Rehabilitering

hakan

Aktiv medlem
Rehabilitering
Hej!

Som inbiten åretruntutemtbcyklist trodde jag aldrig jag skulle komma på tanken att skaffa en trainer, men en nyopererad axel och cykelabstinens har fått mig på andra tankar... Är det någon har som tips och råd om vad som är värt att skaffa eller vad som bör undvikas?

/Håkan

Rehabilitering
Körde på trainer för några år sedan när jag hade stuckat foten:
- ett billigt slicks
- ställ trainern på en tidning för det stänker en del gummi
- en fläkt är ingen dum ide heller för det blir varmt som bara den
utan fartvinden.

Otur med axeln, hoppas den läker bra.

Senast redigerad av en moderator:
Rehabilitering
Vilken osis med axeln men välkommen i klubben för Happyiter med körförbud ;-)

Går själv och väntar på en nackoperation och innan den är klar så blir det inget annat än inomhuscykling för min del, det finns några trådar om trainers prova med sök funktionen så hittar du en del matnyttigt.

Finns både dyra och billiga och är det bara tillfälligt så bör du klara dig med en enklare typ Biltemas för ca 700kr, hade själv en gammal motionscykel stod i förrådet som jag plockat fram och den får duga åt mig. Det är dock klokt att ställa det hela på något mjukt som dämpar ljuden så inte grannarna störs om du inte bor i eget hus för då spelar ju det mindre roll, visst skvätt kan förekomma så ta ingen äkta persisk matta för massa pengar som underlag ;-)

Bosse

Rehabilitering
Tänk på att trainers låter ganska mycket. Vissa mindre än andra dock kommer inte ihåg nu vilken typ av broms som är tystast nu. En bra cykelhandlare borde kunna ge dig bra vägledning.

Tillbaka
Topp