[Randonnée] 30-mila Tumba 27/4 8:00

Grimpeuse

Aktiv medlem
På lördag 27 april är det dags igen. Distansen börjar nu bli lite mer utmanande. Vi startar i Tumba och loppet går via Läggesta utanför Mariefred till Bråviken och därefter tillbaka kustvägen förbi Kålmården och Mörkö.

Mer info på: http://www.fredrikshof.se

Jannetuba

Medlem
Anmäld! Hoppas prognosen håller i sig. Just nu yrar YR om snöbyar på lördag kväll, men då är vi väl förhoppningsvis tillbaks.

bigmollo

Aktiv medlem
DT skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu har SMHI lagt en regnmatta över sydvästra
> Sörmland på lördag. :-/

Och Mallorca. :(

DT

Aktiv medlem
bigmollo skrev:
> DT skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Nu har SMHI lagt en regnmatta över sydvästra
> > Sörmland på lördag. :-/
>
>
> Och Mallorca. :(

Det är ju faktiskt ännu tristare...

kitzblitz

Aktiv medlem
DT skrev:
> Nu har SMHI lagt en regnmatta över sydvästra
> Sörmland på lördag. :-/

Va? Kolla yr istället!

Jag ska ju vara med, så det blir fint väder :-)

DT

Aktiv medlem
kitzblitz skrev:
> DT skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Nu har SMHI lagt en regnmatta över sydvästra
> > Sörmland på lördag. :-/
>
> Va? Kolla yr istället!
>
> Jag ska ju vara med, så det blir fint väder :-)

Jag litar på dig. Anmäld och klar! :-)

Det ska otroligt nog blåsa ostliga vindar så vi får lite medvind på den trista rakan vid Jönåker...

DT

Aktiv medlem
Risig i kistan idag och ville inte bli randonneecyklingens motsvarighet till Göteborgsvarvets "diarrémannen"... :-/

staine

Aktiv medlem
Sicket toppenväder för en spontanrunda det hade varit om tid funnits. Hoppas det gått bra, och på lite rr sen då (dom borde väl vara framme för länge sen?)

DT

Aktiv medlem
Skulle tippa att täten är i de härliga backarna vid Bråviken nu. Suck, vad är väl en bal på slottet...

Jannetuba

Medlem
30-milaren slutförd. Mycket stolt och nöjd. Vi hade otroligt flyt med väder och vind, det regnade nästan ingenting på oss. Tack Toni för det fina samarbetet; löjligt mycket marginal till färjan!

Nu en liten Duvel, blinier med löjrom och stundande middag..

kitzblitz

Aktiv medlem
Haha, tack själv Janne; du var urstark!

Det var en fin runda i fin väder och med bra fart, åtminstone på andra hälften ;-)

Nu behöver jag dricka bort hjärnmoset.

Seerinmian

Ny medlem
Ja ni är verkligen urstarka båda 2 - det var ingen lek att hänga med när ni tog förningar efter varann. Ni måste passerat mig när jag navigerade fel och åkte ner till Kvarsebo färjeläge - den var lite lurig den där sista vänstersvängen ;) Där missade jag tåg nummer 1. Tåg nummer 2 missade jag i Nävekvarn när jag stod och fipplade med GPS:En. Blev lite för många solomil av alla missade tåg så satan vad skönt det var när tåg nummer 2, Niklas Z, Amir och Bengt S kom ifatt mig för 2:a gången vid Studsvik (tur jag tog ett kortstopp i Nyköping) Den här gången missade jag inte tåget ;) Härlig cykling hela vägen hem sen. Sammantaget en grymt fin dag - Alltid lika skoj att åka med starka och säkra cyklister. Vi ses på nån runda nån gång :) /Erik (Ridley CX)

Editerat: Vänstersväng var det ju - inte höger...
Editerat 2: Blandade ihop namn/happynicks
Edit 3 - korvfingrar...

Senast ändrad:

freddiesan

Aktiv medlem
Blev avhängd från klunga 1 redan de första milen konstigt nog. Frustade och fick nästan kramp i bröstet så jag la ner och rullade i mitt eget tempo. Har märkt av en skillnad på lätt titanracer och tung stålrandonneuse med 42mm däck och lastad väska, det blir helt enkelt tuffare att ligga och ånga på i 32+, iallafall för mig. Men komforten betydligt bättre och jag och Hampus tror jag han heter slog följe från Oskarshäll. Tog det lugnt från Vagnhärad ner till färjan när vi insåg att vi inte skulle hinna. Fick stanna för nyfiken älg som inte ville flytta på sig, såg ett stort vildsvin promenera i solnedgången och lite annat djurliv på vägen till färjeläget. Det blev bra kyligt när solen gått ner efter färjeturen men den nya Luxos-lampan värmde med sitt enormt breda och starka ljus. Vi kom in som klunga 3 tror jag vid 21.30. Fick ca 2km regn innan Oskarshäll och några futtiga stänk lite senare, det var allt. En bra dag med svag vind som aldrig blev frustrerande.

Ångrar att jag fegade ur och inte drog med på denna rundan. Blev dricka öl och mecka med cyklar denna helgen istället. Hoppas det blir bra väder på de kommande brevetloppen.

Verkar som ni haft kul iaf!

Ari.m

Medlem
Plusettar Seernimians tidigare inlägg om rundan.

När Toni och Janne blåste förbi efter Oskarshäll hann jag bara tänka att "det där utsätter jag inte mina arma ben för".

Not till mig själv; Att hänga på grupper som ligger över ens förmåga gör ont i benen dagen efter.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer