Rätt storlek på Trek 6300

olpe01

Medlem
Hej!

Jag har fått napp på en Trek 6300 i storlek 17,5.

Det är svårt att hitta storleksguider vilket är förståeligt då jag antar att det varierar trots kroppslängd. Jag är 179 cm lång, kan storlek 17,5 passa eller är det i minsta laget?

/Ola

Skulle säga att den blir perfekt till dig.

Om man kollar på det måttet som verkligen räknas, effektivt överrrör, så är det 588 mm på 17.5" storleken.

Jag är 183 cm lång och kör en ram med 600 mm överrör och tycker det känns bra. Hade jag fått välja och säga att min cykel antingen var för stor eller liten hade jag sagt åt det stora hållet, så för liten lär inte treken bli till dig i alla fall! =)

Lycka till!

Spontant så sticker jag ut näsan och säger att den storleken pssar utmärkt.

Jag är 1,78 cm och när jag kollade in Trek för några veckor sedan var det 17,5 som var perfekt. 19 kändes alldeles för stor.

Förnyar tråden lite med samma fråga typ. Och har hittat en trek 6300 6serie i storlek 17,5 och jag är 183cm är detta rätt storlek för mig?

Warqazm skrev:
-------------------------------------------------------
> Förnyar tråden lite med samma fråga typ. Och
> har hittat en trek 6300 6serie i storlek 17,5 och
> jag är 183cm är detta rätt storlek för mig?

Du borde gå på 19" om du inte gillar väldigt korta cyklar. 6000-serien har såpass snäll geometri.

Rock skrev:
> Warqazm skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Förnyar tråden lite med samma fråga typ. Och
> > har hittat en trek 6300 6serie i storlek 17,5
> och
> > jag är 183cm är detta rätt storlek för mig?
>
> Du borde gå på 19" om du inte gillar väldigt
> korta cyklar. 6000-serien har såpass snäll
> geometri.

Jag är nybörjare inom Mtb och den cykeln jag hittat är begagnad så ska jag leta vidare? Har kollat på en scott aspect 60 och en Merida Matts 40 båda är årsmodel 2012 ska man gå på en av dem istället då. Har ju inga stora krav på cykeln så den ska bara vara kvalité för mindre pengar som funkar att pendla 14km dagen med till jobb (7km enkel sträcka) ochklara tuffare tag i skogen.

Warqazm skrev:
> Förnyar tråden lite med samma fråga typ. Och
> har hittat en trek 6300 6serie i storlek 17,5 och
> jag är 183cm är detta rätt storlek för mig?

Jag är 184cm och kan säga att en Trek i 20" kändes helt otroligt enorm för mig när jag provcyklade i butiken. Har även cyklat lite på en 6300 som jag tror är storlek 17,5 som har känts ganska lagom. (Är nästa storlek 19" är det garanterat 17,5.)

Tillbaka
Topp