[Randonnée] London - Edinburgh - London 2009

the_TnT skrev:
-------------------------------------------------------
> Trickfilmat, man kan inte göra en 2:30 lång film
> utan regn.

Förstod att det var någonting fel.

Kilt, är det bra eller dåligt att cykla 1400km i?

Senast redigerad av en moderator:
42Hz skrev:
> Kilt, är det bra eller dåligt att cykla 1400km i?

Jag förutsätter att bigollo tar reda på det nästa år.

Oj! det fanns visst redan en tråd. Jag flyttar inlägget till den.

Jäsickens jag måste alltså få klartecken i det snaraste....grrrrrrrrrrrrr har egentligen inte tid och möjlighet men vill ju så gärna... svårt att pussla ihop tid med semestrar mm

Om det är någon som tänker delta i LEL, men inte har anmält sig än, så är det dags att göra det.
Jag hittade en tråd på ett franskt randonneur-forum där de pratade om LEL-anmälningar och det är tydligen redan "ganska överbokat". Så jag skyndade mig att skicka in min ansökan och betalning och hoppas på att jag kan få en startplats ändå, även om jag inte kan bo på vandrarhemmet före start och det kanske blir en annan startgrupp och starttid än jag hade tänkt från början.
Jag fick godkänt hemifrån redan i somras, så jag ångrar att jag inte anmälde mig då. Men jag hade inte en tanke på att man behövde anmäla sig ett år i förväg. Jag trodde i min enfald att det var lugnt att vänta till i vår.

cerberos skrev:
> Det finns egentligen TRE trådar nu. Den Ari
> startade, den jag startade och denna..... :)

Jaha, men då kan jag fortsätta i den här då, för att öka förvirringen.

Ari Iivonen skrev:
> malaka skrev:
> Nån som vet ifall
> > deltagarantalet är obegränsat?
>
> Jag tror inte det är obegränsat men det finns
> bara ett begränsat antal personer som vill/kan
> cykla 1400km!
> Anmäler man sig hyfsat tidigt så borde det inte
> vara nåt problem.

Det står ingenstans på LEL-sajten att deltagarantalet är begränsat. Så jag trodde som Ari att det automatiskt begränsades av antalet personer som vill cykla. Men det var tydligen fel.
Det var ca 350 som cyklade förra gången så om det har samma utveckling som PBP så borde det vara ca 500 som vill cykla nästa gång.
På det franska forumet angavs maxantalet till 500.

Min ursprungliga plan var att starta på morgonen och cykla non-stop till Edinburgh på 35 timmar. Sova där och sedan se om jag känner för att stressa eller cyclotourista på tillbakavägen. Eftersom jag inte gillar att minska tidsmarginalerna i onödan så tänkte jag starta i långsamma gruppen, med stor risk att jag får cykla ensam hela vägen.
Enligt det franska forumet var morgonstarten fullbokad redan i början av oktober, när det fanns 60 platser kvar totalt. Vandrarhemmet var också fullt då. I början på förra veckan var LEL tydligen överbokat.
Eftersom jag inte vet om man får det alternativ man kryssar i, så valde jag morgonstarten i första hand, eftermiddagsstarten i andra hand. Långsamma gruppen i första hand, mellangruppen i andra hand.

Det var verkligen bra information på sidan att det börjar bli fullbokat. :(
Vad är det med randonné-lopp och information egentligen? Måste man vara spåman och schaman för att kunna anmäla sig?
/J

Ja vad säger man panikanmälan och ta det hemmavid efteråt? Testade det med både PBP och Supertravessia - inget bra... fast det går ju över.... :)

Äh, jag tycker det är för mycket MTB-trådar på det här forumet i alla fall.

Vi kan väl köra dubbel/trippel-trådar på all LVG.

JLarsson skrev:
> Då får det vara.

Tog du första bästa nu eller?

nodut.JPG ht=113

Utan att veta, så är jag ganska övertygad om att det inte finns skäl till panik.

