Randonnörder i Stockholm

Velocio

Ny medlem
Randonnörder i Stockholm
På lördag den 8 april är det randonneurpremiär. 200 km från Täby till Uppsala tur och retur. Det skall snöa och regna hela veckan och så även på lördag. Inga flaggvakter, saft eller bullar.
Happy-hangers-on ligger säkrast kvar i soffan.
When the going gets tough... Bigmollo och JLarsson skall köra.
www.fredrikshof.se/docs/rand/fifrand.htm

Randonnörder i Stockholm
Japp, det kommer bli en utmaning. Har stressmeckat ihop räsern med nya Ultegragruppen, premiärturen blir förhoppningsvis på Tisdag, men i värsta fall på lördag.

Randonnörder i Stockholm
Hade det inte varit för den låga planerade snittfarten så lät det där ju faktiskt jättetufft, faktiskt. :-)

/Leo

Randonnörder i Stockholm
Jag och bettan anmäler oss härmed. Kan vi ligga sist på rullen?

_DSC1460.jpg

Randonnörder i Stockholm
Det kommer kännas konstigt utan tjejerna på Tant Brun, men jag tror att det går ändå. Stänkan är monterad och jag lovar att hålla igen i backarna.
/Johan

Randonnörder i Stockholm
Randonneurreglerna är liberalare än audax. Ingen stänka krävs. Man får kör hur hårt man vill, men minimitiden är 6h40m. Vi får se om nån kommer i närheten av den.

Randonnörder i Stockholm
Vet du, det skulle inte vara så dumt om du meddelade startplats och tid. Alternativt kan du ju göra en länk till en sida där informationen finns.

Edit: Jag gjorde länken lite tydligare eftersom mytomspunnen och Larsson tydligen drack fulsprit igår och har problem med synen.

Senast redigerad av en moderator:
Randonnörder i Stockholm
Markus F skrev:
-------------------------------------------------------
> Tack Jonas, men om du läser mitt inlägg en gång
> till så ser du att det är lite text där med
> avvikande färg ;-).

Om Maskros skulle läsa första inlägget kanske han skulle se att där faktiskt fanns en länk om än den inte var klickbar.
ctrl + c och sedan ctrl + v är ett hett tips i sådana situationer...

Randonnörder i Stockholm
Ctrl-Insert och Shift-Insert funkar också ;o

Skämt åsido, det kommer bli jobbigt före, dvs inget för flikkorna i LXC mao....

Edit: stava flicka rätt.

Senast redigerad av en moderator:
Randonnörder i Stockholm
Maskros läste första inlägget, kopierade URLen och öppnade sidan. Sen tog den snälla maskrosen och skrev ett inlägg och klistrade in URL: en och gjorde en länk som han kallade för "länk" i sitt inlägg.

Allt för att hjälpa randonnördvännerna att tala om vad dom tänkte göra.
Om den mytomspunne hade varit lite uppmärksam så hade han sett det i maskrosens inlägg.

Om Maskros bara hade varit intresserad av att få reda på informationen men varit för korkad för att kopiera en URL så hade Maskros nog bara lyft telefonluren och ringt till Mollo eller Larsson ;-)

Randonnörder i Stockholm
Jag får inte ställa upp för då blir jag av med min licens. Min sponsor vill heller inte att jag exponerar mig på den typen av lopp i dagsläget, men vi jobbar på det avtalstekniska. Kanske senare under säsongen.

Randonnörder i Stockholm
Ni som ska hänga med på denna underbara trip måste anmäla er till <bengt.sandborgh@randonneurs.se> minst två dagar innan start.
/J

Randonnörder i Stockholm
bigmollo skrev:
> måste
> anmäla er till minst två dagar innan start.
Ja, det är viktigt att det organiseras rätt.

Randonnörder i Stockholm
Markus F skrev:
> bigmollo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > måste
> > anmäla er till minst två dagar innan start.
> Ja, det är viktigt att det organiseras rätt.

Det är ett brevet. Alltså ett av kvalen inför Paris-Brest-Paris i sommar. Därför är det lite extra ordning och reda.
/J

Randonnörder i Stockholm
Fast nu är du ett år för tidigt ute Johan :o

Sanningen är nog att det ska förberedas personliga start/stämpelkort, därav föranmälan.

Randonnörder i Stockholm
Räsern ihopsatt med nya Ultegragruppen samt provcyklad knappt 50 km fram och tillbaka till Bigmollo. Den får det bli på lördag - den trampar i princip av sig själv :o

Randonnörder i Stockholm
LXC var ute och testade lördagens fixie freeride hojjar igår, både drottningatan, plattan och gamla stan. 42x16 blir det.

Randonnörder i Stockholm
Ska LXC envisas med fixie på lördag? Jag tror att de kommer anordna en 3 kilometersrunda för barnen, där kan ju =David köra. :O

Randonnörder i Stockholm
bigmollo skrev:
> Grumilumi!! Det blir ett snitt på 30 på lördag.
> Satan vad det ska gå!

Ett snitt på 30 år bland deltagarna??? Jag tror du skojar med oss, jag tippar på et snitt på 41 år om inte LXC följer med, då blir det npg ett snitt på 36 år. =D

Randonnörder i Stockholm
bigmollo skrev:
> Ska inte du med Justus? Det behövs en snabb
> doktorand i vår klunga. Ditt skägg kommer att
> smälta in fint bland gubbarna. :)

hehe, om det inte hade varit keps cup hade jag varit där och dragit ner snittåldern! =D

Randonnörder i Stockholm
sog skrev:
> jag ska åka tiodelat, men säg inget till lövsta
> vinfylleförening...

Vad är det jag skådar?

Tillbaka
Topp