"Regnbågsmönster" i display på Polar?

• Trådstartare Trådstartare kwb
  • Start datum Start datum
K

kwb

Guest
Sorry för att jag postar detta oreggad, har ett konto men det var så länge jag postade senast så jag har glömt mina uppgifter... ska bättra mig...

Hursomhelst! Köpte nyligen en Polar S625X och noterade ganska omgående att mönster i olika färger dyker upp på displayen under vissa ljusförhållanden. Har inte noterat det på min Polar RS200, Garmin Foretrex för att jämföra med några andra enheter. Lite googlande gav inte så mycket. Vad säger happy? Har någon annan upplevt detta? Mönstret kan vara rätt störande ibland!

MVH

/kwb (Kalle)

Säker att du inte fått en Rainbow edition? Utvecklad speciellt för boende i San Francisco och deltagare i pridefestivalen ;) Det är i alla fall bättre än Village People edition, allt man ser där är en läderklädd polis eller en indian...

Allvarligt så är det rätt vanligt på Polar. Håller dock med om att det är irriterande. Stark sol och lite svett på glasögonen gör dem minst sagt svårlästa

Så beter sig min S625X också ibland. Har inte listat ut vilka förhållanden som orsakar detta, har en vag misstanke att temperaturen kan vara inblandad.

Var i San Francisco i maj (jobbrelaterad konferens)... Ingen festival för min del dock. ;-) Ok, men då verkar det vara normalt och inget att oroa sig för.

Tackar, happy har som vanligt svaren!

/kwb

vänta tills i vinter :)
då kan man snacka om svårläst poolar-display.
regnbågen blir värre då, fast färgerna försvinner..
jag har en 725x

Visar sig även utan polariserade solglasögon. Kan se det nu om jag vinklar klockan mot skärmen. Har väl något med våglängder och betraktningsvinkel att göra...

Hittade denna
http://www.cyclingforums.com/t-23594-15-1.html

Men eftersom det "ska vara så här" så bryr i alla fall inte jag mig längre. Fast lite trist är det att Polar inte har bättre ordning på sina prylar.

/kwb

sök på puls.se om detta fenomen, och du får många träffar. En del där har tom reklamerat sina klockor, och fått dom utbytta. Finns även en post där med svar från Polar-sverige om varför detta uppkommer..

Själv har jag haft regnbågsmönster på samtliga mina polarklockor.

Tillbaka
Topp