Som utlänning brukar man hamna i någon grupp med förtur (hoppas jag)

LEL är ju ett litet arrangemang så varför begränsa aanmälningarna ?

Jag kan inte hitta något om deltagartak på hemsidan http://www.londonedinburghlondon.co.uk/

bigmollo skrev:
> TnT, kan du merga de här tre LEL-trådarna?

Japp, vilken ska vara huvudtråd?

Hepp!... jäsikens vad det blev drag i de här tre trådarna. Lättare överskådlighet nu eller?? :)

Nu är jag alldeles för sugen åt helvete med ekonomi och semester vi måste ta fram en gemensam plan för hur vi anmäler oss! Jag skall cykla i hällregn på kratervägar med magen full av ale och fish n chips :)

ev. randonörd skrev:
> Jag kan inte hitta något om deltagartak på
> hemsidan

Precis. Det är en fin sida. Men de brister i uppdateringen av den. På Audax UK:s egen sajt står det att det är väldigt få platser kvar (Det finns inget uppdateringsdatum för sidan så jag vet inte hur gammal infon är). Det hade varit bra om de skrev samma sak på LEL-sajten också. De skulle också kunna byta mailadressen på LEL-sajten till en adress som fungerar.
Den info som jag refererar till har sitt ursprung i mailsvar som Melita har skickat till franska randonnörer. Det finns klagomål på att det tar lång tid att få mailsvar.

Jag trodde att ni redan hade anmält er för länge sedan och att det bara var jag som var sent ute. En av anledningarna till att jag väntade var för att se om det fanns någon som är intresserad av samordnad start.

Mailsvar från Melita Luxton, igår torsdag 27 nov:

THE YOUTH HOSTEL, IS FULL
THE THRONE AND COXWOLD BAG DROPS ARE FULL THE PRE EVENT MEAL IS FULL YOU WILL BE ON THE 2PM (14:00HRS) START.

ENTRY FORM ATTACHED.

PLEASE CONFIRM BY EMAIL THAT YOU ARE DOING lel AND i WILL RESERVE A PLACE FOR YOU.

När skickade du mailet? Jag mailade henne i onsdags och frågade om hon hade fått mitt ansökningsbrev. Men jag har inte fått något svar. Andra har inte fått svar förrän efter flera veckor.

Men hur gjorde ni med betalning? Vilken mailadress skickade ni till?

Till nästa år ska jag gå en schamankurs så jag kan tyda informationen bättre.
/J

Den hemliga banken som jag betalade till är:

Co-operative Bank Plc
PO Box 250
Skelmersdale
WN8 6WT
Account Number 089299 69318775 00
Sort Code 08 92 99

INTERNATIONAL BANK transfer details
IBAN: GB14CPBK08929969318775
BIC / SWIFT Code: CPBK GB22

Det verkar vara fel postadress, för banken med den sort coden ligger i Lexington.

Den hemliga mailen är lel@luxton.f9.co.uk eller mel@luxton.f9.co.uk. Det är lite oklart, båda verkar funka. Jag provade den ena i onsdags och den andra idag. Men jag har aldrig fått svar.

Borde man inte ta reda på fakta innan man anmäler sig ?

Det kanske inte finns något tak eller andra problem. Att fixa boende i london kan i alla fall inte vara världens svåraste...

Det låter ju jättesmidigt. Jag ska bara tippa i mig en flaska vin sen mailar jag de hemliga adresserna.
Sen får man nog spå i kaffesump om man kom med eller inte.
/J

Mailade Melita Luxton [mel@luxton.f9.co.uk] i torsdags 17:20, svar 17:55.

Ska man synka en LEL-träff med Ötzi-gängets afterbike på LB ? När ?

Jag kan komma förbi med kopior på "entry form" och "payment methods", så kanske någon kan hjälpa mig att tyda dem...

Tillbaka
Topp