hetsallad
Medlem
Recension "Smarta Däck nordic" aka verkligt slanglösa däck
Letade efter oberoende recensioner av dessa däck, hade svårt att hitta så tänkte bidra med mina erfarenheter efter en veckas användning.
Ville ha däck där man slipper oroa sig för punka eftersom jag cyklar till jobbet, så valde att prova dessa.
www.smartadack.se
Nackdelar
1. Rullar sämre, känns en tydlig skillnad när man rullar i en nedförsbacke - oavsett underlag. Inte så det stör jättemycket.
2. Komforten minskar men är inte så illa, cyklar man på asfalt är det ingen skillnad. På grus/stenläggning märks det viss skillnad med inte så det stör.
3. Det tog mig ca 20min till jobbet tidigare nu tar det ungefär 25min.
4. Jobbigt att få på däcken. Hade rejäl träningsvärk dagen efter.
Fördelar
1. Slipper punka.
2. Behöver inte pumpas.
3. Om man ska leka djävulens advokat så kanske det är en "fördel" att man måste trampa på mer pga friktionen om man vill ha lite extra benmuskler...
Sen har jag inte en aning om hållbarheten på däcken, de känns väldigt robusta och ska hålla i flera år vad jag förstått. Har inte upplevt att däcken är mer halkiga eller så.
Kommer fortsätta cykla med dessa däck ett tag till, det som stör mest är att man inte har samma flyt tyvärr...
Hoppas recensionen hjälper nån.
Ville ha däck där man slipper oroa sig för punka eftersom jag cyklar till jobbet, så valde att prova dessa.
Cykeldäck - Smarta Däck Nordic AB
Vill du slippa punktering eller att pumpa dina cykeldäck för alltid? Prova i så fall våra solida cykeldäck. Finns dessutom i mängder av olika färger.
www.smartadack.se
Nackdelar
1. Rullar sämre, känns en tydlig skillnad när man rullar i en nedförsbacke - oavsett underlag. Inte så det stör jättemycket.
2. Komforten minskar men är inte så illa, cyklar man på asfalt är det ingen skillnad. På grus/stenläggning märks det viss skillnad med inte så det stör.
3. Det tog mig ca 20min till jobbet tidigare nu tar det ungefär 25min.
4. Jobbigt att få på däcken. Hade rejäl träningsvärk dagen efter.
Fördelar
1. Slipper punka.
2. Behöver inte pumpas.
3. Om man ska leka djävulens advokat så kanske det är en "fördel" att man måste trampa på mer pga friktionen om man vill ha lite extra benmuskler...
Sen har jag inte en aning om hållbarheten på däcken, de känns väldigt robusta och ska hålla i flera år vad jag förstått. Har inte upplevt att däcken är mer halkiga eller så.
Kommer fortsätta cykla med dessa däck ett tag till, det som stör mest är att man inte har samma flyt tyvärr...
Hoppas recensionen hjälper nån.