[Randonnée] London - Edinburgh - London 2009

the_TnT skrev:
-------------------------------------------------------
> Liggcykel för tre, man turas om att sova, öla
> och trampa. :D

Med en tremannaversion av Greg Kolodziejzyks rekordmonster kommer nog minimitiderna att kännas löjligt väl tilltagna:

DSC02621.jpg ht=349

http://www.adventuresofgreg.com/HPVMain.html

/s-o

Japp, LEL får det blir. Ska bli kul att ha något att sikta mot! Som tidigare nämnts får det nog bli hela Brevet-serien nästa år och förmodligen cykla hem från Tromsö som jag tänkte spendera nästa sommar i. Nån som vet ifall deltagarantalet är obegränsat?

malaka skrev:
Nån som vet ifall
> deltagarantalet är obegränsat?

Jag tror inte det är obegränsat men det finns bara ett begränsat antal personer som vill/kan cykla 1400km!
Anmäler man sig hyfsat tidigt så borde det inte vara nåt problem.

malaka skrev:
> Japp, LEL får det blir. Ska bli kul att ha något
> att sikta mot! Som tidigare nämnts får det nog
> bli hela Brevet-serien nästa år och förmodligen
> cykla hem från Tromsö som jag tänkte spendera
> nästa sommar i. Nån som vet ifall
> deltagarantalet är obegränsat?

Kommer försöka köra i alla fall 20 och 30 milaren nästa år. Har aldrig cyklat mer än 15 mil på en dag så jag får ju känna lite på det. 40 milaren tar jag om det känns ok. Tycker det är lite motigt att de går så tidigt på året, är ju bara solskenscyklist :)

Det här arret verkar ju vara riktigt happy (soft, avslappnat och gemytligt). Riktigt myspysig läsning på webbplatsen. Kunde inte låta bli att flina åt:

"The event is run in mid-summer but don't rely on hot sunshine. Britain has a maritime climate and we can have rain at any time of the year and sometimes lots of it. The summer of 2007 say much flooding across the country. You are advised to fit mudguards (fenders) on your bike, your fellow cyclists will appreciate it too."

Får se om allt skulle kunna falla på plats så...

>
> Kommer försöka köra i alla fall 20 och 30
> milaren nästa år. Har aldrig cyklat mer än 15
> mil på en dag så jag får ju känna lite på
> det. 40 milaren tar jag om det känns ok. Tycker
> det är lite motigt att de går så tidigt på
> året, är ju bara solskenscyklist :)

Gött! Då börjar vinterträning när första snön faller. Självklart enligt engelskt maner med fixien. Anmäl er i den här tråden!

malaka skrev:

> Gött! Då börjar vinterträning när första
> snön faller. Självklart enligt engelskt maner
> med fixien. Anmäl er i den här tråden!

*springer iväg och börjar löda ihop fixien, nu med moddade ritningar så att dubbdäck och skärmar får plats*

Just nu har jag inga andra planer så varför inte. Förre gången var jag funktionär i målet. Om jag berätter för er hur dom så ut kommer ni inte cykla :-)

LEL är mer som ett engelsk brevet (eller audax som det kallas där) Du måste hitta vägen själv. Kontrollerna är basic, på riktigt. Vägarna är backiga med dålig beläggning (men med en ny plattera bana kanske inte så?)

Det är klart vi ska åka. Jubiiii!

snackjanne skrev:
> J
> Om jag berätter för er hur dom så ut kommer ni
> inte cykla :-)
>
Berätta! Berätta! Sätt skräck i oss! De skildringar jag läst hittills har varit riktiga skrattfester.

malaka skrev:

> Berätta! Berätta! Sätt skräck i oss! De
> skildringar jag läst hittills har varit riktiga
> skrattfester.

Dom hade ont dålig mage (p.g.a. fish&chips) och alla hade backfylla (p.g.a. Guiness) En av kontrollerna är ett monastry, men jämnfört med Belgien har dom ingen öl, men dom har massor med får ;)

Det är synd att dölja detta fina evenemang i Paris - Brest - Paris tråden så jag startar en ny :)

London - Edinburgh - London 2009. PBP:s brittiska motsvarighet med 20 härliga bonusmil.

Garanterat skitväder, dåliga vägar, vackert landskap och ett minne för livet.

Länk till den officiella hemsidan: http://www.londonedinburghlondon.co.uk/

Hugade spekulanter så långt:

JLarsson
Bigmollo
Randonörd
snackjanne

Själv är jag som vanligt entusiastisk men arbete och familj kräver sin tribut...

OBS! Stefan_Nhn påpekade mycket rikrigt att det finns en tidigare tråd om detta som jag pinsamt nog glömt att jag skrivit i! Parallell ursprungstråd: http://happymtb.org/forum/read.php/1/697336/page=1

Senast redigerad av en moderator:
Sträckan Canonbie - Edinburgh verkar festlig :)

Eppelby - Alston verkar också vara en höjdare annars ser det ju rätt så snällt ut.

Trots det så får jag det till 10130 höjdmeter som skall klättras.

Härligt med 140 mil på fel sida vägen. Nu är det i och för sig 2 år kvar. Men självklart är jag med.
/J

Både Bigmollo, Randonörd och jag körde hela brevetserien och Paris brest Paris förra året. Jag körde fler breveter från Västerås i CK Distans rregi än från Täby eftersom datumen passade mig bättre.

