( REKLAM!) Fox i sverige

Dr.Spoke

Medlem
( REKLAM!) Fox i sverige
Jag har kommit tillbaks från schweiz - inte bra mat, bra cykling och trevligt folk på Fox.
Vi har beställt delar, och kan börja service av båda gafflar och bakdämpare snart! - more later!
Vi också kommer och sälja deras gafflar i hela sverige för 2006, vi vill helst att alla happyites kunna köpa från deras lbs, och ska jobba hårt med priser. Har ni förslag av vilken butiker borde sälja Fox?

( REKLAM!) Fox i sverige
Dr.Spoke bara du tar in Fox-kläder, världens snyggaste kläder... =D försök att pressa periserna lite på dom... då skulle jag bli väldans glad...

( REKLAM!) Fox i sverige
Fox Racing (kläder, skydd etc) är ett helt annat företag än Fox Racing Shox som gör dämpare. Det är antagligen därför de har helt olika loggor :-)

Glömde lägga till ett STORT grattis till Phil som har kämpat för det här lääääänge!

Senast redigerad av en moderator:
( REKLAM!) Fox i sverige
Finfint! Nu behöver jag inte sky Fox produkter som pesten längre :-) Bra för 90% (personlig uppskattning av hur stor andel av heldämpade cyklar som levereras med Foxdämpare) av de som äger en heldämpad cykel att kunna få garantiärenden fixade i sverige och slippa mina problem.

( REKLAM!) Fox i sverige
Dr.Spoke skrev:
-------------------------------------------------------
> Vi har beställt delar, och kan börja service av
> båda gafflar och bakdämpare snart!

*stående ovationer*

Nu blev genast min Fox Vanilla ett än bättre köp, precis som beräknat :)

> Vi också kommer och sälja deras gafflar i hela
> sverige för 2006

Inte bakdämpare?

>, vi vill helst att alla happyites
> kunna köpa från deras lbs, och ska jobba hårt med
> priser.

Helt rätt! Så länge prisbilden är max 10% över ütlandet tycker jag närheten av LBS/svenska marknaden är värd merkostnaden (om det inte medför andra straff i fråga om väntetid [t.ex. CycleComponents] eller liknande). Men kan priserna matchas som i fallet Häggs/CRC på fox gafflar är det -givetvis- strålande!

> Har ni förslag av vilken butiker borde sälja Fox?

Häggs (en av få som säljer Fox idag)
Dr. Spoke (nähä?)
CykelCentrum i Borlänge (de kan säkert inte ha dem i lager, men vaddå?)

Det är mina favoritbutiker i det här landet, utan inbördes ordning.

jomper: Jag tror Fox kläder och Fox dämpare i grunden är samma familj men två olika bolag, som påpekats.

( REKLAM!) Fox i sverige
Jaaa, Grattis Phil!

Äntligen så kan man få Fox dämpare (har iofs ingen) servade i Sverige, så nu blev Fox gafflar genast intressantare för framtida upgradering.

Förslag på lbs som jag skulle vilja att det hade Fox produkter är Pedalogerna i Bromma.

Rubriken kanske borde göras lite tydligare för även jag tänkte liksom GummiAnkan på kläder (och skydd) när jag såg Fox i rubriken.

( REKLAM!) Fox i sverige
Grattis "Dr Phil" skönt att det går att fixa service på Fox i Sverige framöver, perfekt timing för mig iaf som ju väntar på min nya hoj som har just Fox fram och bak ;-)

Bosse

( REKLAM!) Fox i sverige
Lysande, absolut lysande, i Uppsala räknar vi Cykel- och skidstället som vår lbs, andra som är duktiga på MTB är cykelcity på Vaksalagatan och faktiskt Skitotal, en liten butik som ofta tar hem udda kvalitetsmärken. Har faktiskt hållit Klein i lager.

Per

( REKLAM!) Fox i sverige
Per skrev:
> Lysande, absolut lysande, i Uppsala räknar vi
> Cykel- och skidstället som vår lbs, andra som är
> duktiga på MTB är cykelcity på Vaksalagatan och
> faktiskt Skitotal, en liten butik som ofta tar hem
> udda kvalitetsmärken. Har faktiskt hållit Klein i
> lager.
>
> Per
>
>
>
> Keep the trails open

hehe, du glömde fålhagens cykel :D kan intyga att han kan minst lika mycket som skitotal o cykelcity o kör med kvalitetsmärken :D:D

cykel o skidstället är svårt att rå på i kunnande, eller i alla fall på dämpare :D

( REKLAM!) Fox i sverige
lundatok skrev:
> PUSH då? ;P

Precis vad jag tänkte på! Push står på vinterlistan...

Undrar även vad en service på en Vanilla 130RLC kan gå på? Bra med Foxservice i sverige men för min del vet jag inte om det gör någon skillnad. Jag får skicka ändå och om det är till Stockholm, Danmark eller England har för mig ingen större betydelse. Det som spelar roll är ju priset och kvaliteten. Det sistnämnda tvivlar jag inte på att Dr. Spoke kan leverera.

( REKLAM!) Fox i sverige
Grattis! Kommer ni även att utföra teknologin från PUSH? Jag håller som dalmas Cykelcentrum i Borlänge som Dalarnas klart bästa cykelbutik, det är alltid serviceminded personal och kunnandet är stort.

/Mats

( REKLAM!) Fox i sverige
Kanon eftersom man just skaffat en cykel foxdämpare.
Jag skulle gärna se Cykelhuset i Umeå som en lbs för Fox här i området. Dom har kanonservice och säljer många kvalitétsmärken som ofta har Foxdäpare. Det skulle behövas något norrut också och inte bara nere i Stockholm med omnejd.

( REKLAM!) Fox i sverige
Hmmm... då man kanske skulle ta å byta till en DHX-femma, bara för att..
Philly-Boy; Finns doningarna i lager? Rätt size för en Spot?

Jag e nöjd med att Fox säljs/servas hos den gode doktorn. Enligt hemsidan ser ju priserna ut att vara fullt konkurenskraftiga åxå! Trevligt! =)

/Big-B

( REKLAM!) Fox i sverige
Härligt Dr.Spoke!

Buddha skrev:
> Hmmm... då man kanske skulle ta å byta till en
> DHX-femma, bara för att..
> Philly-Boy; Finns doningarna i lager? Rätt size
> för en Spot?
>

Byta Romic mot en Fox "bara för att"? Vadå, skiteru pengar eller? ;-)

( REKLAM!) Fox i sverige
Pelle Hå skrev:
> Byta Romic mot en Fox "bara för att"? Vadå,
> skiteru pengar eller? ;-)

Hur mycket får livskvalitet kosta?
- Hur mycket som helst!! =)

Bara för att..den sägs vara ett bättre val..den e snyggare..den matchar gaffeln..den e svart..jag e prylbög..
Det blir ju inte så jädrans mycket pluring emellan om jag lyckas kränga Romicen till rätt peng. Vill'ru tjacka'n kanske? ;)

( REKLAM!) Fox i sverige
Budwei.. Buddha: Klartu ska tjackan omru halust. Go for it lixom! =)

Tror dock min Brejn får hänga med ett tag till. Råmicken passar säkert inte ändå på en Enduro.

( REKLAM!) Fox i sverige
Fox och Fox var absolut samma företag en gång i tiden.
Dom gjorde stötdämpare till motocross innan dom började med crosskläderna.
Fox "kläder" importeras av www.bruhns.com

Tillbaka
Topp