Rebound är lös på fox 32 gaffeln

Jyo697

Medlem
Köpte en beg BMC fourstroke 01 three , och upptäckte efter hemkomst att rebound vredet (hela pinnen) är lös och glappar. Klickandet fungerar och jag tror den fungerar , men vad kan jag göra eller är det bara att köra på....

Tacksam för svar innan jag ger mig ut i skogen.

har du tagit loss själva "knoppen" ?
1688327525942.png

lossa på den lilla insexsen för att montera av den

Tyvärr , finns ingen skruv , se bilder
Lång röd "skruv"

Bilagor

• 20230702_215709.jpg
    20230702_215709.jpg
    419.9 KB · Besök: 44
  • 20230702_220001.jpg
    20230702_220001.jpg
    841 KB · Besök: 45
Den sitter fast med en liten snapring så prova att trycka in den bara. Går att dra bort den för hand så kanske behöver en liten rengöring också och klicka tillbaka den.

Tackar.
Törs man verkligen dra bort den.
Litar på din kunskap men jag
har grym respekt för dämpare , så dyrt om man gör bort sig...

Skulle vara intressant med en sprängskiss.

Är detta något vanligt problem ?

Hej igen.
Drog fast 2 mm skruven , men då fastnade hela den röda ratten , även om men lossar skruven igen. Rebonden är fast i max läge medurs.

Törs jag ta i ?

Löste det sig?
Jag har typ samma problem, hörde att något skramlade sist jag var ute och såg att skruven satt löst, drog åt den lilla hex-skruven lite så att ratten slutade vara lös men nu kan jag inte skruva på ratten alls. Den sitter tvärfast! Spelar ingen roll om jag lossar hexskruven heller.

Någon som har något råd angående detta?

Löste det sig?
Jag har typ samma problem, hörde att något skramlade sist jag var ute och såg att skruven satt löst, drog åt den lilla hex-skruven lite så att ratten slutade vara lös men nu kan jag inte skruva på ratten alls. Den sitter tvärfast! Spelar ingen roll om jag lossar hexskruven heller.

Någon som har något råd angående detta?
Jag servade en 32 gaffel förra året som satt fast, provade lite med en tång men ville inte bryta av någonting så slutade med att jag plockade isär allt ( stor service) sen gick den som en dröm igen ?

Jag servade en 32 gaffel förra året som satt fast, provade lite med en tång men ville inte bryta av någonting så slutade med att jag plockade isär allt ( stor service) sen gick den som en dröm igen ?
Åh nej! Fasen vad surt, gjorde en fullservice för inte alls längesen. Plus att jag måste skicka iväg den för det finns ingen i närheten som kan fixa Fox. ?

Tillbaka
Topp