Kommer du att köra breveterna i Fredrikshofs regi syns vi säkert några gånger. Jag eller någon av de andra brukar starta trådar här på Happy innan så håll utkik.

edit: skrivfel

Edit2: Jag vet att flera bl.a. Bigmollo och jag har för avsikt att köra 20, 30, 40 och 60-milarna även i år.

Senast redigerad av en moderator:
Oki, det längsta jag kört hittils i sträck e sthlm-sala-sthlm. Det är dryga tredjedelen av 60 milaren. Men racer och landsvägscykling är en nyfunnen passion hos mig, tidigare körde jag bara MTB i alla dess former (mest DH, freeride, trial etc). Ska bli spännande hur 40 resp 60 milaren kommer kännas! Vem vet, det kanske slutar med London - Edinburgh - London? :)

Jag kommer köra dom breveter som passar in i mitt schema.
Det där med London- Edinburgh -London, får jag nog fundera över til nästa år.

Transwave, jag körde mitt första långlopp (sto-gbg) 2006. Året efter körde jag breveterna och sen PBP. Häng med på breveterna så du känna vad du tycker om det. Det är alltid trevliga människor att köra med. Ingen hets, utan folk hjälps åt i klungan. Efter några mil brukar det alltid dela upp sig i mindre smågrupper så man kan hålla sitt tempo.
Fan vad jag längtar efter våren nu.
/J

Transwave, likt Bigmollo är jag ingen veteran, jag har bara en säsongs långdistanscyklande bakom mig så jag var i samma sits som du är nu för rätt så exakt ett år sedan..... jag är definitivt erfarnare nu men ingen veteran precis :)

Det är flera på Happy som bara hållit på med långdistanscykling något år så vi är flera i en liknande situation :)

Jag körde PBP i augusti. Visserligen fick jag bryta efter 100mil pga en kass förberdelse och lite skador... men ändå med urusel kondis i januari så var jag på vippen att klara PBP i augusti :)

Så det är bara att hänga på och testa!

Det finns en del intressanta trådar så sök på randonne Paris Brest Paris mm så finns det en del trådar från 2007 att läsa.

Hmmmmmmmmmmmmmm....

Det låter grumt kul. Kommer jag igång med långkörning igen i vinter/vår och kan hoppa på distanskörningar och får tid för att fortsätta köra långt så...

Svårt. Kommer att behöva köra 2-3 fotbollsträningar till våren och så...och så...

Drömmen hålls dock vid liv

Aj fanken där ser man jag som tyckte det var tidigt att börja nu. Jag startade den här tråden enbart för att den inte skulle försvinna i PBP-tråden :)

cerberos, bigmollo, Det låter ju toppen! Det jag gillar med det här konceptet är att det handlar mer om att klara utmaningen och få en upplevelse för livet än att vara supertränad till det extrema och bli the best of the best. Som någon slags hybrid mellan långloppstävling och cykelsemester typ. Jag fick av nån anledning för mig att främst du bigmollo, tillhörde eliten när det gäller ultradistanscykling och skulle kunna korsa USA utan att blinka eller nåt :)

Transwave skrev:
> Jag fick av nån anledning för
> mig att främst du bigmollo, tillhörde eliten
> när det gäller ultradistanscykling och skulle
> kunna korsa USA utan att blinka eller nåt :)

Nej verkligen inte. Jag har egentligen bara cyklat i 6 år. Men jag verkar vara lagom dum i huvet för att klara mig bra på långloppen. :)
/J

2009 är avlägset när 2008 knappt har börjat, så det gör jag inga uttalanden om LEL.

Jag köpte min första racer våren 2007 för att jag ville prova på randonnéelopp och se hur långt jag kan cykla. Innan hade jag bara cyklat mtb och hade aldrig ens kört 20 mil före första breveten. Det blev randonnéeserien, sto-gbg och PBP. PBP var så kul så jag tänker fortsätta och köra breveterna i vår också.

kitzblitz skrev:
> Lite trådkapning men passar ändå: Måste man
> köra 20mil brevet för att köra dem längre?

nej

Du kan börja med en 60-mila om du vill. Men kör alla sträckorna samma år (20, 30, 40, 60) - då får du en Superrandonneurmedalj!

Hittar bara datumet för Fredriksofvets 20milare på nätet - vet någon om det finns information om alla andra brevet någonstans (Hofvet och CK distans)? Om jag läggar upp en vettig årsplanering för familjen redan nu får jag kanske köra några styck...

Hmmmm - det där fanns inte på sidan när jag kollade. Sidan såg överhuvudtaget lite annorlunda ut - måste har varit nere då. Tack Transwave!

Man måste inte åka 20, 30, 40 och 60 milare för att blir superrandonörd och kvalicifiera sig till PBP och LEL mm. Det räcker med 4st 60-milare. Det ger mer träning....

LEL har ingen krav på att kvalificera Ingen hjälm krav heller. Dom har bara en regel: cykla snabbare än 12,5 i snitt och kom ihåg att stämpla.

Fixie på LEL!. Nä, det överlåter jag till engelsmännen.
Man är kanske lite galen, jag har "hanged out" (va fasan säger man på svenska?) med Bigmollo ett par år nu, men inte SÅ galen.
Fast det var ju lite roligt att testa...

Tillbaka
Topp