[Randonnée] RAA 1200 km

[Randonnée] RAA 1200 km
Lycka till!

Verkar som det inte kommer att bli ngn större trängsel i alla fall med runt 200 startande, varav en dansk vid namn Balle!

Ska bli kul att se en RR, för det blir väl en sådan efter hemkomst hoppas jag.

[Randonnée] RAA 1200 km
Verkar som det rullas på längs de franska vägarna. Ett par kvittringar har dykt upp än så länge.

Någon gång igår eftermiddags (Villeneuve-sur-Lot verkar vara efter drygt 34 mil):
Första riktiga maten i Villeneuve-sur-Lot. Vki har ätit på tok för lite.

Och i morse:
C6 549 km. Sovit 2 timmar. Lång dag igår. Väldigt mycket backar!

Om jag tolkar det rätt bör de kanske vara uppe vid Solour/Aubisque just nu, eller i bästa fall klarat av dom och vara på väg nerför.

[Randonnée] RAA 1200 km
Verkar som nästa tänkbara uppdatering på den där sidan är vid C8. Vid C6 inrapporterades de, om jag tyder tabellen rätt, klockan 02 idag och från C7 som jag tror är uppe på Aubisque verkar det inte ske någon inrapportering.

Avståndsuppgifterna verkar totalt förvirrande. Enligt tabellen under rubriken "Tracé GPX pour vos GPS" står det att det ska vara 609km, 701km och 825km till C6, C7 och C8. Enligt de kartor som finns upplagda ser det ut som första delen till Monpazier skulle vara strax över 30 mil (kanske 303 km) och att C6 skulle ligga 19 mil in på nästa del, d.v.s. att C6 skulle komma efter knappt 50 mil! För säkerhets skull skriver ju Bengt att de hade 549 km dit. Frågan är alltså om medelvärdesbildning mellan tabellen och kartan ger hyggligt rätt verkligt avstånd?

Hur som borde de vara i överkant 20 mil mellan C6 och C8. Med en sväng upp på 1700 möh och en del mil i benen tar det säkert en liten stund till innan vi kan vänta oss några svenska tecken vid C8.

[Randonnée] RAA 1200 km
Hittills 25 inrapporterade som havandes brutit. Ser ut som att 17 inte startade. Totalt innebär det att det borde vara 151 cyklister som fortfarande kämpar mot målet.

[Randonnée] RAA 1200 km
Av de som är kvar så var 60st inrapporterade vid TS6 före herrar Wennberg och Sandborgh och ytterligre nio hade samma inrapporteringstid (klockan 02). Slutsatsen blir väl att de ligger någonstans mitt i "fältet".

[Randonnée] RAA 1200 km
Sammanfattning av ny rapport från 13.30:

Av de som är kvar har 2 st nått CV2 i Bayonne (ligger mellan C9 och C10). Ytterligare 16 har nått C8 (men ingen av dom är inrapporterade vid C9 ännu). Av resterande är alla utom åtta inrapporterade vid C6. Totalt har 29 st brutit.

[Randonnée] RAA 1200 km
Fick rapport från Bengt att han stod Och väntade på att Niklas skullekomma ner från Col d'Aubisque vid tolvtiden. De har cyklat vidare nu. Allt går tydligen bra

[Randonnée] RAA 1200 km
Hade han kört ifrån Niklas utför? Eller var det redan uppför som han hade sprättit iväg? Kroppskonstitutionen talar väl för det senare.

[Randonnée] RAA 1200 km
I runda slängar 2/3 gjorda nu för de svenska randonneurrävarna som tydligen inte är i skyltspurtsmod enligt senaste twittrandet:

C8 791 km. Vi börjar bli sega (årets under statement). Ca 20 mil kvar idag. Slit och släp.

[Randonnée] RAA 1200 km
Ny uppdatering från 17.30 kan väl sammanfattas enligt:

Fortfarande 29 st som rapporterats ha brutit.

Ytterligare fem och därmed totalt sju har nått CV2 och ingen är inrapporterad från senare kontroll.

Totalt 68 st har nått C8 eller längre.

Bengt och Niklas inrapporterades vid C8 kl 15.30 och då hade 37 st redan passerat.

Är fortfarande ett antal cyklister som inte är inrapporterade från C6. Känns som det borde börja brinna i knutarna för dom tidsmässigt ...

[Randonnée] RAA 1200 km
Verkar f.ö. som att det kan bli dyrt att ställa upp i det där loppet om man ska tro googles översättning av reglerna kring tidsgränser - vitesförläggande?!

