[Randonnee] Hell week från Lund 28 juni -3 juli 2016

JennyW sa:
Kommer bli en blöt förmiddag men sen lovas det uppehåll. Sida-motvind hela vägen hem från Kungbacka. Bara att njuta av medvinden så länge den finns. Man ska väl egentligen inte planera nått men jag räknar med 2-3 längre stopp varav ett hos MRobson (345k) och ett hos Tropfrog (Helsingborg?). Det här kommer bli en toppentur!

Pepp!

Du är varmt välkommen, jag håller koll på Fb-rapporter, kan ställa mig ute på vägen när du närmar dig :-)

Stort lycka till alla som kör!

MRobson sa:
JennyW sa:
Kommer bli en blöt förmiddag men sen lovas det uppehåll. Sida-motvind hela vägen hem från Kungbacka. Bara att njuta av medvinden så länge den finns. Man ska väl egentligen inte planera nått men jag räknar med 2-3 längre stopp varav ett hos MRobson (345k) och ett hos Tropfrog (Helsingborg?). Det här kommer bli en toppentur!

Pepp!

Du är varmt välkommen, jag håller koll på Fb-rapporter, kan ställa mig ute på vägen när du närmar dig :-)

Stort lycka till alla som kör!

Håller dig underrättad. Holl koll på fejan, Instagram och här på forumet. Hoppas att jag ska få någon minut över då och då under dagen.

Enligt trovärdig källa regnar det så in i H-e i Hyltebruk. Men det är ju ca 20 mil dit från start så det kan nå att ändra sig.

JennyW på McDonken i Örkelljunga för några minuter sedan (90k), blött, prognosen säger som tur är att det ska sluta regna runt kl. 14-15.
Pepp pepp

Nu är nästan bara fötterna blöta. Jag och Peter håller ihop.

image.jpeg

Intar kvällsmat i Hyltebruk. De sista 5 milen har det varit mer eller mindre torr asfalt. Vi tuffar på rätt bra. Drar vart annan mil :) Funderar på om vi bör proviantera här. Tror inte att vi passerar många fler ställen att handla på på ett tag.

Ni passerar Ätran (235km) och Ullared (250km) där finns också affärer, den i Ullared stänger kl. 21 så den bör ni hinna till, Ätran är jag osäker på, den kan vara stängd nu (mindre trevlig sträcka att cykla på, mycket trafik och relativt smal väg, men så här dags ska den väl vara hyfsat lugn då GeKås stänger kl. 18).
Skönt att ni torkat upp =)

Senast ändrad:
Det lär nog vara stängt överallt mellan Kungsbacka och Halmstad. Det ni passerar i Varberg stänger vid midnatt menar jag.

Milslukarens har tagit bort länkarna till denna veckas brevet från mobilsidan. Någon som kan berätta för mig om de kommer på Landskronavägen, planteringsvägen eller industrigatan? Jag förbereder frukost.

Mvh
Magnus

ohellstrom sa:
Det lär nog vara stängt överallt mellan Kungsbacka och Halmstad. Det ni passerar i Varberg stänger vid midnatt menar jag.

Stämmer bra, finns dock nattöppet Statoil vid Varberg Nord, men det blir då en avstickare på ca 1,5 km ToR från rutten.

Sen hörde jag nåt rykte om nattamat hemma hos mig i Väröbacka som ligger mellan Kungsbacka och Varberg ;)

@tropfrog
https://ridewithgps.com/routes/14003730

De kommer på Landskronavägen, en bit söder om Knähaken.
hborgHW60.jpg

Senast ändrad:
JennyW med sällskap tuffar på bra, för 30 min sedan hade de 6 mil kvar till nästa stämpling (som jag nästan helt säkert vet är Kungsbacka, kan ej se CP då länken som sagt är borta från Milslukarens hemsida).

I Kungsbacka har de gjort lite drygt halva loppet (ca 320km) och får det lite plattare längs med kusten, en aning sida mot dock med ca 5 m/s sydvästliga vindar men solen skiner =)

Sällskap tror jag kan vara NLC :-)
De stötte på ett vägarbete där det saknades lite asfalt en bit men de verkar vara på gott humör.

Senast ändrad:
NLC har efter två dygns radioskugga nyligen meddelat sig som slutstämplad på Södertäljes 100-milare.

Jag och NLC stötte däremot på
samma festliga vägarbete på vår 600k i maj.

Senast ändrad:
Nog för att NLC är duktig på randonnécykling, men att köra Södertäljes 100-milare och en 60-milare från Malmö delvis simultant låter tufft även för honom.

Hahaha. Det är inte NLC jag cyklar med. Det är Peter aka PeRyDa och jag som tröskar på.
Framme i Kungsbacka nu och sveper en Redbull i farten.
Bild på det festliga vägbygget.

image.jpeg

"Oj, ser du som det regnar där borta? Vi skyndar oss till viadukten."

Doh! Försent.

Genomblöta igen. Varför gör jag detta?

Frukost i Helsingborg får nog bli lunch ist...
Sitter i Halmstad nu och undkom precis en störtskur. Förra fick vi över oss.

Heja! Enligt väderprognoserna så kommer det bli bättre längre söderut så förhoppningsvis slipper ni mer skurar efter Helsingborg.
Så impad av hur ni stretar på i motvinden, sista biten kvar nu bara ju, lilla knäppan över Hallandsåsen och sedan är det platt igen.
Efter kaffe med dopp hos tropfrog så är det bara att spurta ner de sista få milen och sedan, BAM, 600k ;)

Vad gäller den lilla knäppan så visar det sig att den jäkeln är ganska brant, haha.

Cyklade nerför nordsidan för första gången i livet på midsommar och kom upp i 76 km/h utan att vare sig trampa eller krypa ihop speciellt ambitiöst. Det var ju ändå natt och cykeln ganska fullastad...

ohellstrom sa:
GoranS sa:
Note to self: Ska jag någonsin köra ett skånskt brevet är det fatbike som gäller!

Just det här cyclocrossegmentet ligger i Halland :)

OK, jag kategoriserar visserligen breveter efter start/mål, men jag får väl utvidga fatbike-regeln till att gälla även eventuella halländska breveter. ;-)

På väg genom liten by med konstigt namn efter Laholm i strålande solsken och vid gott mod siktar vi in oss på glass på Hallandsåsens topp.

Så ser vi på håll hur åskmolnen tornar upp sig och börjar sprida ut sig över fälten. Vi har ingen lust att blöta ner oss igen nu när vi precis har torkat så visa av erfarenhet vänder vi och tar skydd under första bästa tak i lä.. Väntar ut regnet och lyssnar på åskan. Glassen får vänta.

Lunch på Rastan på hallandsåsen. En trevlig Happyit mötte oss på MTB på toppen.

Hoppas att vi slipper trampa nedför åsen.

Kaffe på Ättterkulla med Tropfrog.
Nu ut i åska, storm och drivis.
7-8 mil misär kvar.
Jag ska aldrig cykla mer

Tillbaka
Topp