[Randonne] Paris - Brest - Paris 2007

bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> Tack för igår. Öl är jättegott.
> Vad än PBP kostade så var det värt det. Ett
> minne för livet som dansken skriver.

Jag håller med om att öl är Gott. Jag håller med om att PBP är värt varenda krona. Dansken har rätt idag!

bigmollo skrev:
> Vad än PBP kostade så var det värt det. Ett
> minne för livet som dansken skriver.

Bra, jag skickar räkningen :) Hoppas du minns den i alla fall :D

Tack för igår. Grymt. Katti var mycket nöjd med Witbieren till tonfisken. Jag var mycket nöjd med Achel till Linguinin. O mycket snack blev det också...

Tack alla randoneurer för en riktig inspirerande kväll. Ölen var så gott att jag sov på pendeln och missade Skogås... Hemkomsten blev lite senare än jag hade lovat Anna.

Det känns alltid udda att komma m bil till en cyklistsammankomst:o Dock helt klart hellre det än inte alls:)

Efter den kvällen är man ju inte ett dugg sugen på PBP...NOT!

Jepp tack för en trevlig kväll. Blev ju tvungen att avsluta lite tidigt. Bilburenheten sög hårt Cola istället för smaskig öl - urk. Nåväl kvällen var mycket trevlig ändå. Ett mycket lovvärt initiativ!! :)

Amen... glömde bort det jag med trots att jag hängde på happy halva arbetsdagen igår.. Jag får väl förutom tidig senilitet även skylla på att jag var vilse i nick-spåret igår kväll..

JLarsson skrev:
> snackjanne ville ta en repris på LB redan ikväll

Jag tycker vi kör varje kväll fram till 2011. Sen börjar vi om från början igen.

JLarsson skrev:
> snackjanne ville ta en repris på LB redan ikväll

Vi tar en paus i kväll. Jag har Belbobbning i huvudet

nypan skrev:

> Idag är jag varken sugen på cykel eller öl.

Ska vi slå vad? =D

Det var supertrevligt. Men på vägen hem förstod jag varför det var Johan som cyklade i Frankrike och inte jag.

file=23443

Ni kan ju få gissa varifrån bilden är.

Hursomhellst, mannen närmast kameran, han skulle köra PBP, vem är han och hur gick det med hans PBP projekt?

bjby: Tack för sammanhållningen vid TdÖ. Upplysningsvis genomförde mannen i blått PBP enligt plan. Start: sista 90 h gruppen, månd kl 22.50. Målgång: fre kl 10.36. Inga större problem, bortsett från en allvarlig trafikolycka efter ca 300 km, på väg in mot kontrollen i Fougeres. I ingång till korsning i ca 40 km/h efter brant nedförsbacke, låg min uppmärksamhet på att hitta den lilla fleche-vägvisaren, inte inkommande på personbil från vänster. Vid tvärbromsning på regnhal asfalt låser sig hjulen och jag går in sidledes i bilen. Glas-splitter och luftfärd.

Kraftig smärta i höger axel vid minsta rörelse. Båda hjulen skeva och gick ej att rotera. Bilföraren och passageraren talade enbart franska. Misär - trodde detta var slutet på PBP för min del.

En vänlig (tysktalande) förbipassserade erbjöd mig hjälp med transport till kontrollen, och vi lastade upp i hans skåpbil. Cykelmeken bedömde snabbt att bakhjulet kunde riktas medan framhjulet var mera osäkert. Efter en del arbete var dock båda hjulen körbara. Betalning för arbetet ville han inte ha, men ett frivilligt bidrag kunde lämnas i pappkartong - "spargrisen". Sjukstugan fixade ett förband på en mindre handskada, men axelskadan vågade jag inte nämna, vid risk att bli tagen ur leken. Höger arm kunde utan problem användas som en rak stötta mot styret, men var obrukbar för rörelser i sidled. Eftersom jag deklarerat för min grabb att "DNF is not an option, så länge cykeln rullar och jag kan sitta på den" var det bara att försöka rulla vidare mot Brest. Kunde inte ens borsta tänderna med höger arm och än värre - kunde inte möta barnens händer då de hälsade cyklisterna längs vägarna.
Var på röntgen efter hemkomst - inga synliga skelettskador, endast mjukdelsskador.
Mitt enda fysiska besvär av PBP i övrigt är viss fortsatt domningskänsla i handflatorna.

Tacksam att vara vid livet. PBP - en upplevelse!

