Generella cykelmekfrågor och bekymmer - en samlingstråd a la Q&A

Pellsson

Aktiv medlem
Istället för att posta en helt ny tråd med ditt bekymmer, använd denna tråd för dina frågor om strul, mek, tankenötter osv.

Det borde rimligtvis finnas rätt många mekaniker, hobby som proffs, som kan hjälpa dig här på forat.

Tex, "funkar reglage x med bakväxel y" eller "Kan jag komma undan med en 27mm stolpe i ett 27.2 sadelrör" eller vilket verktyg behövs för z standard av vevlager.

Väl mött!

Min första fråga är hur jag kan få av en ISIS vev som ärgat fast, är det bara borr som gäller eller finns det något knep?

Hej
Kan jag använda p-boxar i från en Manitou Mattoc 34mm till en Öhlinrxf34mm passar det!

Hej
Kan jag använda p-boxar i från en Manitou Mattoc 34mm till en Öhlinrxf34mm passar det!
Tror tätningarna på Mattoc är såna där flangeless aka ingen kant som tätningarna på Öhlins har men nån mer bevandrad i världen av dämp får gärna rätta mig.

Min första fråga är hur jag kan få av en ISIS vev som ärgat fast, är det bara borr som gäller eller finns det något knep?
Har du försökt den vanliga kuren med att dränka i krypolja/5-56 ed och låta stå (ligga, alltså) ett bra tag?
Värme rekommenderas också om veven är i alu.

Tillbaka
Topp