[Randonnee] [Kalender] 200km Brevet - Lund 19/3

Men ack så tråkigt att man inte kan cykla den på andra hållet. Det hade blivit Hem-Lund-Hem för mig :) Nu blir det tåg eller bil till Lund, cykla hem och sen till Lund igen och dsärefter tåg/bil hem :D

Jeppe_E sa:
Men ack så tråkigt att man inte kan cykla den på andra hållet. Det hade blivit Hem-Lund-Hem för mig :) Nu blir det tåg eller bil till Lund, cykla hem och sen till Lund igen och dsärefter tåg/bil hem :D

Mig veterligen står det inget i föreskrifterna om hur man ska ta sig till/från startplatsen... exempelvis cykel är en möjlighet :)

Vissa andra måste ju förbereda sig på gränskontroll och gissningsviss fullständig kroppsvisitering med gummihandskar etc...

Vilka kommer?

Någon som vill haka på typ 27-28 km/h?
Om vi inte blir många klart. Första gången man ser dagsljus i år så spänner helst inte bågen för hårt :)

ohellstrom sa:
Jeppe_E sa:

Mig veterligen står det inget i föreskrifterna om hur man ska ta sig till/från startplatsen... exempelvis cykel är en möjlighet :)

Vissa andra måste ju förbereda sig på gränskontroll och gissningsviss fullständig kroppsvisitering med gummihandskar etc...

Det blir ju 40 mil då. Får jag köra det som en 400k då eller?

Jag kommer, samt en del både nya och gamla kumpaner av (den ofullständiga) listan nånstans på länken ovan att döma... Formen är rentav riktigt bra för att vara mitt i mars så det kan nog riskera att gå i 30+

Raggamuffin sa:
Vilka kommer?

Någon som vill haka på typ 27-28 km/h?
Om vi inte blir många klart. Första gången man ser dagsljus i år så spänner helst inte bågen för hårt :)

Fortare än så går väl din BMC? Blir fest.. Oscar och Nils turas om och dra, du och jag på rulle :p

Senast ändrad:
Får man cykla med en bit av vägen? Tror knappast att jag är mogen för en 200k, men med lite förhandling hemma borde det funka med en 10-mila dvs ungefär till Perstorp och sen hem igen. Raggamuffin är du på?

ostrand sa:
Får man cykla med en bit av vägen? Tror knappast att jag är mogen för en 200k, men med lite förhandling hemma borde det funka med en 10-mila dvs ungefär till Perstorp och sen hem igen. Raggamuffin är du på?

Finns inget som hindrar dig, men du får inte vara med och dra ;)

Så dags att starta en tråd nu då :-P

Undertecknad dyker upp dock i skrivande stund oklart på vilken cykel. Har någon rekat väglag norr om Hallandsås / Örkelljunga?

Absolut!

Det viktigaste är inte att vinna, inte heller att kämpa väl... inte att delta... utan att se bra ut på instagram.

ohellstrom sa:
Absolut!

Det viktigaste är inte att vinna, inte heller att kämpa väl... inte att delta... utan att se bra ut på instagram.

En demonstration från mästaren
hektorlel.jpg

Senast ändrad:
Jeppe_E sa:

Tåg från Hishult!?

NLC sa:
Så dags att starta en tråd nu då :-P

Undertecknad dyker upp dock i skrivande stund oklart på vilken cykel. Har någon rekat väglag norr om Hallandsås / Örkelljunga?

Här är torra och fina vägar uppe. möjligen möjligen lite snösträngar här och var på de mindre vägarna. Men generellt inga problem.

NLC sa:
GoranS sa:
ohellstrom sa:
Absolut!

En demonstration från mästaren

Jag tycker det mer ser ut som att han inspekterar framlyset. Eller vad säger du Oscar?

Jo, jag tycker också det liknar en rutinmässig yttre säkerhetskontroll.

Fotnot: för nytillkomna tittare så syftar NLC på situationen nedan. Forummedlem oh--------m i ett tillstånd av "lätt trötthet". Och ja, det är en kyrkogård i bakgrunden. Finns att beskåda på Milslukarens 60-milare "Blekingerundan".

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    145.5 KB · Besök: 26
Senast ändrad:
Jenny W sa:
Jag trodde du tog en power nap. Styrväskan funkar ju bra som huvudkudde.

Det finns inga helt säkra vittnesmål kring huruvida jag faktiskt sov. Dock finns indicier som pekar mot att så var fallet.

Men, fullt så mycket drama förväntar jag mig inte på lördag.

Sparar ju mycket tid att slippa kliva av cykeln om man behöver sova en liten stund. Enligt Tony stod jag över cykeln och sov på morgonkvisten på Nattsvart förra året.

Prognosen ser ganska lovande ut, vi börjar närma oss decemberväder :)

Finns det nån som helst chans att komma undan med kortbyxor så blir det!

Det tycks bli tjockt med folk iallafall - 39 anmälda i skrivande stund vilket såvitt jag vet skulle vara rekord för brevet i Skåne.

Tillbaka
Topp