[Randonné] 600 km 22/5 Västerås - uppdaterad

lenniandrichie

Aktiv medlem
Jag ser www.randonneur.se att de skall vara en Nora-->in i Norge som arrangeras av Västerås och (?) Örebro. Ser inga nyheter om detta på hemsidorna och inga diskussioner här. Kör alla Flechen den helgen så brevet blir inställd?

Ni som brukar vara med kanske vet mer? Tacksam för info. Detta är den 60-milare som är lättast för mig att få in i schemat.

EDIT-->

Ursäkta förvirringen med Nora... Jag råkade bli först i tråden och har sett liknande sammanräkningar tidigare, så jag försöker.

De som verkar vara med är

Schture
Jonas-Ni
JLarsson
Vic
3RiK

Peter T. meddelade att vägbeskrivning etc. kommer söndag (kväll antar jag). Kanske i denna tråd?

Jag sticker till Västerås från Stockholm med bil och plats i bilen och cykelhållare på FREDAG kväll - avfärd cirka 1930. Jag sover på "andra sidan stan" vilket i Västerås betyder 7 km från start-rampen Hammarby. Det finns sängar att låna i egna rum. Cyklar i garaget, men om man har med sig lapp från mamma kan cykeln få komma in i huset. Medtag sänglinne/sovsäck. Gonatt-öl för de som föranmäler sig. Schture - haka på nu även om du åker till Västerås för egen maskin.

Jag kan erbjuda krasch-plats efter målgång på samma ställe och åker hemåt under söndagen (tidpunkt beror på om jag övernattar på vägen eller kör rakt igenom). Hoppas kunna trycka alla mil utan övernattning, men man blir ju så trött... Det finns nyckel utlagd eller så är depåchefen hemma och släpper in vartefter. Gott om parkeringsplatser!

Senast redigerad av en moderator:
Många kör Fleche och sedanär det ju någr asom skall ned till Noce Colli by night som säkert vilar den helgen. Själv har jag inte tagit ställning riktigt ännu. Kommer nog få svårt att komma ifrån och behöver träna mer snabbdistans inför Vättern.

Jag kan inte se att det framgår att den skulle vara från Nora? Har jag missat något? Det är säkrast att mejla Peter.

Jag hade hoppats att Peter skulle kommit och hälsat på oss nu när vi ändå var i bonnhål.... flåt Köping igår. Men vi får väl maila.

Ok, då är vi ense om Västerås. Kan vi enas om en vägbeskrivning också? Jag är så jäkla trött nuförtiden så jag behöver kvarta nånstans på vägen.

ev. randonörd skrev:
-------------------------------------------------------
> 60 mil verkar långt, jag hoppar över .

+1

JLarsson skrev:
> Ok, då är vi ense om Västerås.

Tänkte du ta bilen till Västerås nästa helg?
Skulle jag kunna åka med dig i sådana fall?

Regn eller inte. Nu ska sista tegelstenen i Superrandonneurserien muras.

Vic - det är inte helt klarlagt huruvida jag tar bilen. Avtalsförhandlingar mellan parterna här hemma inleds i morgon. Sen är ju frågan hur du tänkte köra... jag jobbar alla dagar därtill sent. Kommer inte att palla med att köra nonstop.

tillmann skrev:
> Faktiskt rätt tufft att bli klar med
> superrandonneur redan nästa helg. Jag blir lite
> avundsjuk.

Varje sekund av Nove Collix2 kommer du att tänka på hur avundsjuk du är på alla som plaskar runt på 60-milaren medans du cruisar runt över Italienska kullar i svensk högsommarvärme.

Har inte bestämt mig för om jag kör 60 milaren nui på lördag eller den 5/6. Lutar åt det senare.
Oavsett lär jag överväga att dela upp den i två etapper med några timmars sömn emellan.

Efter att ha granskat kartan så verkar Norrköping vara lämpligt att stanna till i. Var kan man få en säng där för några timmar till rimlig penning.

Hrrmmm, ja gomorron. Medan jag har tänkt på andra saker och hållit mig ifrån Köping för att slippa stöta på allt löst folk som var på ingång pga Hofvets 40-mil, så har driftiga randonneurer både upprättat intresselista och spritt kartan. Bra.

