Om man har ett diplomatiskt sinne, tänker snällt och tolkar fritt mellan raderna så tycker jag mig se en motvilja mot förändring, en rädsla och en osäkerhet vad gäller förmågan att bromsa. Varför inte bemöta det istället för att vara sarkastiska?
Viss det är enkelt och roligt att vara sarkastisk, men vart leder det?
Nedan är ett seriöst försök.
Mandus skrev:
-------------------------------------------------------
> Tjena Tomtar !
>
> Man blir inte randonörd för att man har cyklat 20
> mil , men det är en bra början...
När blir man randonnörd? Vad finns det för kriterier?
> Jag skiter fullständigt i vilka cyklar Ni cyklar
> på. Det jag bryr mig om är hur Ni påverkar
> säkerheten för oss andra. ( Detta är inget stort
> problem eftersom Ni cyklar så satans långsamt att
> enda gången man ser Er är ju i starten.)
Cyklarna spelar väl inte så stor roll? Om jag missförstår dig rätt så menar du att du tycker att fixie cyklister inte kan bromsa tillräckligt snabbt och det därför blir en osäkerhetsfaktor vid klungkörning. Stämmer det?
Om det inte är ett problem, varför tar du upp det då?
> Många av Er som argumenterar för fixies vill
> antagligen bara vara annorlunda och är inte
> motagliga för sakliga argument. Ni saknar
> uppenbarligen erfarenhet , men utalar er gärna mot
> bättre vetande.
Vad är de sakliga argumenten? De du anförde ovan? Vad är det som dom saknar erfarenhet av? Cykling, randonnörder eller fixies?
Häv inte bara ur dig massa saker, skall du anklaga folk för att inte veta bättre får du väl förklara och utbilda.
> Varför inte hänga på en frambroms (den behöver
> sällan användas)? kör en hel serie med 20,30,40,
> 60 milare. Ni kan även hänga på till PBP nästa
> år.
Det var väl det dom ville göra, dvs cykla en hel serie.
Fast skall jag vara ärlig så förstår jag inte varför det skulle vara så farligt att hänga dit en frambroms. Men å andra sidan, vad säger gällande lagstiftning och gällande tävlingsreglemente?
> Skaffa lite erfarenhet och en ödmjukare attityd
> !!!
Var det inte just det dom försökte med, dvs skaffa sig erfarenhet? Jag har cyklat och umgåtts med åtminstone en av fixiecyklisterna och ödmjukare människa är troligen svår att hitta.
Du däremot Mandus verkar inte vara särskilt ödmjuk om man skall döma av vad du postat här. Eftersom du kräver att andra skall vara mer ödmjuka så blir jag förvånad att din inlägg är så bittert, så aggressivt och så nedlåtande, och att du inte förslår möjliga lösningar utan bara rackar ner på dom.
/Mattias