Tiden för att göra detta patent är nittio timmar (90 timmar).
Passagen i varje kontroll måste göras mellan en "öppen" och tiden "stängning" nämns på färdplanen, beräknat på extrema medelvärden.
Om en vandrare kommer till en vägspärr sent, får arrangören tillåta honom att lämna, om förseningen beror på en oförutsedd och utanför deras vilja att hjälpa till som ett stopp vid en olycka eller väg stängning. Mekaniska problem, trötthet, brist på kondition, hunger, osv., Inte kan vara giltigt skäl till förseningen.
Förutom ovanstående fall måste vandraren möta dessa mellanliggande tidsluckor, vid vite om icke-godkännande av patent, även om det görs inom den allmänna tidsfristen.
Varje bedrägeri kommer att resultera i icke godkännande av detta patent.

[Randonnée] RAA 1200 km
Rapportering från 21.00:

31 brutna.
14 har nått CV2.
Ytterligare 14 har nått C9.

Ingen inrapporterad vid C10 ännu, vilket verkar lite skumt då det inte ska vara så långt mellan CV9 och CV10 (13 mil enligt några vägnötter) och "ledarduon" var vid C9 redan kl 11 och CV2 (i Bayonne tror jag) 13.20. Från Bayonne ska det vara drygt 9 mil till C10 i Mimizan. Att de på närmare åtta timmar inte skulle hunnit den sträckan låter inte så sannlikt och gör att i alla fall jag börjar fundera på om det kommer att komma några tider från C10 alls. Vi får väl se i morgon bitti (eller senare i kväll om ngn orkar kolla).

[Randonnée] RAA 1200 km
Ah, nu händer det saker. Bengt twittrar:

C9. 789 km. Pga en rasad bro blev det drygt 100 km istället för 88 från förra. Antalet xtra höjdm måste varit många.

[Randonnée] RAA 1200 km
Någon som förresten vet vad CV och C står för? C skulle jag gissa är något franskt för kontroll, men CV har jag ingen fantasi till att få ihop.

[Randonnée] RAA 1200 km
C= kontroll, CV= frivillig volonte-nåt.
Men båda cv har varit hemliga kontroller också. "Det kommer att finnas 2 hemliga kontroller. Om ni besöker även de frivilliga kontrollerna riskerar ni inte missa dessa" Ja se fransmän!

[Randonnée] RAA 1200 km
Rapporteringen verkar ha en viss fördröjning. I rapporten från 23.30 igår visar det sig nämligen att det vid 21.00 visst var åkare som nått C10. Ledarduon var t.ex. där redan 18.30. Nåväl, om man ska sammanfatta läget enligt halvtolvrapporten:

7 stycken inrapporterade vid C10

Ytterligare 26 stycken inrapporterade vid CV2 varav 3 stycken, förutom Bengt och Niklas, klockan 23 och övriga tidigare.

Inga fler som rapporterats ha brutit, d.v.s. fortfarande 31 stycken på det kontot.

[Randonnée] RAA 1200 km
Från någon gång runt midnatt:

CV2 Gubbarna i Hendaye sa det skulle finnas riktig mat här men så var det inte. #besviken #hungerkravaller

Och från sjusnåret:

4 h sömn i CV2 men nu är vi rullande igen. 2 croissanter, 2 pain au chocolat och en liten tonfiskpaj blev min frukost.

Låter lite magert som frukost inför en hel dags cykling, men som kontinental frukost betraktad är det väl ett rejält skrovmål.

Till mål från CV2 ska det enligt nötterna vara (givet att CV2 = Bayonne) 375 km.

[Randonnée] RAA 1200 km
JLarsson skrev:
-------------------------------------------------------
> 64 verkar ha hängt av 72 nu i v f.

Ah, ny uppdatering klockan 7 (jag börjar tappa uthålligheten i F5-fingret tydligen). Låt se vad som hänt där (förutom att tätduon nu är en tätsoloist).

Två till har brutit så det saldot är nu uppe på 33.

7 stycken har nått CV3 (Andernos, 1022 km). Ordningen 64, 72, 105, 57+104+108 (samma tid på dom tre) och 172.

Ytterligare 17 st har nått CV10.

[Randonnée] RAA 1200 km
Tror herr Sandborgh är lite småless just nu:

Mille Miglia var det kall risotto som gällde. Här är det soppa och sockerkaka! Morr..

[Randonnée] RAA 1200 km
Det närmar sig ...

C11 982 km. Varm och soligt blandat med iskalla regnskurar. Nu mat på restaurang med kypare. Det kommer att ta tid...

[Randonnée] RAA 1200 km
GoranS skrev:
-------------------------------------------------------
> Tror herr Sandborgh är lite småless just nu:
>
> Mille Miglia var det kall risotto som gällde.
> Här är det soppa och sockerkaka! Morr..

Chattade kort med herr Sandborgh i morse. Han verkade lite trött, ja. Rapporterade om att han bytte punka medan Niklas power nappade och att deras förbetalda rum förmodligen skulle stå tomt inatt. De kämpar på

Tillbaka
Topp