3RiKs erbjudande om sovplats och one for the bed är lovvärt, hoppas att några nappar.

Jag sover i Västerås innan start så är det någon som har lust att expandera 3RiKs idé och ta en öl på stan inte alltför sent, så vore det trevligt. Om inte kanske jag kommer och sätter mig på sängkanten.

Så här skulle tråden ha inletts om jag hade varit på för några dagar sen:

Startplats: Hammarbyrampen, Statoil 24t, drygt 2 km söder om avfart 130 på E 18.

Starttid: 6.00

Utdelning av stämpelkort: 5.30-5.50 inne på Statoil. Ni får även en inplastad vägbeskrivning. Vill ni ha en karta måste ni be mig om en när ni anmäler er.

Anmälan: senast torsdag till peter at ckdistans.se. Den sociala startlistan i den här tråden räcker inte.

JLarsson skrev:
> Efter att ha granskat kartan så verkar
> Norrköping vara lämpligt att stanna till i. Var
> kan man få en säng där för några timmar till
> rimlig penning.

Om rimlig penning = vandrarhem så gjorde jag en unik sökning på hitta.se som resulterade i
tiotalet boenden i Norrköping av det slaget.

3RiK skrev:
----------------------------
Jag ser www.randonneur.se att de skall vara en Nora-->in i Norge som arrangeras av Västerås och (?) Örebro.

Förvirringen kan ha att göra med att vi även har en 60-mil (besöker Norge) i augusti som ingår i den s k brevetslingan vilken passerar Nora på sin väg ToR Enköping. Hur Örebro kom in i sammanhanget kan jag inte förklara, för den bonnhål..förlåt residensstaden ser man inte ens Svampen av från hela slingan.

Jag kan inte komma i väg förrän runt 22.00 fredag kväll, frugan jobbar, så jag tror det är bättre för mig att försöka somna i tid med lill-schture och dyka upp på morgonen. Det är nog inte heller så bra att ladda med öl efter 23, i alla fall inte för seg-schture ;-)

Jag har inte bestämt mig än om jag ska köra non-stop eller sova ett par timmar i typ Norrköping, får se hur veckan blir. Som jag ser det nu satsar jag på non-stop och sover om det inte funkar. Risken med det är väl att det kan bli dyrt eller att man inte hittar något sovställe alls :-)

Jag har också ett problem som jag mörkat hemma och det är att frugan jobbar från 14.00 på söndag och jag har "lovat" att det inte är några problem för då är jag tillbaka. Ska smyglösa det på något sätt annars får jag ringa hem under vägen och säga att det kört ihop sig...

Har lyckats fixa mitt Klick-Fix fäste tack vare en hjälpsam cykelhandlare. Får se hur länge det håller den här gången, jag har ju remmar som backup annars ;-)

schture skrev:
> Jag har inte bestämt mig än om jag ska köra
> non-stop eller sova ett par timmar i typ
> Norrköping, får se hur veckan blir. Som jag ser
> det nu satsar jag på non-stop och sover om det
> inte funkar. Risken med det är väl att det kan
> bli dyrt eller att man inte hittar något
> sovställe alls :-)

Inspiration?
http://happymtb.org/forum/read.php/1/1410420

schture skrev:
>
> Risken med det är väl att det kan
> bli dyrt eller att man inte hittar något
> sovställe alls :-)
>

Jag har hört att det brukar sovas i busskurer, på mjölkpallar och parkbänkar eller rentav diken när det handlar om randonné.

jonas-ni skrev:
> schture skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> >
> > Risken med det är väl att det kan
> > bli dyrt eller att man inte hittar något
> > sovställe alls :-)
> >
>
> Jag har hört att det brukar sovas i busskurer,
> på mjölkpallar och parkbänkar eller rentav
> diken när det handlar om randonné.

Precis! Jag vill uppleva sånt där riktigt plågoris. Att kollapsa i ett daggvått dike, insvept i sån där silverfolie, och vakna med en snigel på ögat och fästingar i skrevet, för att sedan stappla upp och cykla vidare i fel riktning i 2 mil innan man upptäcker sitt misstag :)

JLarsson skrev:
> Nu har du skrivit i tråden Rippa. Du vet vad det
> innebär.

