I går fick jag hem en Sugoi Zap.
Jag får nog hålla med dom recensioner som finns på Wiggle, tveksam prestanda.
Den lyser inte upp så där som i reklamfilmen (jag blev jätteförvånad att reklamen inte stämmer) :-)
mera att det glöder lite svagt.
I vissa vinklar så får man full effekt, men minsta lilla man rör lampan åt sidan eller på annat sätt ändrar vinkel så blir den helt mörk igen.
En sak som slog mig var att när jag testade så hängde jag upp jackan på en galge och testade med en ficklampa på lite avstånd, då funkade det bäst när jag höll lampan högt och "lös ner" på jackan.
Det skulle kunna motsvara att jag sitter framåtlutad över cykeln och en bil lyser rakt framifrån?
Jag tvekar om jag ska skicka tillbaka eller testa. Hade den kostat typ 5-600 så kunde jag nog testa, men 1000:- är mycket pengar för en produkt som inte levererar.
Jackan andas INTE, ingenting för träning, bara lugn pendling.
Jag svettas nästan ingenting när jag pendlar så den skulle nog funka för mig, men har man minsta antydan till att svettas så är det här inte rätt jacka.
Bra med lång flärp nere i bak, men ärmarna kunde nog varit lite längre, känns onödigt bylsig runt magen.
Jag ska avvakta nån dag och se om jag kan göra en riktigt test på hoj med mötande bil och se om den fungerar i trafik innan jag skickar tillbaka den.
En ficka fram hade varit bra, det finns en ficka bak men det är ingen dragkedja, bara ett litet kardborrelås som inte stänger helt.
Det är visserligen mesh inuti, men den känns ändå lite plastig.
Uppdatering:
Jag testade att cykla till och från jobbet en dag, den kändes alldeles för plastig och tät för att funka som pendeljacka, den funkade inte när det är så här kallt, jag blev både svettig och kall.
Lite bylsig som sagt runt magen, men lite trång över armarna nertill.
Reflexfunktionen var sisådär faktiskt, jag ställde mig framför en bil och den glöder lite grann så klart, men absolut inte som i reklamen.
Hade den kostat ett par hundra så kanske, men inte för tusen kronor.
Jag skickar tillbaka den idag.