Rapportkocken?

Hasse#7

Aktiv medlem
Rapportkocken?
Är lite nyfiken på om kocken som rapporterar cykelpendling mellan Nacka och Hötorget till Radio Stockholm hänger här? Ibland tycker jag att de trillar igenom lite happyjargong i rapporterna. Om inte annat kan jag tipsa andra pendlare om att det är en bra och hyfsat morgontidig rapport av vad som väntar vid dagens stadspendling.

Rapportkocken?
Jupp!! Jag är skyldig till den morgontidiga "Cykelrapporten". Sticker hemifrån 04:30 så jag tänkte att det kunde vara en fingervisning om allmänläget på banor och väg....började skriva en sorts dagbok i strava och sedan spillde det över till P4 då jag SMS:ade in lite åsikter då och då. Rapporterar varje Vardagsmorgon, men ibland är det fotanglar, eller ett starkt Tema i sändningen så då kommer jag inte med...
Kul att få feedback från andra cyklister!! ;-D
/C

Rapportkocken?
cwh1973 sa:
Tack, tack! Goa Herr´n!! De undrar ju på P4 hur länge jag orkar rapportera så det tar jag som en utmaning ;-D
/C

Jag ser som att utmaningen för dig blir att vara relevant/intressant när allting går lätt och solen skiner. Går säkert med lite annat fokus. Vore kul om Federico hade dagens bild också på P4:s hemsida. I den bästa av världar....

Rapportkocken?
Pusha Federico lite så kanske han också bidrar till Cykelfokus i P4. Jag MMS:ar ibland så det funkar!! Han har kalasbilder!!

Nummer:72250, börja meddelandet med "P4sto" och mellanslag följt av meddelandet/bilder

/C

Rapportkocken?
cwh1973 sa:
Pusha Federico lite så kanske han också bidrar till Cykelfokus i P4. Jag MMS:ar ibland så det funkar!! Han har kalasbilder!!

Nummer:72250, börja meddelandet med "P4sto" och mellanslag följt av meddelandet/bilder

/C

Drog ett PM till federico med länken hit.

Rapportkocken?
Hasse#7 sa:
Tjusig version av Viktor Rydbergs "Tomten".
Tack å bock! lite skapar vånda men jag fick ihop det...Deijan tog en extra strof i början från min cykelrapport men det funkade det med.
Imponerad att han fick till rytmen ;-D Han har lite problem med B-toningar ibland. Kul att det lyssnas och hörs ;-D
/C

Rapportkocken?
cwh1973 sa:
Hasse#7 sa:
Tack å bock! lite skapar vånda men jag fick ihop det...Deijan tog en extra strof i början från min cykelrapport men det funkade det med.
Imponerad att han fick till rytmen ;-D Han har lite problem med B-toningar ibland. Kul att det lyssnas och hörs ;-D
/C
Finns det ngn länk för oss som har missat detta i radion? Jag hittar inte ngn hos https://sverigesradio.se/stockholm

/Håkan

Rapportkocken?
cwh1973 sa:
Hasse#7 sa:
/C

Den var bra. Kul att det ges lite utrymme i media till cykelpendelproffs!

God helg och tack för insatsen!

Rapportkocken?
HåkanC sa:
cwh1973 sa:
Hasse#7 sa:
/C
Finns det ngn länk för oss som har missat detta i radion? Jag hittar inte ngn hos https://sverigesradio.se/stockholm

/Håkan

Brukar vara på radio Sthlm mellan 6 och 7. Vet inte om det går att höra i efterhand.

Tillbaka
Topp