Randonnèe - nybörjarfunderingar...

Kerberos

Aktiv medlem
JAg har nu i ett par års tid umgåtts med tanken att ge mej på någon / några turer i randonneurserien. Har hittat en kalender med lopp, men sen då? Kontaktar man den person som står som ansvarig för varje ort för att få veta mer? Detaljer som startplats, bansträckning, maxtider och annat kan ju vara bra att veta innan man ger sig iväg, gissar jag... ;o)

Det är i första hand de turer som utgår från Skövde jag är intresserad av. Finns det någon långcyklare som kan dela med sig av tips inför min eventuella premiärtur..?

/K

Du mailar den personen som står som ansvarig. Eller så går du in på anordnande cykelklubbs hemsida och letar information. Men enklast är att fråga allt om startplats, tid och liknande till den som är ansvarig.
När du väl kommer till starten så får du stämpelkort och vägbeskrivning. Sen är det bara att fräsa iväg.
/J

Så enkelt! :o)

Då får det bli mail till ansvarig. Det framgår bara delvis av kalendern på hemsidan (www.randonneurs.se) vilken den anordnande klubben är. Jag följer rådet då. "Fräsa iväg" 200 eller 300 km är ju görbart, men om man pallar 600 återstår väl då att se...! ;)

Tack för svar!
/K

60 mil randone" kanske låter grymt men max-tiden är 40 timmar så de flesta bokar in sig
på ett vandrarhem eft,ca 35mil & sover 4-5 timmar...Sen i väg igen..Alla rand-lopp
har en max tid på 15km/h...200km 13,5h 300km 20h 400km 27h..

Jo det stämmer minimitiden är 35km/h..Kan va problem om det är kort sträcka till första
stämplingen och medvind. Man ska stämpla inom ett visst tidsinter-vall Ex kl.9-10,30 på
första är man där före kl 9 får man passa på & gå på toa,ta en kaffe osv tills kl9

Det är väl en bra uppvärmning att snitta 35km/h inklusive stämpling och kartläsning i 30 mil?

Hehe...
Just i mitt fall så tror jag inte att minimitiden kommer att vara det stora bekymret. Jag kan nog klara att cykla långsammare än 35 km/h i snitt. Utmaningarna kommer nog på annat sätt skulle jag gissa! :o)

Ah, det är väl bara att prova då. Går det så går det!

Minimitiden kan faktiskt vara ett problem (dagens I-landsproblem?) till första kontrollen, i varje fall om man har medvind. Sedan så tenderar ju fikastopp + ANNAT lösa det... :-)

Kerberos skrev:
> Det är i första hand de turer som utgår från
> Skövde jag är intresserad av.
> /K

Jag har kört några ggr i Skövde.
Kolla på
http://www.randonneurs.se/
Kontakta U.S. för startkort mm.

Ska kolla med övriga i Skövde CK, kanske blir en grupp till start i åtminstone 20 mil.

//J

Liten summering för eventuellt intresserade:

Nu har Skövdes 20-milare gått och jodå, det var bra folk att åka med. Det var jag och eehhh... ingen mer alls, så konversationen var lite ensidig. Annars följde jag väl i stort sett Mollos råd och fräste iväg i blåsten. Segade mig runt de 23 milen på lite drygt 9,5 timmar med ett varmkorvstopp i Hjo. Det skrek lite i benen eftersom det är svårt att ligga på rulle på sig själv, men med en smula envishet så...!

Den 12 maj går 30-milaren från Skövde. Någon...? ;o)

/K.

Kerberos skrev:
-------------------------------------------------------
> Liten summering för eventuellt intresserade:
>
> Nu har Skövdes 20-milare gått och jodå, det var
> bra folk att åka med. Det var jag och eehhh...
> ingen mer alls, så konversationen var lite
> ensidig. Annars följde jag väl i stort sett
> Mollos råd och fräste iväg i blåsten. Segade
> mig runt de 23 milen på lite drygt 9,5 timmar med
> ett varmkorvstopp i Hjo. Det skrek lite i benen
> eftersom det är svårt att ligga på rulle på
> sig själv, men med en smula envishet så...!

Starkt jobbat! Solorundor bygger karaktär, påstås det. Oklart vilken sorts karaktär dock :)

/s-o

>
> /K.

Kerberos skrev:
> Nu har Skövdes 20-milare gått och jodå, det var
> bra folk att åka med. Det var jag och eehhh...
> ingen mer alls,

Gratulerar till en stark brevet-premiär!

Kolla med Trollhättan, de brukar vara flera som kör. Om du nu inte skulle ha fått smak för solorundor då alltså.

Haha!
Jo, och får man dessutom med Kinnekulle på samma runda så
får man ta i lite där också... ;)

Känns dock som att US har övertalat mig att köra 30-milaren också.
Ensam eller inte - spelar väl egentligen inte så stor roll. Kör man
själv kommer man ju iallafall helt säkert först! ...eller sist, beroende
på hur man ser det då. ;)

bsandborgh skrev:
> Grattis till första rundan! Du glömde berätta
> att US har alla slutstämplingar är på hotell
> Billingehus. Lök på laxen, liksom.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp