REA!

REA!
Rean startar ju oftast innan säsongen är över. Nu ska butikerna in med vår och sommargrejor. Det finns säkert klädbutiker som börjar skylta med shorts och badkläder snart....

REA!
Lite rea finns i Sickla på TEAM SPORTIA som faktiskt har ganska mkt cyklar och KLÄDER.
Jag köpte en jätte gul vindstopper väst igår 199:- (ord. pris 599) och det fanns jackor och annat med.
rea på cyklar med!!!!
/Eszter

REA!
Cykel-Expo bakom ÖB på Enköpingsvägen (där Skogling hittade DiamondBack ramarna åt oss) har massviss med billiga grejer:

Vinterkläder (ny och beg.)

Lake cykelskor för 40% av originalpriset (även lvg-skor med kolfiber sulor, några par vinterskor också)

Stora svarta Timbuk2 budväskor som är inte alls lika fina som PacDesigns some kommer, men kostar bara 200:-

Lila-anodiserade komponenter for that 80's look.

Inte på nätet, lite svårt att hitta och de har väldigt lite som är från 2000-talet, men om du behöver nya reservdelar till en lite äldre cykel, de har mycket.

REA!
Tur att jag hade inte planerat att reklamera min 550:- ram. :)

Det är inget vanlig butik, det är säkert. Köper upp lager från handlare som har gått i konkurs. Lite kusligt att vandra bland 40 års samling av alla cykelsaker som ingen har lyckats sälja.

Sakerna som jag nämnde var de enda intressanta och prisvärda som jag hittade. Priserna på gamla Mavic kanttråds- och tubfälger var skrattretande högt.

Tänk på det som en loppis istället för en riktig butik. Jag försökte inte att pruta, men känslan var mycket som en gatumarknaden.

REA!
Jag frågade om pris på gamla RSX STI-reglage för 8-delat. Alltså Sora-nivå fast för mer än fem år sen. 2000 spänn. Sanslöst. Men de har en del roliga grejer.

Loppistanken är intressant. Jag har prutat när jag handlat där.

REA!
De skulle ha 120 kr/meter för vanligt noname bromshölje när jag var där en gång, varpå jag utbrast "Då kan du få behålla dem Gubbtjyv!".
Men samtidigt kan man hitta riktiga fynd om man är påläst. Oftast är det dock ockerpriser som gäller.

REA!
Jag köpte fem meter gula bromshöljen för 20 spänn där. Jag hade haft ett elände med att hitta gula höljen tills jag snubblade över dem där. Sen säljer de cantileverbromsvajerhängare i form av peacemärken för nio kronor styck. Som sagt, en del grejer är fynd.

REA!
Team Sportia har faktiskt ganska bra priser, köpte en likadan gul Craftväst för några veckor sedan, och ett underställ idag.
Sen vet jag inte om dom tar ut överpriser i vanliga fall, men det e stora %-iga skillnader på priset nu hur som helst.

REA!
Ett tips: Köp kläder på vanliga sportsaffärer istället för cykelhandlare. Ett vindställ hos en cykelhandlare kan gå loss på 3-4000kr av något känt cykelklädsmärke, på en sportaffär runt 1000kr och uppåt.

REA!
skumroffe Skrev:
-------------------------------------------------------
> Ett tips: Köp kläder på vanliga sportsaffärer
> istället för cykelhandlare. Ett vindställ hos en
> cykelhandlare kan gå loss på 3-4000kr av något
> känt cykelklädsmärke, på en sportaffär runt 1000kr
> och uppåt.
>

Det är inte samma grejjer. Jag jobbade på team sportia förut och har koll på både löp och cykelkläder. Visst ar jogging prylarna billiagare i de flesta fall MEN de är vidare, har kortare ärmar och ryggar, funkar inte för dem med lite racigare stuck i sin träning utan mer för touring cyklisten

REA!
Rock Skrev:
> skumroffe Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ett tips: Köp kläder på vanliga
> sportsaffärer
> > istället för cykelhandlare. Ett vindställ hos
> en
> > cykelhandlare kan gå loss på 3-4000kr av
> något
> > känt cykelklädsmärke, på en sportaffär runt
> 1000kr
> > och uppåt.
> >
>
> Det är inte samma grejjer. Jag jobbade på team
> sportia förut och har koll på både löp och
> cykelkläder. Visst ar jogging prylarna billiagare
> i de flesta fall MEN de är vidare, har kortare
> ärmar och ryggar, funkar inte för dem med lite
> racigare stuck i sin träning utan mer för touring
> cyklisten
>
>
>
> ____________
>

Kör XC med vindställ och underställ från Craft. Funkar utmärkt och jag cyklar sommar som vinter.

REA!
Det känns som den här tråden blev kidnappad. Jag ska kolla cykel-expo, men är inte intresserad ang. dess status som loppmarknad eller nostalgitripp.

Kollad team Sportia i Jakobsberg i dag, rea på mycket, bl.a. underställ och vindoveraller, men inget cykelspecifikt.

// Jocke

REA!
Visste inte om att underställ kunde vara cykelspecifika... Eller så menade du det bara i förbigående :o)
Jag köpte ett idag som iaf enligt reklamen skulle släppa igenom all fukt för 150:-. Får väl se i morgon om man e lurad...

REA!
spindelbenen Skrev:
> Jag köpte ett idag som iaf enligt reklamen skulle
> släppa igenom all fukt för 150:-. Får väl se i
> morgon om man e lurad...

Jag chansar att du är grundlurad!

Enligt min snabba googling kostar en kubikmeter vatten 16,75 inklusive avloppstaxan. Så för 150,- får man nästan nio kubikmeter vatten. Det är en hel del det! Släpper verkligen understället igenom sådana kopiösa mängder? Eller avser ordet "fukt" någon dyrare vätska?

/drygskåpet

REA!
Såg att det skall vara racerkväll på inter sport i Hallstahammar den 1:a februari.
Bra priser på Newline kläder t.ex cykelbyxa lång med hängslen(vattentät) 400:- ord 800:-
Övriga cykelkläder 15%.
Robert Vacchi, och Tommy Prim skall vara där.

REA!
Varför så hatiska? Erkännes att männen som kör CykelExpo inte har någon koll på prissättning, men som trevlig gång-nerför-minnenas-allè så är stället oslagbart. Dessutom så är de positivt inställda för lite prishaggel.

REA!
Henke T Skrev:
> Såg att det skall vara racerkväll på inter sport i
> Hallstahammar den 1:a februari.
> Bra priser på Newline kläder t.ex cykelbyxa lång
> med hängslen(vattentät) 400:- ord 800:-
> Övriga cykelkläder 15%.
> Robert Vacchi, och Tommy Prim skall vara där.
>

Jepp, jag ska till Hallstahammar, har lagt undan en MET hjälm till bra pris. Kläder och annat kommer också att vara nedsatt. De kommer även att ha utlottningar på olika cykelsaker, nån MET hjälm och nån pulsklocka är vad jag kommer ihåg. Så på tidag mellan 16.00 - 20.00 på Intersport i Hallsta centrum, kanske ses vi där :) Jag har fått lön och ska spendera lite :P

REA!
Sportson på Outlet i Barkarbt har utförsäljning p.g.a. ägarbyte. 30-50% på delar av sortimentet. Mest kläder, men nedsatt pris på några cyklar. Rean slutar i morgon 27 feb.

// Jocke

Tillbaka
Topp