Fjärdebrunn
Aktiv medlem
Rehabstrategi för inflammerad hälsena
Jag behöver hjälp att komma tillrätta med den hälseneinflammation som hindrar mig från att cykla som jag vill, dvs pendla, randoköra, skogsköra, pelotonrejsa mm
På Barkarbys 30-milare sprack det när jag körde med relativt nya skor, något felmonterade klossar och en sadel som möjligen satt väl högt. Jag har efter det dragits med en svullen och ömmande hälsena.
Besvären kommer ganska snabbt även när jag kör lugn pendling/distans. Jag kan gå utan större besvär. Tyvärr har jag inte hållit mig utan kört på på någotsånär nivå men med mer vila och tåhäv. Jag har även sänkt sadeln och flyttat bak klossarna. Det har inte funkat så nu har jag tokstoppat cyklingen
Min rehab kör jag som
- Vila, dvs ingen cykling mer än till stationen
- Excentriska tåhäv 10 st långsamma typ morgon och kväll
- Mollos Voltarenmarinad, när det värker mera
Ni som har råkat ut för samma sak. Hur har ni löst rehab och ANNAT?
På Barkarbys 30-milare sprack det när jag körde med relativt nya skor, något felmonterade klossar och en sadel som möjligen satt väl högt. Jag har efter det dragits med en svullen och ömmande hälsena.
Besvären kommer ganska snabbt även när jag kör lugn pendling/distans. Jag kan gå utan större besvär. Tyvärr har jag inte hållit mig utan kört på på någotsånär nivå men med mer vila och tåhäv. Jag har även sänkt sadeln och flyttat bak klossarna. Det har inte funkat så nu har jag tokstoppat cyklingen
Min rehab kör jag som
- Vila, dvs ingen cykling mer än till stationen
- Excentriska tåhäv 10 st långsamma typ morgon och kväll
- Mollos Voltarenmarinad, när det värker mera
Ni som har råkat ut för samma sak. Hur har ni löst rehab och ANNAT?