermärke på sig.

Tror f.ö. inte ens Bengt lyckats samla på sig 700+ kort vilket jag tror var vad jag satte klistermärken på den helgen.

Hasse#7

Aktiv medlem
[Rando] Gott nytt år!
Om man väl lyckas bli Super Randonneur en gång så är man väl det på livstid? För mig kändes det väsentligt på ett ologiskt sätt att få ihop det till fullo en gång inklusive kort och medaljer. Jag är inte så intresserad av det i övrigt. Om systemet bara sorterade ut förstagångs Super Randonneurer till specialbehandling för att det är nån form av "inspiration/invigningsrit" och resten förevigades i databas utan medalj. Man kanske inte ens får upp valet medalj. Möjligen kan man jtänka sig scannade kort i databasen. Annars kan man tänka sig att man istället för medalj på varje lopp skickar in en summa för att bara få sin nya Super Randonneur medalj och korten skickade om man absolut vill ha det varje gång. Har jag tänkt fel beror det på att jag inte fått tillbaka något alls ännu och antar saker som kanske inte stämmer. Såg men ignorerade regeln att alla skall ha tillbaka allt enligt reglerna.

GoranS

Aktiv medlem
[Rando] Gott nytt år!
Hasse#7: Får erkänna att jag inte fullt ut hänger med på det du skriver. Att sätta igång och förändra reglementet kring utskick av kort eller hantering av medaljer skulle kräva en massa politik mot andra arrangörer och med all sannolikhet även fransmännen. Inget i alla fall jag orkar försöka ge mig på. Känns som påtaglig risk att man bränner en massa tid och kraft men att det i slutänden inte leder till något.

Om du har kort och/eller medaljer för 2018 eller 2019 års lopp som inte kommit fram, skicka ett PM till mig med ditt efternamn samt vilka lopp och medaljer det berör så kikar jag ikväll på hur det matchar mina listor.

Senast ändrad:
Topp