[Randonne] Paris - Brest - Paris 2007

Jisses vad bra jobbat av dem, imponerande av alla som tar sig runt, järnvilja ggr ett par tusen.
Cykling förbrödrar och försystrar :-)

Lite status;

cerberos #6737 22:38 + 1 etapp
12.gif

LTS #3975 01:02 + 1 etapp
13.gif

Christer Hedberg #3952 00:58 + 1 etapp
13.gif

JLarsson #6734 02:09 + 2 etapper
14.gif

snackjanne #6730 2007-08-23 16:17 Mål!
bigmollo #6744 2007-08-23 18:21 Mål!
Sandborgh #6745 2007-08-24 01:33 Mål!
15.gif

Bilderna skamlöst stulna från http://www.christerhedberg.se/ där man finner hans status och ljudrapporter.

Sanborgh har också gått i mål, JLarsson har bara en etapp kvar och de andra har rört på sig. Christer och LTS har bytt positioner igen.

Senast redigerad av en moderator:
Marie, Christer H och det gäng de kör med har "bara en söndagstur" kvar till mål, de startade den runt 6.40.
Heja! Heja!
Grattis till Mollo och Janne som kommit i mål (nu har de väl hunnit dricka, äta och sova också).

Hedbergs gäng kom till punkt 14 vid halv nio. Bara slutspurten kvar!

Vad har hänt med JLarsson? Över sju timmar sedan han kom till sista positionen innan mål. Trodde han skulle damma in till mål i rena euforin på morgonkröken!

Sedan är det helt sjukt hur spännande det kan vara att med jämna mellanrum under tre dygn sitta och göra sökningar i en databas! Grym underhållning har det dock varit att följa det. Man är uppenbarligen helt vrickad! Så vrickad (eller vältränad) att jag själv kör loppet lär jag dock aldrig bli. :-)

Lite status;

cerberos #6737 22:38, ingen ändring
12.gif

LTS #3975 08:28 + 1 etapp
14.gif

Christer Hedberg #3952 08:29 + 1 etapp
14.gif

JLarsson #6734 02:09, ingen ändring
14.gif

15.gif

Bilderna skamlöst stulna från http://www.christerhedberg.se/ där man finner hans status och ljudrapporter.

Det är tydligt att Christer och LTS har hittat varandra, de har varit "samtidigt" i de senaste tre kontrollerna. cerberos och JLarsson tycks ligga och sova, eller så är det databasen som inte har uppdaterats. Det hände ju för mollo, plötsligt var han i mål efter sex timmars frånvaro.

jomper skrev:
-------------------------------------------------------
> Ska vi ha samling på sergels torg för att ta emot hjältarna?

nypan har ju redan bestämt Lilla Barkarby. :)

Bra kört JLarsson!

Heelt j-a otrolig insats av er som åkte. Nästan lika bra av er som skötte uppdatering av tråden så det blev så spännande :).
Kanske nåt för läsvärt?

/Johan

the_TnT skrev:
> jomper skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ska vi ha samling på sergels torg för att ta
> emot hjältarna?
>
> nypan har ju redan bestämt Lilla Barkarby. :)

Det här är ju stort! Det går åt minst tre gripenplan, fallskärmhoppare, orkester i Kungsträdgården och sedan avstängda vägar där alla cyklar i procession ut till Barkaby (var nu det ligger). I tätet för processionen kör superrandonnärerna med nummerlappar, cykeltröjor och maximkletiga cyklar.

Instämmer i hyllningskören.

Ni är för mig betydligt större hjältar än alla överbetalda sönderdopade galningar i proffsklungan! 120 mil med backe upp och backe ner, genom den franska natten, med regn och motvind ... Att palla det (och att dessutom betala för det) är värt all respekt. Ni är helt klart cyklister med ett stort C!

Lite status;

cerberos #6737 22:38, ingen ändring
12.gif

LTS #3975 08:28, ingen ändring
14.gif

Christer Hedberg #3952 08:29, ingen ändring
14.gif

JLarsson #6734 2007-08-24 09:31 Mål!
15.gif

Molligt... =)
Det här är faktiskt så grymt måste jag säga, jag är inte ne lvg entusiast direkt men det här var något i Cykel(häst)väg alltså.. Grymt imponerad.

