[Rando] Gott nytt år!

GoranS

Aktiv medlem
[Rando] Gott nytt år!
Peth sa:
GoranS sa:
Peth sa:
Kanske ska ordna med vägnötter till bollnäsloppen, så att även ni old school-randonneurer får lite behållning av hälsingevägarna. Fast det är å andra sidan inte speciellt svårt att lära sig banorna utantill, finns ju inte så många avtagsvägar här uppe.
Brukar väl vara si och så med vägnötter på en del av Stockholmsloppen numera också?! Osäker då jag genererar mina egna om jag inte är så säker att jag kör utan. Tror du har bättre utdelning på om du kan minska avståndet till starten lite. Är så förbenat långt att cykla upp till Bollnäs från Sthlm (om man inte heter Gunnar i alla fall).

Fast Gunnar åker ju från Järvsö.
Kan ha fel men fick för mig att han gjort omvändningen (med moms) genom att cykla till starten på något Stockholmsbrevet, cyklat loppet och sedan cyklat hem. Kan dock minnas fel och det var dessutom i så fall hörsägen.

Grimpeur

Aktiv medlem
[Rando] Gott nytt år!
Det nya randoåret börjar gestalta sig för mig och så även det kalendariska. Jag och frun har lärt oss av erfarenhet att 100 mila övernattningarna bör bokas tidigt så de bokades idag. Året är annars inställt på en cykelpermanent i Seattle och vi ägnar oss nu mest åt att komma i form inför denna, vilket enligt Strava hittills blivit 59 h i januari (träning + touring). Längre fram tänker vi fundera kring hur man tar sig till Seattle och runt. Lägger dock mest denna post för att påminna om att boka övernattning i tid för 100 mila.

NotReallyGunde

Aktiv medlem
[Rando] Gott nytt år!
Det nya randoåret börjar gestalta sig för mig och så även det kalendariska. Jag och frun har lärt oss av erfarenhet att 100 mila övernattningarna bör bokas tidigt så de bokades idag. Året är annars inställt på en cykelpermanent i Seattle och vi ägnar oss nu mest åt att komma i form inför denna, vilket enligt Strava hittills blivit 59 h i januari (träning + touring). Längre fram tänker vi fundera kring hur man tar sig till Seattle och runt. Lägger dock mest denna post för att påminna om att boka övernattning i tid för 100 mila.
Vilken 100 mila? Kom ihåg att boka boende 😀

nypan

Aktiv medlem
[Rando] Gott nytt år!
Kan ha fel men fick för mig att han gjort omvändningen (med moms) genom att cykla till starten på något Stockholmsbrevet, cyklat loppet och sedan cyklat hem. Kan dock minnas fel och det var dessutom i så fall hörsägen.

Nästan rätt. Mälaren runt 2009 var det nog. Gunnar och han polare cyklade till Barkarby på fredagen, Mälaren på lördagen och hem på söndagen om jag minns rätt.

WSMC

Aktiv medlem
[Rando] Gott nytt år!
Gott nytt år!
DSC_0498.JPG

Peth

Aktiv medlem
[Rando] Gott nytt år!
Gott nytt år! Håller tummarna för en gynnsam utveckling av pandemiläget så att året bjuder på många möjligheter till fina och långa cykelturer.

dantor

Aktiv medlem
[Rando] Gott nytt år!
Om det inte går att få till lopp förrän andra halvåret, hoppas jag att det kan bli en repris på hell week. Jag kan i så fall åta mig att sitta vid mobilen och följa liverapporteringen 😉

Hoppas få till något lopp för egen maskin också, behöver bli ett bättre år än föregående.

Grimpeur

Aktiv medlem
[Rando] Gott nytt år!
Familjen firade 10 år som arrangörer förra säsongen. Det blev dock inte så mycket pompa och ståt. Vi hoppas dock kunna fira lite under denna säsong istället. Med lite tur så har pandemin bedarrat till HW. Om så är fallet så blir det det Galej i samband med HW! Vi tillönskar alla ett fint randoår och med lite tur så syns vi på Galej i samband med HW.

GoranS

Aktiv medlem
[Rando] Gott nytt år!
Känner att en redogörelse för läget kan vara på sin plats då ju detta tyvärr varit en oerhört segdragen historia.

Vi kom i veckan äntligen till skott med att (börja) göra bot för våra synder. De flesta som åkt lopp arrangerade av Randonneur Stockholm under perioden november 2019-oktober 2021 bör i dagarna få eller ha fått ett brev med kort och medaljer.

Egentligen var detta inplanerat att ske strax före midsommar, men det fick strykas med kort varsel p.g.a. sjukdom. Sen har det av olika skäl tagit tid att lyckas sammanstråla.

Tyvärr visade det sig när vi började plocka ihop kort och medaljer att vi inte riktigt hade lyckats få ihop allt material.
  1. Vanliga medaljer: Av oklar anledning hade vi färre 60-milsmedaljer än vad som det betalts för enligt våra listor. Detta gör att några inte fått sina välförtjänta 60-milsmedaljer. Vi ska se till att de kommer vad det lider, men det kan komma att ta lite tid. Kan bli att vi skickar ut dem i samband med utskick för det snart avslutade randoåret, något som vi verkligen ska försöka få till innan detta kalenderår är slut.
  2. SR-medaljerna: Vi har där troligen rätt antal medaljer, men vi hade då vi gjorde jobbet ingen tillräckligt tillförlitlig information om vilka som skulle ha medaljerna så vi avvaktade för att inte riskera skicka medaljerna fel.
  3. Brevetkort: Saknades för ett antal lopp. Här måste vi undersöka orsaken och se om vi kan lyckas få fram dem. Berörd arrangör är ej med i styrelsen och var därmed inte med då vi sammanstrålade i veckan.

Senast ändrad:
Topp