Faktum är att knäna mår fint igen och diverse domningar är väck, dessutom har jag familj i Norrping. Dock har jag åtaganden i helgen som jag svårligen kan förhandla mig ur. Men den 5 juni händer det ju något ifrån Tumba vad jag förstått ;)

Eller... va f-n säger jag?

Jag sov någon timma under brickimläningen (rullband) på en av kontrollerna på PBP det var annorlunda men det var torrt och varmt. Dock en del slammer av bestick....

jonas-ni skrev:
> schture skrev:
> -----
> >
> > Risken med det är väl att det kan
> > bli dyrt eller att man inte hittar något
> > sovställe alls :-)
> >
>
> Jag har hört att det brukar sovas i busskurer,
> på mjölkpallar och parkbänkar eller rentav
> diken när det handlar om randonné.

Tillåt mig utan personlig erfarenhet rekommendera vatten- och luftskåpet på stängda bensinstationer.
Varm och med god vilje även sittplats.

tillmann skrev:
> jonas-ni skrev:
> -----
> > schture skrev:
> >
>
> > -----
> > >
> > > Risken med det är väl att det kan
> > > bli dyrt eller att man inte hittar något
> > > sovställe alls :-)
> > >
> >
> > Jag har hört att det brukar sovas i busskurer,
> > på mjölkpallar och parkbänkar eller rentav
> > diken när det handlar om randonné.
>
> Tillåt mig utan personlig erfarenhet rekommendera
> vatten- och luftskåpet på stängda
> bensinstationer.
> Varm och med god vilje även sittplats.

Fan Tille, jag läste "Tillåt mig MED personlig erfarenhet..." och kaskadfrustade ut kaffet över tangentbordet. Såg framför mig en sönderbonkad Tille, on display, i ett ett glasskåp i nån bonnhåla när lokala raggarmaffian glider upp och ska tanka mitt i natten.

Rippa skrev:
>Såg framför mig en sönderbonkad Tille, on display, i ett ett glasskåp

Det är så vi förvarar honom när han inte används.

Rippa skrev:
>
> Fan Tille, jag läste "Tillåt mig MED personlig
> erfarenhet..." och kaskadfrustade ut kaffet över
> tangentbordet. Såg framför mig en sönderbonkad
> Tille, on display, i ett ett glasskåp i nån
> bonnhåla när lokala raggarmaffian glider upp och
> ska tanka mitt i natten.

Precis det är min mentala målbild sedan någon randonneé-farbror tipsade om det.

tillmann skrev:
> Rippa skrev:
> -----
> >
> > Fan Tille, jag läste "Tillåt mig MED
> personlig
> > erfarenhet..." och kaskadfrustade ut kaffet
> över
> > tangentbordet. Såg framför mig en
> sönderbonkad
> > Tille, on display, i ett ett glasskåp i nån
> > bonnhåla när lokala raggarmaffian glider upp
> och
> > ska tanka mitt i natten.
>
> Precis det är min mentala målbild sedan någon
> randonneé-farbror tipsade om det.

Måste vara den ultimata målbilden faktiskt. Jag är säker på att man inte kan ta begreppet "ett långt utdraget episkt lidande" längre än så!

oki. nu har jag anmält mig. kommer att "sova" bort några timmar på fint hotell i norrköping tillsammans med vic men är det finrunda så är det. Finns det några hak i Norrköping som släpper in pissluktande lycraspejsade randonneurer på jakt efter RF10:or?

Jag får väl sova i något dike då och vakna av att jag pissar på mig, då uppfyller jag i alla fall doftkraven :-)

Bara nästan alltså, inga RF10:or, bara 6:or och 8:or. Så vi får väl gå och sova istället ;)

The Black Lion Inns motto:

Ärlighet, enkelhet & långsiktighet.

Klart annorlunda för att vara utanför IOGT-svängen men jag blir ändå inte förvånad om den rentav drivs av Hells Angels, de små gullpluttarna.

Man kanske skulle stämpla där och ta en finöl med Vic och JLarsson, innan man vidare drar i natten, glad i hatten.

Tillbaka
Topp