Kan bara instämma i att kyla och regn dominerade rundan. Jag kände mig äntligen relativt pigg efter 2 veckor med div strul som magsjuka och annat smått och gott. Detta hjälpte föga då jag drabbades av ett väskfästes haveri precis innan Vagnhärad efter att jag kört i en grop. Stannade på en mack och meckade och lyckade få till en ganska bra lösning. Sist som jag nu var började jaga för att komma i kapp någon/några att köra med så jag höll på att missa Sillekrog, det hade varit en riktig höjdare. Efter lite slit lyckade jag komma i kapp fixie-gänget precis innan Nyköping och jag hängde på dem. Körde på bara en växel till färjan för att visa de starka killarna lite respekt, ingen fixie men ändå :-)
I Söderköping var det jakt på gummiklädda arbetshandskar. Jag och fixie-gänget stormade in på Woddy. Jag fick tyvärr bara tag på 2 höger handskar för 14 riksdaler men det fick gå ändå. Från Söderköping körde jag med Per som hade tappat huvudklungan pga ekerbrott som han fick fixat i en kombinerad skomakar/cykel affär. Vi kämpade på och lyckades hålla bra fart upp till Hälleforsnäs trots bitvis survind och regn.
Från Hälleforsnäs hakade en trevlig herre vid namn Erik på oss. Efter ett tag ville han att vi skulle lämna honom men vi sa nästan unisont, "aldrig i livet, nu håller vi ihop, inte kan vi lämna dig i mörkret, vore tjänstefel". Han frös bitvis så pass att han hade gått upp för en backe för att inte kunde växla när vi frågade vad som hänt. Jag skulle vilja påstå att det var tur att vi höll ihop för Erik fick punka i den svarta natten och frös så han nästan inte fick upp sin väska. Per bytte och jag lyste upp, för det var bara jag som hade en lampa stark nog för att se med. Sen försökte Erik att smita ett par gånger men vi vägrade låta honom vara själv, nu håller vi ihop till the bitter end var vad vi svarade honom :-)
Precis vid Tumba dundrade fixie-gänget förbi Hälleforsnäs-trion som vi kallade oss. Stämplings tid i Tumba blev 02.30. Kom hem 03.45 och korkade upp en öl som avnjöts i badkaret under upptiningsproceduren. Somnade vid 05.00 och klev upp strax före 08.00, måste på öppet hus med lill-schture som ska börja på 6-års och träffa hans fröknar, hoppas jag inte ser allt för risig ut :-) Benen känns faktiskt relativt ok idag tack vare det lugnare tempot från Hälleforsnäs.
Sist men inte minst ett stort tack till Henrik och Åsa för en härlig bana. Jag vet inte hur många gånger vi fantiserad om att få köra den i strålande sommarväder :-) Ett stort tack till alla medcyklister som gjorde att dagen ändå känns ok så här i efterhand :-)
Det var allt för den här gången!