Regnshorts?

Sudden19

Aktiv medlem
Regnshorts?
Tjenare!

Har lite funderationer på nå regnshorts?Finns några fina regnshorts som man kan ta med sig och dra över bibsen när regnet kommer?
Vore skönt att ha med på MTB turerna!

Väl mött,

Der Kaiser

Aktiv medlem
Regnshorts?
Det finns en sorts regnshorts som man kan spänna fast på ramen och som ändå håller borta blötan från både bak och sadelstolpe!
Sök på mudhugger.

On topic: Jag har ett par Vaude Moab GoreTex-klon-shorts och de håller tätt tätt samt blir en dryg knytnäve stor i sin förvaringspåse.
StampOfApproval™

Editerad för att inte bara vara dryg.

Senast ändrad:

minimalist

Aktiv medlem
Regnshorts?
Jag har Endura GV500 byxor för regnpendling och de har funkat bra. De är långa, men det verkar som att MT500 Waterproof Short är gjorda i samma tyg, kan vara värt att kika på.

Pastor Hannes

Aktiv medlem
Regnshorts?
Jag har Endura MT 500. Jag brukar ha dem om det är blött eller om jag tror det ska bli regn. Jag tycker de fungerar bra.

Jag tycker inte jag upplever dem som för täta som regnjackor eller långa regntäta byxor kan upplevas.

Jag tycker jag blir mest blöt om baken vid regn och MTB, rainlegs skulle inte funka för mig.

Pepperazzi

Aktiv medlem
Regnshorts?
Jag har ett par Dirtlej Shorts, som håller mot väta och gegga mycket bra. hade det inte varit för att sömmen i röven gick upp så hade dom fått toppbetyg. Vet inte om jag fick ett måndagsexemplar, men tycker mig ha läst fler som haft problem med sömmar.

Topp