Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bra kämpat!3 dagar 250 km med hybrid och dubbdäck. Det börjar kännas i benen men DSG (det ska gå). Planen framöver är 2 - 3 pass om dagen speciellt om det kommer regn som prognosen säger. Kanske behöver jag sällskap på nyårsafton.
Hur förvarar du gröten så att den inte fryser?
Regn och måste varit storm idag men fick gjort mina sista 145km så klar för i år :)
24/12 150km, 25/12 160km, 26/12 45km, idag 145km. Lite noja för blank is första tre passen och noja för att blåsa ner i ett dike idag men ändå nästan för bra väder om man vågar säga så ? 20km in idag på passet kom det regn och första känningen av motvinden, kunde inte annat än att känna idag var det lite utmaning så blev pepp och nästan lite glad ?
Grattis, bra jobbat!Regn och måste varit storm idag men fick gjort mina sista 145km så klar för i år :)
24/12 150km, 25/12 160km, 26/12 45km, idag 145km. Lite noja för blank is första tre passen och noja för att blåsa ner i ett dike idag men ändå nästan för bra väder om man vågar säga så ? 20km in idag på passet kom det regn och första känningen av motvinden, kunde inte annat än att känna idag var det lite utmaning så blev pepp och nästan lite glad ?
Cykelwebbenpodden?Har ni andra några tips på saker att fylla lurarna med när man gnetar på? Har lyssnat klart på alla tyngre träningssnack, tyngre distans, prestera mera podden mfl.
Kör just nu Sitzfleisch, Christoph Strassers podcast för att hålla tyskan i liv :)
Där har jag rätt många avsnitt kvar som tur men lite mer varierad kost vore inte fel de kommande dagarna :)
Musiktips på långa dj mixar med gött ös i så man kan zona ut uppskattas också.
Cykelwebbenpodden?
Jag brukar lyssna på tex P3 dokumentär.Har ni andra några tips på saker att fylla lurarna med när man gnetar på? Har lyssnat klart på alla tyngre träningssnack, tyngre distans, prestera mera podden mfl.
Kör just nu Sitzfleisch, Christoph Strassers podcast för att hålla tyskan i liv :)
Där har jag rätt många avsnitt kvar som tur men lite mer varierad kost vore inte fel de kommande dagarna :)
Rutiner är alltid braÄr hemma i Sthlm nu och körde 105k utan dubbdäck idag = lycka! Förövrigt gillar jag mina mellandagsrutiner: Gå upp i ottan, cykla i misärväder, käka som fan, dricka öl....repetera. 383/500 nu.
Denna kanske ?Har ni andra några tips på saker att fylla lurarna med när man gnetar på? Har lyssnat klart på alla tyngre träningssnack, tyngre distans, prestera mera podden mfl.
Dag 5, körde Zwift idag också. Lyckades betydligt bättre med att hålla nere tempot än tidigare. Det börjar slita lite på kroppen dock att köra hårt flera dar i veckan när man är otränad. Frun blev rejält sliten efter/under dagens pass och jag känner mig inte heller direkt jättepigg. Vi har nu kört 60 % av utmaningen. Det var rejält tuffare än vad jag trodde att anta utmaningen. Man vinner mycket tid med Zwift gentemot utomhus men det sliter mycket på kroppen om man inte kan hålla nere på tempot. Misstänker det är ovana att köra längre sträckor på zwift som gör att man går bort sig. Det är rätt kul även om det är jobbigt. Då det kan vara svårt att cykla långt på nyårsafton gör att vi siktar på att köra lite längre de närmaste dagarna. Med tanke på väderprognoserna så kör vi nog ute och lite längre på onsdag och kör nog Zwift imorgon också.
Härlig bild NLC, lite bättre än utsikten i min källare.
Låter toppen! Känner att jag och frun behöver all hjälp som finns att få för morgondagen. Var väljer jag sådan? Är det när jag väljer rutt eller säljs de i garaget?Testa kör med en Pacepartner som håller önskat tempo, då brukar det gå bra att hålla igen och samtidigt få ett rejält rullsnitt?
Hälsade på udden i Smygehuk, tryggt distanserat i den uppfriskande sydostvinden. En liten snutt kvar till 500 jämnt nu.
Visa bilaga 461456
Inte idag inte, det är ju trots allt så långt söderut man kan komma (i Sverige) ? Härligt med gummi som inte beter sig som hockeypuckarInga dubbdäck?!
Inte idag inte, det är ju trots allt så långt söderut man kan komma (i Sverige) ? Härligt med gummi som inte beter sig som hockeypuckar
Låter toppen! Känner att jag och frun behöver all hjälp som finns att få för morgondagen. Var väljer jag sådan? Är det när jag väljer rutt eller säljs de i garaget?
Grattis! Fin bild med härligt gröna ängar och fint slingrande vägar (ser ut som som strax söder om Nynäs slott men antar att det är många ställen som ser likande ut).Jag hade också hoppats på någon dag med uppehåll framåt nyårsafton, men när det inte verkade bli så körde jag sista biten idag istället. En stund med regn i början, men det avtog och inte så farligt blåsigt. Helt ok runda bortsett från en punktering. En elak liten glasbit, tog ett bra tag innan jag hittade hålet i slangen så jag sen kunde lista ut var glasbiten satt. Skönt att få ordning på det och slippa avsluta med riktig misär och hämtning.
Nu ska kroppen få vila ett par dagar.
Jag blev också klar idag? Kämpa ni som sparar finalen till imorgon! Bjuder på en bild från dag 3 i Gagnef/Djura Fantastiskt fina vägar och små byar aka Bullerbyn överallt.
Vi ses i tråden nästa år!
Visa bilaga 461757