[Randonnee] [Kalender] 200km Brevet - Lund 19/3

14583804415861495322832.jpg

Örkelljunga

För övrigt ska läggas till protokollet att o*****m ska ha en stor eloge för ett ännu större dragjobb.

Irriterad över att jag inte kunde vara med idag. Grymt trevligt väder var det ju idag. Blir nog en hämndrunda i morgon.

Är inte det just poängen med ett brevet, att man ska bli skittrött? Åtminstone tycker jag det är en vanlig känsla.

NLC sa:
För övrigt ska läggas till protokollet att o*****m ska ha en stor eloge för ett ännu större dragjobb.

Nästan så att o********m rodnar.

Samma person fick av sig knävärmarna med ca 5 mil kvar. Det var en härlig dag och slutstämpling på junk food-etablissemang var praktiskt. Dock fick vi relokera för att få öl.

Skittrött? Nej, inte riktigt.

Skål bönder, imorgon kör vi skit!

ohellstrom sa:
NLC sa:

Samma person fick av sig knävärmarna med ca 5 mil kvar. Det var en härlig dag och slutstämpling på junk food-etablissemang var praktiskt. Dock fick vi relokera för att få öl.

Inte trött - kör en vända till och upprepa till den korrekta tröttheten sätter in!

GoranS sa:
ohellstrom sa:
NLC sa:

Inte trött - kör en vända till och upprepa till den korrekta tröttheten sätter in!

Ah, nu var det ju 20mil som stod på programmet idag.

Vissa dagar funkar det bara. Hade egentligen sparat mig för att köra mig trött sista dryga timmen (dvs från när jag tog av knävärmarna) men blev nedröstad :)

Gått om dragvilligt folk gav en riktigt snabb åkning upp till Hishult. Blev mer och mer ängslig eftersom vi aldrig mötte snabbgruppen? Har vi kört fel? Har snabbgruppen kört fel? Men jo då, några kilometer innan stämpling kom klungan i full fart med o*****m i spets.

Hängde på Jenny W och Raggamuffin på vägen hem. Jenny körde stenhårt i alla uppförsbackar och jag kände att skulle aldrig funka hela vägen hem. Släppte med drygt 6 mil kvar och solokörde hem. Tror det blev min bästa tid hittills på en 200k. Sedan undrar jag var motvinden kom ifrån, den hade jag inte beställt och det brukar aldrig blåsa motvind i Skåne annars ;)

Kul förresten att träffa Rymdkatten i Hishult.

Nu har jag däckat i soffan med pizza och Guiness. Kommer lätt att sova som en gris i natt.

garfunkel sa:
Gått om dragvilligt folk gav en riktigt snabb åkning upp till Hishult. Blev mer och mer ängslig eftersom vi aldrig mötte snabbgruppen? Har vi kört fel? Har snabbgruppen kört fel? Men jo då, några kilometer innan stämpling kom klungan i full fart med o*****m i spets.
.

Vi tog ett extrastopp i Perstorp på väg norrut för att lösa en liten "pneumatisk komplikation", beklagar att du hann bli orolig.

Jag väljer att vara diplomatisk och inte specifikt nämna vem som hade Vittoria-däck :)

garfunkel sa:

Hängde på Jenny W och Raggamuffin på vägen hem. Jenny körde stenhårt i alla uppförsbackar och jag kände att skulle aldrig funka hela vägen hem. Släppte med drygt 6 mil kvar och solokörde hem. Tror det blev min bästa tid hittills på en 200k. Sedan undrar jag var motvinden kom ifrån, den hade jag inte beställt och det brukar aldrig blåsa motvind i Skåne annars ;)

Kul förresten att träffa Rymdkatten i Hishult.

Nu har jag däckat i soffan med pizza och Guiness. Kommer lätt att sova som en gris i natt.

"Körde stenhårt i alla backarna". Hahahahahaha :D

Kul att du ville köra med oss en stund. Det var fin och förädisk sidamot och sidamed hela vägen tbax till Lund. Inte att leka med alltså.

Btw, ni som körde med navigering på Garmin, hade ni några problem?

Min flippade rejält någonstans runt 1,5 mil från Hishult, både upp och ner. Sedan verkade den ha allmänt problem på vägen hem. Kan det vara just att det är tur och retur som ställer det till det?

Nu kör jag iofs inte senaste versionen i min. Använder Openstreetmap som karta.

Det var några udda snurrar här och var, men på vägen hem hade man ju iaf sett allt minst en gång innan. Det mest irriterande jag råkade ut för med min GPS var att den kraschade efter typ 5-6 km när jag skulle sätta igång navigeringen efter rutten.

Min fattade inte att vi var på väg hem flertalet gånger utan tyckte U-sväng och tillbaka till Hishult.

Tack själv Jenny, sista 2 milen var jag rätt spak.

Haha, du var rätt tuff i de första backarna faktiskt =) Märks det är skillnad på andra andningen för de som är vana vid distanser.

2016-03-1908.46.51.jpg

2016-03-1909.32.09.jpg

2016-03-1909.32.35.jpg

Mi garmin knäppare sig redan innan start. Stängde av sig och sen hävdade den med bestämdhet att jag var off course. Nåja. Jag klarade ju mig utan karta :) Höjde motivationen ytterligare att inte släppa hjul.

Hur trött jag än är brukar min andra andning kicka in efter ca 15 mil. Energin går ju i vågor.

Tillbaka
Topp