GRATTIS!!

Grattis till Jonas också! kämpa på ni som är kvar därute!

Varje gång någon är impad över min trivsamma touring i somras berättar jag om snubbarna som kör samma sträcka, men i ett kör. (Jag körde på 9 dagar och sov gott och länge på nätterna i div. sängar) Man får dra det några gånger innan de fattar liksom.

Grymt häftigt, vetefan om jag ngnsin skulle vilja göra ngt liknande, det verkar jobbigare än jobbigast. Kul att följa Christers ljudinlägg, han låter oförskämt pigg trots sömnbrist och strulande knän..

SJukt bra underhållning, sjukt bra prestationer, jag är helt stum. Som någon sa, det här är verkligen psyklister med stort P.

Ett jäätegrattis till dom som har gått i mål och ett stort kämpa på till dom som är kvar...

Jag snackade med Mollo i morse och han var i toppform, han har troligen inte landat ännu. Men dom söp ner sig vid målet igår och var tvungna att ta taxi till hotellet. Jonas har ont överallt och fick hallisar.

Grattis Jan, Johan & Jonas till Er enastående prestation. Ni kommer föralltid att vara mina cykelhjältar och de som jag alltid kommer att skryta om att jag känner.

Ja, naturligtvis grattar jag de andra kämparna också!

Förra helgen körde jag ungefär lika långt........... med bil, och det kändes jävulskt långt!

hallisar? Menar du hallicunationer eller halstabletter?
Antar det första, låter läskigt i så fall..

Markus F skrev:
> Jag snackade med Mollo i morse och han var i
> toppform, han har troligen inte landat ännu. Men
> dom söp ner sig vid målet igår och var tvungna
> att ta taxi till hotellet. Jonas har ont överallt
> och fick hallisar.

Vilken fantastisk insats alla har gjort, både de som
kommit i mål och de som fortfaranda är där ute. Grattis!

Nu håller vi tummarna för de som fortfarande kämpar. Kom igen!

Markus F skrev:

> dom söp ner sig vid målet igår och var tvungna
> att ta taxi till hotellet. Jonas har ont överallt
> och fick hallisar.

> Ett bra förslag om vad man gör med cykellvrak

Jag har egentligen inte någonting att säga, men din signatur passade så bra med det du skrev att jag inte kunde låta bli :-)

/s-o

Håller tummarna för Cerberos! Det intrycket jag har fått av karln då jag haft nöjet att träffa honom är att han inte ger sig i första taget. Kämpa på!

Jag får inget vettigt gjort nu! Sitter och kollar titt som tätt på när Christer & co ska komma in.
Hoppas det går bra för Cerberos (och att det är databasen som är trög)!

Nu är christer & Co i mål:
est arrivé le 24/08 à 13h49 à SAINT QUENTIN (15)
est passé le 24/08 à 08h29 à DREUX (14)
est passé le 24/08 à 00h58 à MORTAGNE (13)

hipp hipp hurra!

evosmos skrev:
> Grattis! Vilka är kvar?

PBP-databasen är trög nu, får inte fram LTS:s uppgifter. Om han har hållt ihop med Christer så är det Cerberos kvar på vägarna, av dem på TnT:s lista.

Trots att jag inte känner nå'n av deltagarna har jag suttit på helspänn och kollat läget, helt otroligt. Hoppas nu verkligen Cerberos grejar det. Grattis alla.

La precis på luren efter samtal med Jonas (JLarsson)

2 saker från det samtalet (han var glasklar trots alkoholintaget ovan) :O

1) Han har knaprat i sig 2 kartor voltaren under loppet
2) Jag överhörde hur han bad om en påse att stoppa ner sina skor (sanitär olägnhet) i. Det är det enda av cykelkläderna han har fått av sig hittills.

Jag fick uppfattningen att det var rätt grisigt...

Tillbaka
Topp