Jag lättade packningen med flera gram genom att inte ta med tandborste. Fan vad sportdryck o annat gör att det växer på tänderna :(

Skönt att det gick bra Olle! och grattis till ett väl genomfört PBP!

Jag satsar på att sluta borsta tänderna och ersätta dem med kolfibertransplantat när tiden kommer :)

Jag har visserligen slutat cyklat, men kommer sannolikt gör come back före 2011.

PBP kostar mycket pengar men är värt varenda öre....

Det är inte bara PBP-loppet utan vägen dit som värt sitt pris. Kvalificeringsloppen, slitet, kamratskapet, äventyren och mycket glädje.

Nästa gång är vi ännu fler svenskar.

Jepp nästa gång blir det fler.... :) Tänker du alltså hålla ditt löfte om slutcyklat??? Orientering för hela slanten nu då??

Vägen till PBP är definitivt en del av "äventyret" det får man inte glömma :)

Nu har det kommit upp officiell statistik på hemsidan

Départ  	80 h  	90 h  	84 h  	90 hsp  84hsp  	Total  	
Inscrits 	1359 	2969 	740 	206 	43 	5317 	
NP 	        39 	85 	23 	5 	3 	155 	
DNF 	        371 	871 	139 	74 	4 	1459 	
Finishers 	949 	2013 	578 	127 	36 	3703 	

Alltså bröt 30% (eller kom inte till start om jag tolkar NP som "DNS")

90hsp o 84 hsp är starterna för "specialfordon" typ recumbents, trikes etc

Jag har för mig att jag läste om svullna knän och något läskigt om kartvis av Voltaren under loppet, hoja på smärtstillande skulle jag inte våga mig på. Hur mår knän och annat utsatt såhär lagom efteråt?

Det låter alltid värre än vad det är. Jag knaprade lite Ibuprofen under loppet eftersom mitt gamla skitknä började krångla. Det svullnade upp en del och gjorde ont, visst men inget gick sönder. Det värsta för mig var nedkylningen pga för dålig klädsel. Orutinerad och korkat, som man bäddar får man ligga.

Efter loppet så svullnade vrister, fötter och benen upp lite spännande. Kände ingen muskelvärk alls, inte ens vanlig träningsvärk.... Hade också problem med knäet men det gick över fort med Voltaren. Nu i efterhand så har jag dock fått problem med hälsena, och senor på framsidan av benen pga av slaggprodukter av proteiner som ligger mellan senskidan och senan. Vilket irriterar och ger upphov till inflammation. Detta skall dock bekämpas med sprutor med Heparin. Blodförtunnande medicin som skall lösa upp proteinet. Jag har också lite tveksam känsel i någon tå. I övrigt så känns det bra benen är pigga.

Lärdomen av detta är väl att det var kallt under PBP i år vilket gav problem. Framförallt så har jag inte kört hårt tidigare säsonger så även om min träningsdos i år kanske inte var allt för imponerande jämfört med en del andra Happyiter så var det en stor ökning för mig....

Är man inte van så blir det tuffare för kroppen att anpassa sig men med ett gott humör så funkar det mesta :)

Jag käkade voltaren-T (den receptfria) då min häl krånglade lite. Det knarrade lite här och där efter målgång. Var ute och körde för första gången sen PBP idag, lite för kallt för korta ben - fick ont i ett knä som inte besvärade mig alls i Paris. Sen har jag fortfarande ont i hälsenan, måste nog vila lite till.

Jag klarade mig helt utan medicament.

Har haft lite ont i höger knä hela året , men under och efter loppet kände jag ingeting.

Just nu är jag bättre än någonsin. 120 mil mosade tydligen min dåliga menisk till molekyler ...

Klart man sov på kontrollerna, över matborden. Vid ett tillfälle så åt jag och somnade. Precis innan jag skulle göra en faceplant i makaronerna var det en amerikan som flyttade brickan åt mig. Men första natten la jag verkligen ansiktet i maten, men då var tallriken renslickad :)

Ja mikrovila tog man över matbordet. Jag satt också nickade över krubbet höll på att somna flera gånger inna man fick ned allt :)

Fredrik Larsson skrev:
> Har bigmollos penis börjat fungera än?

Som en klocka. =D

bigmollo skrev:
> Fredrik Larsson skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Har bigmollos penis börjat fungera än?
>
>
> Som en klocka. =D

Vad menas med "Som en klocka"? Att du kan göra helikoptern med den eller?

Tillbaka
Topp