REA mtb

jonte987

Aktiv medlem
REA mtb
Bikester tuffare vidare.
Tex en honzo för 11k kanske kan vara av intresse?

REA mtb
Bikester tuffare vidare.

Tycker du Honzon är likvärdig Stoic 2? Tänkte om man skulle kapa leveranstiden och få en dropper på direkt.

REA mtb
Bikester tuffare vidare.

Är du på trendspaning? Är det början på en vändning nu?

Har inte så mkt koll på denna rean men tidigare har jag bara sett udda-storlekar o även lite udda modeller. Finns det alltså normala storlekar att få tag på numera till rea-pris?

REA mtb

Har inte så mkt koll på denna rean men tidigare har jag bara sett udda-storlekar o även lite udda modeller. Finns det alltså normala storlekar att få tag på numera till rea-pris?
Det fanns alla storlekar på i alla fall san Quentin men den är ju 27.5 och möjligen osäljbar.

Honzo fanns bara upp till medium?
Även bike24 har rea nu men storlek har jag inte kollat

Senast ändrad:
REA mtb
Svårsålda cyklar reas ut, lagrena är välpåfyllda efter ifjol.
Nu säljs det färre när folk ej har råd, tar sig råd eller tycker att nypriserna är helt sjuka. Nu ska folk ha råd med ränta också.

Hittade inget för xc tex!? Men man får ju ge 62900 för en basepic hos lbs nu… ?

REA mtb
Svårsålda cyklar reas ut, lagrena är välpåfyllda efter ifjol.
Nu säljs det färre när folk ej har råd, tar sig råd eller tycker att nypriserna är helt sjuka. Nu ska folk ha råd med ränta också.

Hittade inget för xc tex!? Men man får ju ge 62900 för en basepic hos lbs nu… ?
Hei hei finns. Nåt annat har jag inte sett. 200 olika cube-varianter med geo från 2002.
Fast deras "riktiga xc" hardtail har ny geo för i år. Den kanske är ok-ish

REA mtb

Länna rear ut Fuel EX 8 XT i nästan alla storlekar. Samtidigt är den dyrare på rea än vad den kostade när jag köpte den 2020 och det är ju samma cykel i princip, så priserna har nog gått upp lite för mycket. Samtidigt, som tidigare konstaterats, att lagrena fyllts på när nu folk kanske håller lite hårdare i plånboken.

REA mtb
Det fanns alla storlekar på i alla fall san Quentin men den är ju 27.5 och möjligen osäljbar.

Honzo fanns bara upp till medium?
Även bike24 har rea nu men storlek har jag inte kollat
Fanns en annan version av Honzo i alla storlekar. 1000kr dyrare.

lite osäker vad det är för skillnad på Honzo SE och Honzo. Finns ingen info på Konas hemsida om SE.

REA mtb
Fanns en annan version av Honzo i alla storlekar. 1000kr dyrare.

lite osäker vad det är för skillnad på Honzo SE och Honzo. Finns ingen info på Konas hemsida om SE.
Ja, det var ju en mycket bra fråga.
Första tanken är att se är nån billighetsversion men jag kan inte hitta problemet. Utom vikten som skiljer mycket. Samt 51 versus 50 på lägsta växel.
Nästan så man undrar om det inte är feltryck på en av dem.

REA mtb
En observeration från Trysil i veckan var att det var ganska tomt på folk. En människa i repan på Radisson sa att det inte alls var lika många det här året. Folk var utomlands i år tydligen.

REA mtb
Tidigare hade Honzo SE lite annorlunda komponenter. Nu verkar den bara har en annan färg, om komponentlistan stämmer (10-50 kassett måste troligtvis vara 11-51).
Verkar stämma med vad jag hittat. Bara färger som skiljer.

Kona måste sparka marknadsavdelning.

Honzo ESD (unik ram)
Honzo ST (unik ram)
Honzo DL (unik ram)
Honzo SE (samma som vanliga Honzo)

Inte det minsta förvirrande….

REA mtb
Verkar stämma med vad jag hittat. Bara färger som skiljer.

Kona måste sparka marknadsavdelning.

Honzo ESD (unik ram)
Honzo ST (unik ram)
Honzo DL (unik ram)
Honzo SE (samma som vanliga Honzo)

Inte det minsta förvirrande….

Och glöm inte Big Honzo och Big Honzo DL som har samma ram som liknar vanlig Honzo jättemycket, men har 10 mm längre(!) kedjestag även om den har 27,5" hjul.

Tillbaka
Topp